anegym Postad 31 Mars , 2010 Rapport Postad 31 Mars , 2010 Svenska spel 5-max. Blinds 1-2 Effektiva stackar 300 Jag sitter UTG med QQ och raisar till 7 CO som kom till bordet för 10 händer sen och inte har utmärkt sig raisar till 21 Jag återhöjer till 60 CO ställer ALL in 240 till. Jag foldar. Vad tycker ni om det här spelet? Vi ska syna 240 för att vinna 360. Behöver alltså vinna 40% av gångerna. Gör vi det mot random FI? Har nyss återupptagit pokern så har dålig koll. Citera
speltorsk_LOL Postad 31 Mars , 2010 Rapport Postad 31 Mars , 2010 Jag foldar. 4betta inte en hand du foldar mot en push i detta läget. Det är jättedåligt. Som spelat så snappsynar vi alla dagar i veckan. Däremot gör du rätt i att 4 betta imo, fast då med intention att få in smeten. Citera
Supertequila Postad 1 April , 2010 Rapport Postad 1 April , 2010 Jag gillar 3betssyn i o f s. O som sagt finns inte 4betsfold med QQ, 150 BB djupt. Här mot en supertight synrange: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 40.207% 38.35% 01.86% 19042240 923339.00 { QcQd } Hand 1: 59.793% 57.93% 01.86% 28767898 923339.00 { QQ+, AKs, AKo } Citera
Ängeln17 Postad 1 April , 2010 Rapport Postad 1 April , 2010 Jag skulle inte 4-beta för att folda men jag tror att du tittar in i AA rätt ofta på den nivån på SvS. Jag tror att 97 % av spelarna där inte har någon 5-betsbluff eller ens AK i det fallet. Citera
Ängeln17 Postad 1 April , 2010 Rapport Postad 1 April , 2010 Eh. Öh? Edit: Inlägg #6 03:14. Inlägg #7 09:12 Aldrig funderat på att sova ibland . Citera
Ängeln17 Postad 1 April , 2010 Rapport Postad 1 April , 2010 Om 97% av spelarna saknar balanserad 3betsrange och låter 4betsrangen vara singulär borde det väl vara ganska lönsamt att explo-3beta onaturligt ofta. och 5betspusha upp mot 50% av 4betspusharna (förutsatt att folk är dumma nog att lägga QQ,KK) Du kanske har hittat en av nycklarna till ökad winrate på nivån? Nu börjar jag undra om det är den 1 april du floatar med? Jag har väl aldrig sagt att 97% av spelarena saknar en balanserad 3-betsrange. Även om jag iofs tror att på den nivån så är det nog rätt många (hög procent) som saknar det. Men i denna fråga så undrade OP om han skulle syna en 5-betspush med QQ inget annat. Det jag sa va att jag tror att 97% av spelarna på SvS 1/2 inte har någon 5-betsbluff eller ens AK när de 5-betar. Inte att 97% saknar balanserad 3-betsrange. Tror heller inte mer än 10% har en 4-betsrange mer än KK/AA. Så jag tror inte det är nyckeln till ökad winrate att 5-betspusha upp mot 50%. Citera
Hjort Postad 1 April , 2010 Rapport Postad 1 April , 2010 4betta inte en hand du foldar mot en push i detta läge.Säg det till Antonius om du törs! Citera
speltorsk_LOL Postad 1 April , 2010 Rapport Postad 1 April , 2010 Säg det till Antonius om du törs! vad menas? Citera
Namlleh Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Du har 2 val, antingen att 4 beta och få in degen, eller att syna och ta en flopp. Som tidigare nämnt är det svårt att få in 150 bb bra mot särskilt många spelare på nivån, särskilt när du öppnar utg. Då du aldrig kan 4beta QQ och folda (vilket du gjorde). QQ är en alldeles för bra hand för att göra om till bluff preflop. Syna blir därför det klart bästa alternativet i detta läget. De flesta på den nivån är dessutom inte bra nog att få in hela stacken efter floppen med bara ett par, de brukar ofta stanna upp någon gata, vilket medför att du inte behöver förlora hela stacken. Vill du inte checksyna hela vägen, så kan du checksyna blank flopp o sedan checkraisa all in på turn. Din hand ser då ut som set eller liknande, och på denna nivån fattar inte folk att man inte bör folda överpar i 3betade potter. Du kommer märka att många av de vektajta spelarna på nivån kommer slänga sina AA o KK i mucken alldeles för ofta på turn. Dessutom kan du ju få betalt av en sämre hand då och då. Spelet fyller därför 2 syften Obs! Don't try this at higher stakes Citera
Trillske Postad 2 April , 2010 Rapport Postad 2 April , 2010 Om 97% av spelarna saknar balanserad 3betsrange och låter 4betsrangen vara singulär borde det väl vara ganska lönsamt att explo-3beta onaturligt ofta. och 5betspusha upp mot 50% av 4betarna (förutsatt att folk är dumma nog att lägga QQ,KK) Du kanske har hittat en av nycklarna till ökad winrate på nivån? Hurra, han har hittat Amerika. Men förövrigt är det iaf kul med lite vettiga mattematiska analyser. Citera
Recommended Posts