Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag håller på att försöka lära mig Omaha för att få lite variation till NLHM.

Så jag har några frågor.

1. Boktips
  2. Site tips
  3. Andra tips

Sedan undrar jag lite mer från de som spelar mkt av båda spelen. Hur är bra är motståndet enligt er på de lägre nivåerna av Omaha kontra de lägre nivåerna av Holdem? Är Holdem motståndarna bättre eller omaha spelarna?

Postad

Jag har precis börjat rota lite på micro på svs kanske ca 1000 händer eller något, med varierat resultat, ligger +-0 ungefär. Fördelen med SVS är ju lägre rake, men vad är era erfarenheter av spelarna där kontra andra siter på omaha, bättre sämre?

Tycker det svåra är att veta när ens hand är bra... det finns ju så sjukt många olika händer att man blir knäpp ibland, dessutom så hamnar man ju ofta i set över set osv... varierar otroligt mkt.

Postad

Upp till 7.5/15-10/20 är väl nivån rätt soft på svs. Skillnaden mellan de olika nivåerna är ofta valet av starthänder och hur agro spelet blir.

På de lägre nivåerna är postflopp spelet väldigt annorlunda då det tenderar att bli fler spelare med i varje hand. På det lägre nivåerna överspelar ofta folk bra starhänder postflopp, då händer som aaxx inte är allt för roligt att spela mot 4-5 spelare pf.

På det högre nivåerna så tenderar spelet att bli mer å mer hu efter floppen, å då blir det lite andra saker som kommer i spel. Det e mina observationer iaf.

Postad

Är det ingen som har läst ngt som de kan rekomendera i omaha.

Är alltså helt ny påt.. sett lite online highstakes HU osv och blev sugen på att lära mig.

Är ju rätt så annorlunda gentemot Holdem.

Postad

Borde kanske tillägga att jag spelar fullring och där är stars överlägset på micro. Vet ej hur de är med SH.

Det finns lite lowstakesfilmer på nätet om du googlar. Det fanns även en omaha-film här på forumet under handanalys/videor men länken fungerar ej. Tror de var heltok som gjorde den. Du kan ju alltid dra iväg ett PM till han och be han fixa länken.

Det var även nån pokertidning som hade en lowstakes omaha-guide förra månaden, kommer inte ihåg vilken.

Kan summera lite snabbt vad de stog:

• Var nogrann med handselectionen.
  • Spela extremt tajt ur position och löst som attans i position.
  • Att dra mot annat än nöten kan bli kostsamt för dig.

Det är bara att fråga om du undrar nånting. Är ingen expert men inte helt dum i huvvet heller :roll:

• 1 month later...