Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej hej hallå.

Har nyligen märkt att fler och fler nybörjare söker efter "tomtar". Och jag ställer mig frågandes, hur ser de på tomtar? Vad är deras definition av en "tomte" ?

Hittade för 2 min sen detta inlägg av "MasterFlash" :

Var finner jag mest tomtar, expekt? Och vilken site ger mest bonus vid insättning av typ 40 dollar? 30 Euro?

Killen sa i sin tråd att han lirat med funmoney i 4 månader nu och att det gått så bra att han tänkt börja lira på riktigt.

Därför letade han efter alternativa insättnings-sätt(andra än kort), och ville helst spela på en sida med mkt s.k. "tomtar".

Vad vill han möta för nått egentligen? (no offense)

---

Så nu ställer jag frågan : Vad är egentligen en tomte?! (Jag vet att QoS är en tomte, det behöver ni inte skriva :S)

Postad

Äh, vadå? Han vill väl ha lättast tänkbara motstånd precis som vi andra. Det är väl bara bra att inte se sig själv som tomte vid ett pokerbord eftersom det lätt sätter sig på självförtroendet.

Postad
Äh, vadå? Han vill väl ha lättast tänkbara motstånd precis som vi andra. Det är väl bara bra att inte se sig själv som tomte vid ett pokerbord eftersom det lätt sätter sig på självförtroendet.

Jo, men nu menar jag inte just honom. Jag använder honom bara som ett exempel.

Överallt jag vänder mig hör jag folk som förlorat hela sin rulle(som de hade inne på ett bord) bara för att "fisken" dragit ut dem mot oddsen!(Vem har nånsin hört talas om något som implicita odds?!)

Postad

Folk har en tendens att bortse från egna tillkortakommanden och använda matematiken som bortförklaring utan att se till några som helst andra faktorer.

Därför alla jävla bad-beat stories.

Jag menar, hur ofta hör man inte om folk som klagar på att de torskar hela stacken när de har AA. När man frågar om detaljerna visar det sig att de gjorde en standardraise (3-5xBB) och sedan backade sitt par med resten av stacken (95xBB) på floppen mot någon nisse som träffat tvåparet med typ 87 eller trissen med litet PP.

Whine Whine han gjorde en lös slasksyn preflop, majoriteten av degen åker in postflop. Men ändå är det han som är tomten.

Postad

Jo, jo. Men spelare som är övertygade om att de är absolut sämst vid borden är nog lätträknade. Tur är väl det. Då ska man nämligen inte spela poker.

90 procent av spelarna är dessutom "tomtar" och med tiden lär sig de flesta att det är helt ok att spela draghänder jävligt aggressivt som semibluffar...

Postad

Vill inte förstöra för er men tomten finns inte. Det är era föräldrar som köper jul klapparna. Vet att jag krossar flera personers illusioner men jag vill bara att ni skulle veta det.

För mig är en tomte en spelare som har svårt att förstå att det är en del av spelet att bli utdragen och sedan håller på och gnäller i chatten. Det är väll inte mitt fel att han beta så vekt att det inte kosta mig något att checka med mitt öppna stegdrag :twisted: