Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

taget ur min dagbok men ville få mer synpunkter

han spelar 35/7 AF 1.4 på 271 händer

Party Poker Pot-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($47.04)

BB ($16.15)

Hero (UTG) ($195.27)

MP ($425.67)

Button ($256.75)

Preflop: Hero is UTG with Aclub.gif, Aheart.gif

Hero bets $3.50, MP calls $3.50, 3 folds

Flop: ($8.50) 8diamond.gif, Jdiamond.gif, 9spade.gif(2 players)

Hero bets $6.37, MP raises $27.61

??¿¿

Postad

Ehm, ni spelar 200bb djupa, eller läser jag fel? Hittar förmodligen fold här deepstackad men pushar med 100bb. Fi har nog olika typer av drag här väldigt ofta och en made hand då och då, han kommer troligtvis inte släppa någonting mot dig.

Jag tror det är slight EV+ att pusha 100bb, men slight EV- att köra på deepstackad den här typen av pott en miljon gånger.

Min egen preferens iaf.

Postad

wp eller anus?

Party Poker Pot-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($47.04)

BB ($16.15)

Hero (UTG) ($195.27)

MP ($425.67)

Button ($256.75)

Preflop: Hero is UTG with Aclub.gif, Aheart.gif

Hero bets $3.50, MP calls $3.50, 3 folds

Flop: ($8.50) 8diamond.gif, Jdiamond.gif, 9spade.gif(2 players)

Hero bets $6.37, MP raises $27.61, Hero raises $69.03, MP raises $207.09, Hero folds

Total pot: $159.30

Results:

MP didn't show

Outcome: MP won $314.62

Postad

vi säger att din motståndares range har som MINST JT här.

hur mycket luft han har i sin range får du klura på själv.

hur är våran equity mot hela hans range?

3bettar du floppen även med AJ i detta läget? eller föll du dit på att du såg två fina ess i handen ;)

mitt tips till dig är att du köper in för 100bb på svenskaspel framöver. det kan komma att gynna dig

Postad
wp eller anus?

Problemet är väll att MP spelar likadant om han har ett bra drag eller en made hand. Du får ingen direkt ny info genom att 3betta floppen, det bara kostar dig 60mer. Inte lätt spela AA på en sådan bräda dock....

Postad

Även om brädan är jobbig så blir det väldigt explo att vika AA här, och det är sällan jättebra att få in 200 bb på floppen. Jag gillar syn flopp och crai på blank turn, alt fold om scarecard kommer.

Postad
Problemet är väll att MP spelar likadant om han har ett bra drag eller en made hand. Du får ingen direkt ny info genom att 3betta floppen, det bara kostar dig 60mer. Inte lätt spela AA på en sådan bräda dock....

han var mega passiv tror aldrig han hade gjort det med färgdrag, jag ville få fold i det läget jag kände mig slagen, men man blir extra envis med AA :rolleyes:

syn är nog det bästa alternativet

Postad
han var mega passiv tror aldrig han hade gjort det med färgdrag, jag ville få fold i det läget jag kände mig slagen, men man blir extra envis med AA :rolleyes:

syn är nog det bästa alternativet

synar du hans reraise så kan du förvänta dig att du skriker "FAN VILKET JÄVLA SKITKORT!!!" hälften av gångerna och tvingas check/folda.

Postad

Alltså, jag kanske tänker helt åt helvete här (Nyvaken som man är) men:

Om du sätter honom på ett drag, raisa och få honom att betala, om du sätter honom på en hand du slår, raisa, och om du sätter honom på en hand som krossar dig, folda. Om du callar och inte vet vart du står, vad gör du när hjärter 2 droppar? Får du in allt då? Och vad gör du när ett kort droppar som du tror han sätter sitt drag? Spelar han aggresivt med drag? Bestäm dig innan du beslutar på flop, vad du kommer göra efter turn (Beroende på vad som kommer på turn och hur han agerar)

Postad
Alltså, jag kanske tänker helt åt helvete här (Nyvaken som man är) men:

Om du sätter honom på ett drag, raisa och få honom att betala, om du sätter honom på en hand du slår, raisa, och om du sätter honom på en hand som krossar dig, folda. Om du callar och inte vet vart du står, vad gör du när hjärter 2 droppar? Får du in allt då? Och vad gör du när ett kort droppar som du tror han sätter sitt drag? Spelar han aggresivt med drag? Bestäm dig innan du beslutar på flop, vad du kommer göra efter turn (Beroende på vad som kommer på turn och hur han agerar)

Problemet är ju att han inte kan sätta fi på drag eller en hand som slår honom eftersom fi kommer spela likadant med bägge de händerna.

Spec som OP i en senare post skrev att fi var bra passiv så hittar jag fold direkt när han raisar mig på flop. Orka leka gissningsvm i en pot som fortfarande är liten och i princip bara kommer bli större om man är slagen.

Postad

Mjo, det var lite av min poäng. Eftersom det blir jävligt svårt att sätta honom på en hand redan på flopp, så vart står han senare om han callar? Han kommer antingen shova om han tror Fi sitter på ett drag som missat, eller så kommer han folda om han tror han är krossad, men han kommer knappast få mera info. Så beslutet borde tas på floppen, och där borde det imo vara fold med den readen.

• 2 months later...
Postad

superduper-svårt. Här hänger imo allt på vilken bild du har av spelaren. Förmodligen är syn det bästa i längden, men samtidigt kan du inte folda AA bara för att du får ett omslag (det utnyttjar bra spelare).

Jag tror jag tar checksyn på flop och turn för att vackert vika mot ställ på river. Förmodligen förlorande, men som sagt svårt svårt.

Kommer dam eller 7 eller ruter på turn viker jag mot stabilt bet.