Gå till innehåll

3Bet% Range, 6max, hur mycket är löst/tight?


Anref

Recommended Posts

Vad spelar det för roll hur man definierar dessa relativa termer?

 

Hur löst/tight en spelare 3betar är väldigt viktiga stats imo, då vet jag ju hur mycket jag ska 4beta eller skydda min hand mot en viss typ av spelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur löst/tight en spelare 3betar är väldigt viktiga stats imo, då vet jag ju hur mycket jag ska 4beta eller skydda min hand mot en viss typ av spelare!

Ja, procenten är viktig att veta, men vad spelar det för roll vilken procent som anses "löst" eller "tajt"? Om t ex 13% anses vara den lägsta procenten som är löst, har du tänkt spela mycket annorlunda då än om spelaren i fråga har 12,5%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, som topic.

 

När kan vi fastställa att en 3bet% är lös resp. tight hos en specifik spelare på 6max, anta att vi har tillräckligt stor volym med händer för att få en någorlunda korrekt siffra!

 

Ist för att fråga om en definition, räkna på vilka händer som ingår i olika ranger då kommer definitionen av sig självt.

 

3% måste man väl säga är vikt för JJ+ och AK då de flesta 3bettar dessa.

 

För övriga % är det helt upp till vad spelarna ifråga 3bettar. Vissa har polariserade ranger medan andra lägger till sämre valuehands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur löst/tight en spelare 3betar är väldigt viktiga stats imo, då vet jag ju hur mycket jag ska 4beta eller skydda min hand mot en viss typ av spelare!

 

Ja det är viktigt, men inte i procent. Läs Fi's 3bet range istället för att bestämma dig för om han är tight eller loose.

 

Ist för att fråga om en definition, räkna på vilka händer som ingår i olika ranger då kommer definitionen av sig självt.

 

3% måste man väl säga är vikt för JJ+ och AK då de flesta 3bettar dessa.

 

För övriga % är det helt upp till vad spelarna ifråga 3bettar. Vissa har polariserade ranger medan andra lägger till sämre valuehands.

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är viktigt, men inte i procent(Edit: låter som jag pratar emot mig själv i nästa mening men det gör jag egentligen inte8-) ). Läs Fi's 3bet range istället för att bestämma dig för om han är tight eller loose..

 

 

++1

+1

 

Edit: Ni fattar..

Edit3: Menade Edit2, men äsch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...