Gå till innehåll

2.5/5 Intressant och se vad ni tycker om denna hand!


Emokid

Recommended Posts

Hejsan, skulle vilja veta vad ni tycker om denna hand, jag vet själv precis vad och varför jag tycker som jag gör men skulle vara intressant att få veta era tankar och åsikter, föredrar om de som spelar på 2.5/5 respektive 5/10 tycker till.

 

 

***** Hand 1281416164 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, April 04, 2010 8:57:15 PM

Diana 4 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Kovalov (1150.64)

Plats 3: dj_judas (370.18)

Plats 5: Slow_fox (1705.58)

Plats 1: ghoul12 (541.36)

Plats 4: jenka45 (112.56)

Kovalov lägg LM 2.50

dj_judas lägg SM 5.00

** Giv **

Kovalov [Ek, Dr]

dj_judas [N/A, N/A]

Slow_fox [N/A, N/A]

ghoul12 [N/A, N/A]

jenka45 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jenka45 Syna 5.00

Slow_fox Höj till 22.50

ghoul12 Syna 22.50

Kovalov Höj till 90.00

dj_judas Lägg

jenka45 Lägg

Slow_fox Höj till 249.37

ghoul12 Lägg

Kovalov All-in 1150.64

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fick in degen som favorit och din åsikt är att du spelade handen helt perfekt.

 

Något mer du vill veta?

 

(Att diskutera hur handen utspelade sig är förstås rätt meningslöst utan reads, men det är ju inte det du är ute efter. Bättre då att lägga in reads i efterhand så att du kan använda dem för att motivera ditt spel ifall någon skulle ha en åsikt som avviker från den.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fick in degen som favorit och din åsikt är att du spelade handen helt perfekt.

 

Något mer du vill veta?

 

(Att diskutera hur handen utspelade sig är förstås rätt meningslöst utan reads, men det är ju inte det du är ute efter. Bättre då att lägga in reads i efterhand så att du kan använda dem för att motivera ditt spel ifall någon skulle ha en åsikt som avviker från den.)

 

Min åsikt har ingen betydelse i den här handen och jag undrar vad ni tycker.

Låt säga att personen i fråga är en relativt vettig regular som jag inte har så mycket notes på mer än att han är kapabel till att 4bet bluffa. Jag vill mer än gärna vilja veta din åsikt och lämna spydigheten utanför nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer som du dominerar förväntar du dig att bli synad av? Känns inte som om fi släpper mycket av sin 4-bet range som dominerar dig annat än möjligtvis QQ och JJ.

 

Det handar inte om att jag ska försöka att få honom att folda ut QQ direkt, vilket han verkligen inte bör göra om han har något vett innanför pannbenet.

Det handlar om hur ofta vi tar ner potten och hur bra till vi ligger emot honom om han synar, gentemot hur ofta vi vinner den om han synar.

Med andra ord bör han väl ha en hel del 4b bluffar i hans range här, mtp att han får ett ypperligt 4b läge och vi kan ju inte direkt folda en såpass stark hand som AQ om vi väljer att squeeza den i detta superb'a läget. Med det menar jag att han alltså isolerar en utg-limp (vilket han förmodligen gör med en rätt vid range) och att jag sedan squeezar i sb (vilket jag kommer att göra med otroligt många händer för att ta ner potten redan preflop, mtp att han isolerar osv osv) och att han då 4b bluffar mycket oftare i detta läge, pga föregående konstaterande. Vilket bör göra våran push superstandard enligt mig, tycker ni jag är helt ute och cyklar nu? Eller vad har ni för åsikter, det är detta jag vill åt.

 

Så tänker jag Zaixer, kommentera det gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min åsikt har ingen betydelse i den här handen och jag undrar vad ni tycker.

Låt säga att personen i fråga är en relativt vettig regular som jag inte har så mycket notes på mer än att han är kapabel till att 4bet bluffa. Jag vill mer än gärna vilja veta din åsikt och lämna spydigheten utanför nästa gång.

 

Har sett tusen (ungefärligt värde) sådana här trådar och alla har varit likadana, men det är möjligt att jag får fel denna gång. I vilket fall som helst är ju reads helt nödvändiga för att kunna kommentera handen.

 

Jag ser inte varför du ska vilja få in 230 BB med AQ och att han är kapabel att fyrbetsbluffa är inte samma sak som att han har massor av luft i sin range här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min input ....

perfekt mot en flattingrange, jag tror inte någon släpper QTs+ KTs+. DÄREMOT foldar jag mot en 4bet, eftersom jag inte squeezar så mkt själv så är detta lite utav botten av min värderange. alltså 200bb+.

 

du blandar lite begrepp tycker jag också. du säger att du gör detta för att han isolerar en UTG limpare, vilket ger honom en +50%(typ?) range i din mening. isåfall undrar jag varför du squeezar från första början, är det för att isolera den 3e killen som flattade i position? du gör din hand till en "bluff-bluff" för värde? eller hur menar du egentligen. en "bluff-bluff"->bluffcatcher preflopp? Dvs, alla vet att du har air i din range, du låtsas vara kapabel att 5betta med air. Men istället har du botten av din värderange.. Du ger cred till din motståndare att 4betbluffa dig med mer än.. 50% air? eller har han också en likadan bluff-bluff-bluffcatcher range, eftersom du 5bettar med din air?:P

förstår du vart jag är på väg.

OM din motståndare kontinuerligt har 4betfoldat i såna här lägen så hade jag gjort om min AQ till en bluff, med dessa potentiella cardremovers.

 

jag respekterar att du försöker vara smartare än genomsnittssvensken, men ibland tycker jag bara det blir till pannkaka i poker. dina kort är fortfarande Ess och Dam, oavsett vad du gör. hoppas du förstår min tankegång, för jag tänkte till.

cred till den man, eller kvinna, som kan formulera såna här tankegångar på ett enkelt sätt.

 

 

Kort och gott, squeeza och folda mot omslag. Där finns värdet i AQ i detta läget som standard. Hade du haft en read på motståndaren så hade du aldrig skapat denna tråd.

Dock är jag nyfiken på hur det har gått för dig i squeezesammanhang på 2.5/5, du får gärna följa upp med det. Vart går spelarna bort sig? 4betfoldar folk verkligen hälften av gångerna? osv =) och själv så spelar jag inte där, så jag är ingen konkurrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som AQ tappar allt värde när du ställer här. Kommer aldrig få syn av en sämre hand, men blir synad av händer som dominerar din hand QQ+,AK. Spelet skulle med andra ord vara bättre med en hand som 67su då du skulle ha bättre odds mot hans synrange än du har med AQ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som AQ tappar allt värde när du ställer här. Kommer aldrig få syn av en sämre hand, men blir synad av händer som dominerar din hand QQ+,AK. Spelet skulle med andra ord vara bättre med en hand som 67su då du skulle ha bättre odds mot hans synrange än du har med AQ....

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som AQ tappar allt värde när du ställer här. Kommer aldrig få syn av en sämre hand, men blir synad av händer som dominerar din hand QQ+,AK. Spelet skulle med andra ord vara bättre med en hand som 67su då du skulle ha bättre odds mot hans synrange än du har med AQ....

 

AQ har många blockers mot QQ+,AK vilket gör det troligare att han bluffar än om handen vart 67s.

 

alla andra säger ju dock att detta är en tight spelare så det är möjligt att han typ alltid har AA eller KK här och då har blockers ingen betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ har många blockers mot QQ+,AK vilket gör det troligare att han bluffar än om handen vart 67s.

 

alla andra säger ju dock att detta är en tight spelare så det är möjligt att han typ alltid har AA eller KK här och då har blockers ingen betydelse.

 

 

Jag tror definitivt inte att Slow_fox 4betbluffar så ofta att det kan vara profitabelt att ställa här, men jag vet ju iofs inte vad han har för read på dig när handen utspelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Im with you all, tack för att ni delade med er av era tankar och åsikter.

Kommit fram till att det bästa är nog att syna 4b och se vart det leder därefter.

Flatta pre känns väl som ett bra alternativ också men föredrar nog det översta isf, vad nog lite overkill att få in det där med AQo för 220bb men vi har en del historia, försöker inte försvara mitt spel men så är det :)

 

/ K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Im with you all, tack för att ni delade med er av era tankar och åsikter.

Kommit fram till att det bästa är nog att syna 4b och se vart det leder därefter.

Flatta pre känns väl som ett bra alternativ också men föredrar nog det översta isf, vad nog lite overkill att få in det där med AQo för 220bb men vi har en del historia, försöker inte försvara mitt spel men så är det :)

 

/ K

 

 

Bara jag som tycker att syna 4b är spewigt? Du ska se vad som händer efter du synat 4b? Du kommer nog inte vara nöjd i något läge om du inte floppar monster/träffar A och han foldar? Gillar squeezen mest men flat är ok också, mot 4bet foldar jag bara där om det är en tight reg man möter. Något fel i mitt tänk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...