Franken Postad 15 Mars , 2010 Rapport Postad 15 Mars , 2010 5 dollars SnG, 18 eller 27 pers. UTG+1 höjer till 90 första nivån. Du sitter med TT mitt pos. Hur spela den? Citera
schumme Postad 15 Mars , 2010 Rapport Postad 15 Mars , 2010 Syn för mig, dom få ggr jag 3-bettat UTG eller UTG+1 har dom alltid minst AK... Citera
upandcoming Postad 15 Mars , 2010 Rapport Postad 15 Mars , 2010 Syn för mig, dom få ggr jag 3-bettat UTG eller UTG+1 har dom alltid minst AK... det är min erfarenhet också, har gjort det cirka 10 gånger Citera
Gäst Postad 15 Mars , 2010 Rapport Postad 15 Mars , 2010 det är min erfarenhet också, har gjort det cirka 10 gånger +1 Citera
Amutu Postad 16 Mars , 2010 Rapport Postad 16 Mars , 2010 Ifall det är duktig reg så fold annars call. (och om du tror/vet att han vet att du är en duktig reg. Många antagande men det hela bygger på att en reg i princip aldrig stackar av med ngt annat än nöt i dom här SNGna på första nivån mot en annan reg. Duktig reg då.) Citera
devalanteriel Postad 5 April , 2010 Rapport Postad 5 April , 2010 Håll er till ämnet. Ämnet är inte Sonis trollande. Citera
henjon Postad 5 April , 2010 Rapport Postad 5 April , 2010 Tycker också man kan folda mot bra reg. här då en multitablande sådan bör ha en mycket snäv öppningsrange på denna pos/blindsnivå. Typ JJ+ och AK. Synar man är det i huvudsak för setmining och det är tveksamt om de implicita oddsen för det är tillräckligt bra, jag tror inte heller att en solid reg stackar av eller ens släpper nån större del av stacken tillräckligt ofta. Särskilt inte om han ser dig som åtminstone hyggligt solid. Synar jag mot en sämre spelare så vill jag att det ska vara någon som drar åt LAG-hållet, gärna den typ man har sett öppna från tidig pos med händer som A7o (jodå, såna är inte alltför sällsynta på SnG fullring även på $20-nivån). Även då spelar jag handen med stor försiktighet och jag tror inte att det eg. är något större fel i att vika pre. Citera
Existing-user Postad 27 April , 2010 Rapport Postad 27 April , 2010 Jag foldar här, men jag är kanske lite weak? Vilka PP synar vi med? Hur spelar vi 1010 efter flop om han continubettar och där är 1. overcards 2. inga overcards ? Citera
schenker Postad 27 April , 2010 Rapport Postad 27 April , 2010 Jag foldar här, men jag är kanske lite weak? Vilka PP synar vi med? Hur spelar vi 1010 efter flop om han continubettar och där är 1. overcards 2. inga overcards ? Precis, hur agerar vi på ett CB (oavsett om det kommer överkort eller ej)? Man har ju ingen aning om var man står... Mot en (duktig) reg lägger jag mig också, annars höjer jag pot. Citera
apekatt Postad 1 Juni , 2010 Rapport Postad 1 Juni , 2010 4 bb brukar jag syna för set de två första perioderna(1500 stack). Så hade nog foldad om ingen emellan synade. Höjer QQ+, foldar AKo först in i kass position och setminar med 22-JJ, synar med lite semi-skräp i sen position. Jag foldar här, men jag är kanske lite weak? Vilka PP synar vi med? Hur spelar vi 1010 efter flop om han continubettar och där är 1. overcards 2. inga overcards ? Precis...på 100 buckarna är det säkert EV+ att gå och veva med en sån här hand, på nivåer under typ 30 tror jag inte det är det. Citera
Recommended Posts