Gå till innehåll

El Helado get backs on top (FL SH)


El Helado Patata

Recommended Posts

Ja, jag är från och bor för tillfället i Göteborg men lämnar staden i slutet på sommaren och är borta tills nästa vår så jag får vänta med kontor. Tycker dock det låter hur bra som helst. Svårt att få rätt mentalitet när jag "jobbar" hemma. Hur tycker du det funkar? Hur mycket tid spenderar du där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 323
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om jag nu vill lägga upp på arbetsförmedlingen så antar jag att man måste göra det? Det är mest så det är.

 

Men du vet inte hur det fungerar på skattefria sajter med stejkvinster? Om det är rumsrent så är det ju bara att köra men om stejkvinster fungerar annorludna så får man hitta andra "rekryteringsvägar".

 

Tror att du skulle få bättre resultat om du annonserar här eller på något annat pokerrelaterat ställe. Ansökningarna från ArbF kommer ju hagla in och 99,9% av de sökande kommer ju inte ens förstå reglerna till poker.

 

Om du vill kan jag göra en puff i Aftonbladet? Lite bättre urval på de som söker för jag antar att det är pengar du vill tjäna? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du skulle få bättre resultat om du annonserar här eller på något annat pokerrelaterat ställe. Ansökningarna från ArbF kommer ju hagla in och 99,9% av de sökande kommer ju inte ens förstå reglerna till poker.

 

Om du vill kan jag göra en puff i Aftonbladet? Lite bättre urval på de som söker för jag antar att det är pengar du vill tjäna? ;-)

 

Fast alla som är ifrån ett pokerforum är spelare som gillar poker och har försökt men är för dåliga/osmarta för att kunna vinna. Hittade nämligen lite folk på 2+2 och också här men man vill ju egentligen ha smarta människor som inte vet vad de söker.

 

Vad kostar aftonbladet? Dagens industri kanske är bättre iofs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($564)

Hero ($137)

UTG ($288)

UTG+1 ($580)

CO ($167)

BTN ($103)

 

Dealt to Hero A:spade: T:heart:

 

fold, fold, CO calls $5, BTN calls $5, SB calls $3, Hero raises to $10, CO calls $5, BTN calls $5, SB calls $5

 

FLOP ($40) A:heart: 6:heart: T:diamond:

 

SB checks, Hero bets $5, CO calls $5, BTN calls $5, SB folds

 

TURN ($55) A:heart: 6:heart: T:diamond: 7:diamond:

 

Hero bets $10, CO calls $10, BTN folds

 

RIVER ($75) A:heart: 6:heart: T:diamond: 7:diamond: 3:diamond:

 

Hero bets $10, CO raises to $20, Hero calls $10

 

Hero shows A:spade: T:heart:

(Pre 59%, Flop 91.5%, Turn 68.2%)

 

CO shows 5:diamond: 4:diamond:

(Pre 41%, Flop 8.5%, Turn 31.8%)

 

CO wins $112

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($727)

Hero ($288)

BTN ($106)

 

Dealt to Hero A:club: A:spade:

 

fold, SB raises to $10, Hero raises to $15, SB calls $5

 

FLOP ($30) A:heart: J:heart: 5:club:

 

SB checks, Hero bets $5, SB raises to $10, Hero raises to $15, SB calls $5

 

TURN ($60) A:heart: J:heart: 5:club: K:spade:

 

SB checks, Hero bets $10, SB raises to $20, Hero raises to $30, SB raises to $40, Hero raises to $50, SB raises to $60, Hero calls $10

 

RIVER ($180) A:heart: J:heart: 5:club: K:spade: 4:club:

 

SB bets $10, Hero calls $10

 

SB shows T:heart: Q:heart:

(Pre 20%, Flop 34.7%, Turn 79.5%)

 

Hero shows A:club: A:spade:

(Pre 80%, Flop 65.3%, Turn 20.5%)

 

SB wins $199

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB) Merge

SB ($473)

BB ($387)

UTG ($127)

Hero ($186)

CO ($489)

BTN ($37.12)

 

Dealt to Hero A:club: A:diamond:

 

fold, Hero raises to $10, CO calls $10, BTN calls $10, SB calls $8, BB calls $5

 

FLOP ($50) A:spade: 5:diamond: J:heart:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $5, CO raises to $10, BTN calls $10, SB folds, BB folds, Hero raises to $15, CO calls $5, BTN calls $5

 

TURN ($95) A:spade: 5:diamond: J:heart: Q:heart:

 

Hero bets $10, CO raises to $20, BTN calls $12.12 (AI), Hero raises to $30, CO raises to $40, Hero raises to $50, CO raises to $60, Hero calls $10

 

RIVER ($227) A:spade: 5:diamond: J:heart: Q:heart: 7:spade:

 

Hero checks, CO bets $10, Hero calls $10

 

Hero shows A:club: A:diamond:

(Pre 75%, Flop 82.9%, Turn 21.4%)

 

CO shows T:diamond: K:spade:

(Pre 9%, Flop 13.2%, Turn 75.0%)

 

BTN shows T:spade: J:spade:

(Pre 16%, Flop 3.9%, Turn 3.6%)

 

CO wins $244

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB) Merge

SB ($463)

Hero ($245)

UTG ($95.26)

UTG+1 ($149)

UTG+2 ($360)

MP1 ($207)

CO ($150)

BTN ($243)

 

Dealt to Hero 4:spade: J:heart:

 

fold, fold, UTG+2 calls $5, fold, CO calls $5, BTN calls $5, SB calls $2.50, Hero checks

 

FLOP ($25) K:spade: J:club: 3:spade:

 

SB checks, Hero bets $5, UTG+2 calls $5, CO folds, BTN calls $5, SB folds

 

TURN ($40) K:spade: J:club: 3:spade: K:club:

 

Hero bets $10, UTG+2 calls $10, BTN folds

 

RIVER ($60) K:spade: J:club: 3:spade: K:club: 3:heart:

 

Hero checks, UTG+2 bets $10, Hero calls $10

 

Hero shows 4:spade: J:heart:

(Pre 66%, Flop 87.1%, Turn 75.0%)

 

UTG+2 shows 4:club: 3:club:

(Pre 34%, Flop 12.9%, Turn 25.0%)

 

UTG+2 wins $76.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($273)

BB ($187)

UTG ($311)

UTG+1 ($161)

CO ($159)

BTN ($275)

 

Dealt to Hero 5:heart: J:heart:

 

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $10, BB raises to $15, Hero calls $5

 

FLOP ($30) 5:diamond: 3:heart: 9:diamond:

 

Hero checks, BB bets $5, Hero raises to $10, BB raises to $15, Hero calls $5

 

TURN ($60) 5:diamond: 3:heart: 9:diamond: 5:spade:

 

Hero checks, BB bets $10, Hero raises to $20, BB raises to $30, Hero raises to $40, BB calls $10

 

RIVER ($140) 5:diamond: 3:heart: 9:diamond: 5:spade: 7:diamond:

 

Hero bets $10, BB raises to $20, Hero calls $10

 

Hero shows 5:heart: J:heart:

(Pre 32%, Flop 4.0%, Turn 2.3%)

 

BB shows 9:heart: 9:club:

(Pre 68%, Flop 96.0%, Turn 97.7%)

 

BB wins $177

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst så fick jag rätt mycket i RB vilket var anledningen till att jag mixat in och mest kört 5/10 men nu får jag ju gå ner till 3/6 igen och försöka hålla fokus där. Tänkte köra 3 bord, känner att jag inte spelat särskilt bra och vill bara få in en bra rutin igen. Tror man kan köra 6bord med full fokus men då gäller det som sagt att man är i en sån form vilket jag inte är i nu. Märker förresten att jag har problem att låta timern gå riktigt länge. T ex så är jag ALDRIG nära på att tima ut och borde ta några sekunder att gå igenom handen igen men jag känner en sån impuls att göra något att jag inte stannar till. Väldigt märkligt och väldigt korkat.

 

Nu har jag för övrigt gjort vad jag brukar göra när jag ska hitta motivation att gå ner i bord osv, jag har räknat om en tabell om timlöner. Har räknat ut timlön beroende på x% RB på olika nivåer och för y antal men kände behovet att göra nån sorts worst case scenario-uträkning och la till -0.5 BB/100 i winrates. Att 3tabla 3/6 med -0.5 BB/100 ger en timlön på 201 SEK, 269 SEK för 4bord. Så oavsett hur illa jag spelar nu så finns det väl ingen chans att jag kan vara -EV oavsett hur senaste tiden har varit.

 

Gjorde en video igår btw men kunde inte lägga upp den eftersom det tydligen laggar på HoN om man uploadar vilket gör det lite svårt med tanke på att HoN-spel pågått hela kvällen. Borde för övrigt få Starcraft 2 väldigt snart men verkar som elgiganten fuckat upp sig och jag känner mig jäkligt löjlig att jag envisades med att vänta på ett papperspaket när jag kunde köpt det online och fått det samma dag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är av åsikten att de flesta spel är slöseri med tid men det har inte hindrat mig från åtskilliga timmar av all möjlig skit. Diablo III är väl egentligen det enda jag skulle vilja testa.

 

Hur går det med kontoret? Jag är eventuellt sugen men skulle vilja ta en kik först. Tror inte jag kan hyra längre än till November dock. Skall eventuellt flytta till Thai eller liknande under vintern. Vilka är ni som sitter där? Ålder och så? Vad spelar ni osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är av åsikten att de flesta spel är slöseri med tid men det har inte hindrat mig från åtskilliga timmar av all möjlig skit. Diablo III är väl egentligen det enda jag skulle vilja testa.

 

Hur går det med kontoret? Jag är eventuellt sugen men skulle vilja ta en kik först. Tror inte jag kan hyra längre än till November dock. Skall eventuellt flytta till Thai eller liknande under vintern. Vilka är ni som sitter där? Ålder och så? Vad spelar ni osv?

 

Det går väl nice :). Visst, kom förbi för en kaffe i dagarna så kan du fråga allt då. Vi är 87or!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag förresten vunnit $1700 spelvinst på mestadels 3/6 på 2 dagar. Kul att man faktiskt träffar och får betalt!

 

Gjorde en halvseg video 1 augusti 4tablandes. Kanske har gjort mer intressanta videos men tänkte att det är bättre lägga upp en halvbra video istället för ingen alls. Jag 4tablar.

 

Här är den; http://www.megaupload.com/?d=8CTJ1O5S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag förresten vunnit $1700 spelvinst på mestadels 3/6 på 2 dagar. Kul att man faktiskt träffar och får betalt!

 

Gjorde en halvseg video 1 augusti 4tablandes. Kanske har gjort mer intressanta videos men tänkte att det är bättre lägga upp en halvbra video istället för ingen alls. Jag 4tablar.

 

Här är den; http://www.megaupload.com/?d=8CTJ1O5S

 

Sjuk summa på 3/6. Hur många händer har du spelat då egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk summa på 3/6. Hur många händer har du spelat då egentligen?

 

Inte särskilt sjukt alls. Rätt standard faktiskt. +/- 100 BBs är hyfsat standard på en daglig basis och jag har vunnit över 200 BBs kanske 5-8 ggr och mitt rekord är runt +340 BBs.

 

Det som är rätt sjukt dock är att jag vann 115 BBs på 380 händer igår och idag så vann jag nåt sånt på typ 560 händer. DEN frekvensen är rätt sick men efter att ha varit runbad i 6-7 raka förlustdagar och typ -350 BBs så känner jag att jag förtjänade det. Men jag träffade helt klart gött :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte dra igång en liten grej här på bloggen. Tänkte göra en kortare video (15-30 min) kanske 2-3 ggr per vecka där jag pratar om händerna medans jag spelar samtidigt som jag fyller ut dötiden med typ det jag skriver om på bloggen.

 

Här är första videon (fixa gomplayer om det inte funkar direkt, open source);

 

http://www.megaupload.com/?d=7P7GRXXM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Nu är inte pokern snäll emot mig. Idag satte jag ett personligt rekord. Jag whinar rätt mycket nuförtiden över att min WTSD/W$SD eftersom det är ett statistiskt mått som borde konvergera (rätt ord) hyfsat snabbt över ett sample (40% WTSD på 30% Vp$IP = 120 tillfällen per 1000 händer) och idag satte jag ett nytt rekord. 37.7% WTSD och 40.7% WTSD över 1133 händer. Normalt för mig är som sagt 40.1/50.7 i längden. Det var helt sjukt. En god hand var 3handed när jag hade J6 på bb vs A6 on Jx96A eller en annan rätt go hand HU när jag hade 76 on 8529T vs J7. Hahahahah. Alltså, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Antagligen det senare.

 

En sak som dock är positiv är att jag kollade min rulle och såg att jag fått $500 extra på en sajt. Har verkligen ingen aning om varför, ska väl inte vara några race igång etc men oväntat och kul är det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey bitches and hoes! Boats and hoes, boats and hoes!

 

Nu går det bra igen :D. Det svänger ju rätt snabbt och jag fortsätter att vara jäkligt streaky, har nu vunnit 6 dagar irad och hade en overkligt grym dag i fredags där jag vann 1200$. Så nu är jag plus för augusti och tagit igen ifrån typ -2500$ till typ -400$ och det är ju latjobon med lite cash efter en tuff period. Har haft bra med flyt, 39/47 är omöjligt att hålla i sig och har haft dagar med normala siffror nu och till och med lite över :). Plus 13k med RB halvvägs in i månaden är ju skoj även om det inte en BMW direkt.

 

Har ju varit gbg-kalas och har spelat varje dag men rätt få timmar och det har varit nice. Ska eventuellt plugga för en gammal tenta som är imorgon, dvs typ läsa in en 3-4 veckor lång kurs på 1,5 dag och försöka fixa vägg + installera diskmaskin och skit i nya lägenheten så tror det blir rätt få timmar poker i början av veckan men tänkte la få in 5-6 timmar per dag resterande dagar.

 

Tycker jag spelar rätt bra nu förresten. Fått lite bättre discplin och kunna lita mer på mina reads nästan fullt ut. Kan vara lite klurigt typ om man stealar på BTN med QJ och får syn av BB och floppen kommer Q84 rainbow, han checksynar flop och checksynar turn 7 och river kommer 8 och han checkraisar. Standard är ju såklart 8x och man har en rätt safe fold normalt men är han en liten tricky reg så får han ju världens lättaste bluffspot där om det visar sig att jag betfoldar alla damer där så man får ju se till att inte göra folden 100% av ggrna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vunnit 10 dagar irad nu, gjorde en störd upphämtning igår ifrån -80 BBs till +75 BBs men slutade på +20 BBs.

 

Här kommer en go hand ifrån idag, måste göra något rätt om han synar mig med K4 high på denna board, mer troligt är dock att han trodde han hade en bottenstege. Fortfarande kul dock :D

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

SB ($46.26)

BB ($45.03)

Hero ($192)

 

Dealt to Hero J:club: J:spade:

 

Hero raises to $6, SB calls $4.50, BB calls $3

 

FLOP ($18) 9:spade: 6:diamond: 9:diamond:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $3, SB calls $3, BB calls $3

 

TURN ($27) 9:spade: 6:diamond: 9:diamond: 5:club:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $6, SB calls $6, BB folds

 

RIVER ($39) 9:spade: 6:diamond: 9:diamond: 5:club: 7:club:

 

SB checks, Hero bets $6, SB calls $6

 

Hero shows J:club: J:spade:

(Pre 68%, Flop 60.1%, Turn 75.0%)

 

SB shows K:diamond: 4:diamond:

(Pre 32%, Flop 39.9%, Turn 25.0%)

 

Hero wins $50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plus $1000 idag. Saaaaweeet!!

 

Kolla den här synen. Han använder time och måste gjort en gryyym pokerstovning.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

Hero ($197)

BB ($303)

CO ($117)

BTN ($529)

 

Dealt to Hero K:club: 7:diamond:

 

fold, fold, Hero raises to $10, BB calls $5

 

FLOP ($20) 8:diamond: Q:diamond: 7:heart:

 

Hero bets $5, BB calls $5

 

TURN ($30) 8:diamond: Q:diamond: 7:heart: K:heart:

 

Hero bets $10, BB raises to $20, Hero raises to $30, BB calls $10

 

RIVER ($90) 8:diamond: Q:diamond: 7:heart: K:heart: 5:heart:

 

Hero bets $10, BB calls $10

 

Hero shows K:club: 7:diamond:

(Pre 59%, Flop 47.4%, Turn 77.3%)

 

BB shows 9:diamond: 5:diamond:

(Pre 41%, Flop 52.6%, Turn 22.7%)

 

Hero wins $108

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som jag har problem med att räkna. 11 plusdagar irad var visst 9.

 

Har ju som sagt hantverkare här nu hela veckan och gått upp tidigt och drog precis igång ett morgonpass. Det var fan det värsta passet ever, 377 händer och back 83 BBs. WTSD 36.7/34.1 är en fin svit.

 

Har $600 om jag ska ta igen och tror jag ska till några kompisar rätt tidigt så med största sannolikhet så bryts min vinstsvit idag. Nooooo!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...