Gå till innehåll

Träna på heads-up för att bli bättre på 6-manna


Lobo

Recommended Posts

När jag började spela poker så var det först på full-ring (10-manna). Sedamera gick jag över till att enbart spela 6-manna. Då och då brukar jag återvända till 10-manna och trots att jag sällan spelar där, tycker jag att det är lättare att vinna där nu. Kan detta dels bero på att jag har spelat mycket på 6-manna?

 

Nu vill jag utveckla mitt spel på 6-manna. Så frågan är. Kan det vara en idé att även spela heads-up för att bli bättre på 6-manna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror absolut att det kan hjälpa, speciellt till de gånger när du möter nån väldigt lös spelare i 6-manna. då är det nog lättare att anpassa sig om du har spelat mycket HU har jag fått för mig. men jag har knappt spelat nån HU. hade varit kul att höra åsikter från nån som har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen så känner du dig bättre på FR nu just för att du har blivit en bättre pokerspelare. Och att börja spela HU kan nog utveckla dig ytterligare, just för att du kommer att spela fler floppar och lära dig hur du ska/inte ska spela vissa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...