Gå till innehåll

Synrange för 25% av stack på ft?


MikeTime

Recommended Posts

Edit: Taskig ton, såg nu i efterhand att frågan hade vidareutvecklats flera steg därav mycket förvirring antar jag. =)

 

Vilken hand är står sig bäst vid låt säga "missclick" mot JJ+, AKo samt AKs.

 

1. Inga pp.

2. Inga Ax.

 

Svar enligt Stove:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 70.214% 69.99% 00.22% 191764008 601232.00 { JJ+, AKs, AKo }

Hand 1: 29.786% 29.57% 00.22% 81002168 601232.00 { 65s }

 

 

KQs, 45s, 67s, 78s och liknande är marginellt sämre enligt Stoven.

 

De flesta i tråden är ju pf-regs och vet att Mike inte levlar i ämnen som dessa. Come on you guys....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

t.ex. 99 är bättre än AQs om man kollar stove rakt av. kanske AQs blir bättre tack vare cardremoval? räknar stove med sådant btw?

 

Nej, du får exkludera dina kort från motståndarens range manuellt i pokerstove.

 

Öh, inte för att jag är nån expert på pokerstove (använder själv ett annat prog) men jag ser det som helt uteslutet att skrim vet vad han pratar om här.

 

std pf.nu-post mao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte så att jag vill starta någon kukmätning eller så men det jag ville ha sagt är att jag inte tror att pokerstove tar hänsyn till card removal då du stovar en hand mot en range.

 

edit

På Rebonius fråga så tror jag att svaret är nej, i korthet därför att jag inte kan se att pokerstove beräkningarna av en specifik hand mot en range, ex AQs mot JJ+, AKs ,AKo görs med hänsyn till card removal. Ja, jag är fullt medveten om att card removal går att applicera i andra situationer...så jag kan ha missförstått Rebonius tankegång, kvarstår att se.

 

I korthet kan jag inte se att uträkningen i applikationen påvisar ett stigande värde av vår hand samtidigt som uträkningen inte heller visar att sannolikheten för Ax och Qx kombinationer inte minskar i motståndarens range då vi stovar AQs mot JJ+, AKs ,AKo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, my bad. jag trodde faktiskt inte att pokerstove löste den biten när du stovar en hand mot en ragen och inte tar bort möjliga handkombinationer dem från motståndarens range. Jag tycker mig ha läst på 2+2 och på något mer forum där det sägs att pokerstove inte tar hänsyn till card removal.

 

edit

Trodde man va tvungn att göra efter ex2, alltså bryta ut de Ax och Qx kombinationer som försvinner i motståndarens range, men applikationen verkar hantera det utan manuella handpåläggningar.

 

ex1.

equity win tie pots won pots tied

 

Hand 0: 32.063% 30.98% 01.09% 15911838 558540.00 { AhQh }

 

Hand 1: 67.937% 66.85% 01.09% 34340202 558540.00 { JJ+, AKs, AKo }

 

 

ex2.

equity win tie pots won pots tied

 

Hand 0: 32.063% 30.98% 01.09% 15911838 558540.00 { AhQh }

 

Hand 1: 67.937% 66.85% 01.09% 34340202 558540.00 { AcAd, AcAs, AdAs, KK, QcQd, QcQs, QdQs, JJ, AcKc, AdKd, AsKs, AcKd, AcKh, AcKs, AdKc, AdKh, AdKs, AsKc, AsKd, AsKh }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även Monte Carlo skattningen tar hänsyn till det. Men du verkar som sagt inte vilja svara på min fråga hur du tror att beräkningarna egentligen går till. Detta med cardremoval är tillsammans med den linjära rangeuppfattningen de två vanligaste missuppfattningarna kring pokerstove.

 

Hur menar du?

Menar du att om man t ex sätter en 4b range som JJ+ AK+ så tar man inte i beaktande att folk gör det mer sällan med JJ än med KK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...