Gå till innehåll

NL - Tips för en som ska fiska på 0.25/0.5?

Recommended Posts

Postad

När man läser det här forumet verkar det som många tjänar mycket pengar på fiskar. Med risk för att låta som en fisk själv, vilket jag kanske är även om jag går lite plus, så undrar jag hur många floppar ser ni? Går ni med på många händer och bluffar ner dom eller hur gör ni? Jag spelar på Expekt, finns fiskarna där bara på 0,05/0,1 borden eller finns dom även på t.ex. 0,25/0,5 borden?

* RP - QoS *

Postad

Spelar du thight skall du se runt en flopp på tio giv och endast syna/höja på den i ett fall av sex. Du skall alltså ta runt en hand på 60 till rivern.

Spelar du lite lösare, och roligare, kan du se runt en hand på sju och spela sedan en hand på sex därefter. Kasta alltid en hand om inte floppen stämmer om du inte har överpar och floppen är nått junk som inte verkar kunna gå att använda till något. Se upp för färg/steg drag...

Postad

Ett bra råd om man inte spelat NL tidigare:

"When you start out playing No-Limit Texas Hold'em it is best to avoid playing marginal hands, as you will have to do a lot of guessing which will leave you vulnerable. If you have never played NL before, it is recommended that you restrict yourself to only playing pairs AA-22, AK and AQ. With these hands, you will not find yourself caught in many difficult situations and you can still win big pots. Playing only these hands requires a great deal of discipline since you will not be involved in many pots. Playing with this strategy will provide you with a lot of time to study the game and observe the players as you play."

Postad

Alternativ strategi: Fiska med dynamit.

Spela kort som kan ge nötterna ( ;) ) se sedan till att möta en nöt, du kan då överbetta potten ordentligt och få betalt. Att betta 15 bucks in i en pott på 3 och få syn är inte ovanligt på de där borden.

Ej heller ovanligt att folk köper på sina drag - oavsett vad det kostar. Har du en stark hand - TPTK, tvåpar mm - så betta ordentligt. Sitter någon på färgdrag så är de oftast villiga att betala 2*pot på floppen och 2*pot på turn för att jaga draget. Samma för hålstegsdrag.

Viktigast är dock att du lär dig se vilka på bordet som KAN spela. Det jag pratar om ovan fungerar bara på fisk. Möter du en spelare som KAN spelet så kommer du inte få betalt genom att spela så.

Postad

Tack för alla tips! Hittils har jag gått +20 dollar på tre timmar, inte så mycket för er kanske, men mer än man någonsin kan hoppas över på dom låga nivåer jag spelade förut och det känns som det är en annan sport på den här nivån. Har följt dina tips Peo om vilka starthänder man ska spela till 95% och det var ett riktigt bra råd. Jag har gått med i för många floppar kanske, 18%, men jag arbetar den nedåt. Jag har foldat i princip allt när jag inte haft något på floppen om det inte varit en minimihöjning och jag har haft ett drag. Borde vara ganska enkelt att läsa mig för dom som är bra ;)

Postad
Spelar du thight skall du se runt en flopp på tio giv och endast syna/höja på den i ett fall av sex. Du skall alltså ta runt en hand på 60 till rivern.

Fast nu räknar du väl ändå lite högt? Ibland måste man ju lägga handen på turn. Om man räknar på samma sätt där som på floppen hamnar vi på 1/360 händer som går till showdown. Risken finns dock att man blir utdragen på just den handen och då är det riktigt surt, så för säkerhets skull kan man hoppa över den också. Med den spelstilen ska det inte vara några problem att hamna på en BB/100 på -0,15 och det är helt OK för en nybörjare.