Gå till innehåll

Recommended Posts

Ifall det är duktig reg så fold annars call. (och om du tror/vet att han vet att du är en duktig reg. Många antagande men det hela bygger på att en reg i princip aldrig stackar av med ngt annat än nöt i dom här SNGna på första nivån mot en annan reg. Duktig reg då.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tycker också man kan folda mot bra reg. här då en multitablande sådan bör ha en mycket snäv öppningsrange på denna pos/blindsnivå. Typ JJ+ och AK. Synar man är det i huvudsak för setmining och det är tveksamt om de implicita oddsen för det är tillräckligt bra, jag tror inte heller att en solid reg stackar av eller ens släpper nån större del av stacken tillräckligt ofta. Särskilt inte om han ser dig som åtminstone hyggligt solid.

 

Synar jag mot en sämre spelare så vill jag att det ska vara någon som drar åt LAG-hållet, gärna den typ man har sett öppna från tidig pos med händer som A7o (jodå, såna är inte alltför sällsynta på SnG fullring även på $20-nivån). Även då spelar jag handen med stor försiktighet och jag tror inte att det eg. är något större fel i att vika pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Jag foldar här, men jag är kanske lite weak? Vilka PP synar vi med? Hur spelar vi 1010 efter flop om han continubettar och där är 1. overcards 2. inga overcards ?

 

Precis, hur agerar vi på ett CB (oavsett om det kommer överkort eller ej)? Man har ju ingen aning om var man står...

Mot en (duktig) reg lägger jag mig också, annars höjer jag pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

4 bb brukar jag syna för set de två första perioderna(1500 stack). Så hade nog foldad om ingen emellan synade.

 

Höjer QQ+, foldar AKo först in i kass position och setminar med 22-JJ, synar med lite semi-skräp i sen position.

Jag foldar här, men jag är kanske lite weak? Vilka PP synar vi med? Hur spelar vi 1010 efter flop om han continubettar och där är 1. overcards 2. inga overcards ?

 

Precis...på 100 buckarna är det säkert EV+ att gå och veva med en sån här hand, på nivåer under typ 30 tror jag inte det är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...