schumme Postad 12 Mars , 2011 Rapport Postad 12 Mars , 2011 Förklara då varför den som åker ut först får schummepriset... LoooL Varför kallas det att göra en Scaniac när man skickar in såsen som underdog?
wahlen1 Postad 12 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2011 Kan man se cg resultat på den sidan? hur? Du söker på ditt namn bara på sidan och vips är det där. Men det stämmer inte alla, jag har lirat över 110k händer och den visar bara 40k händer
WhySoSerious Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Du söker på ditt namn bara på sidan och vips är det där. Men det stämmer inte alla, jag har lirat över 110k händer och den visar bara 40k händer Nu är jag med, du menade pokertableratings. Jag visste inte att de lagt till ongame så jag trodde därför att du menade officialpokerratings, lol vad fel det kan bli. Ser nu att mitt inte heller stämmer, 60k händer av ca 200k.
wahlen1 Postad 13 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2011 Blev inte mycket spel idag, -30 ungefär. Första backdagen på typ 7 dagar så det gör inget direkt. Väntar mig monsterback på nl50 nu när jag börjar bara för att dom ska jävlas med mig Skönt att man 200$ i rb redan nästa månad plus lite andra pengar in, så typ 300$+ till rullen snart. Har 30 inköp till nl50 vilket borde räcka men ska nog ta det lite lugnt ändå
Synabluffen Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Nu är jag med, du menade pokertableratings. Jag visste inte att de lagt till ongame så jag trodde därför att du menade officialpokerratings, lol vad fel det kan bli. Ser nu att mitt inte heller stämmer, 60k händer av ca 200k. Jag älskar PTR. Den missar typ 2/3 utav händerna och i mitt fall verkar den missa dom händerna jag vinner pengar. Har fått en och annan kommentar om hur fiskig jag är, och hur mycket jag är back totalt osv, vilket gett mig HU-action mot skitkassa regbumhunters som andvänder sig utav PTR i sin jag på fisk och värde
schumme Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Även om det inte blev en ITM så kom jag i alla fall längst av Bustgatan i kvällens liveturnering. Är det nån som blev förvånad? Sen klev man med ett fint plus från cashgamet också. Its good to be me...
Drunken_Penguin Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Jaja, jag tycker ändå att det är dåligt, sen synar du en push på river med 3 kort till stege och ett överkort till din dam. Nu hade du rätt denna gången men det lär ju va ett förlorande spel i längden. Jag tycker man ska låta dom betala för att få se fler kort... Ja, sjukt -EV på att syna när nån degar den rivern med any two. board: Jh 4c Qh Kc 2s Hand Equity Wins Ties As Qd 77.98% 769 6 ** 22.02% 215 6 Vi borde ju såklart foldat preflop eftersom vi kan bli utdragna.
schumme Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Ja, sjukt -EV på att syna när nån degar den rivern med any two. board: Jh 4c Qh Kc 2s Hand Equity Wins Ties As Qd 77.98% 769 6 ** 22.02% 215 6 Vi borde ju såklart foldat preflop eftersom vi kan bli utdragna. Visst om vi nu sätter rangen till any two. Frågan är varför man ska syna 20 i en pott på peanuts när vi inte är säkra på att vi leder. Sen har jag inte spelat mot miffot så jag får väl lita på Hero's read här...
wahlen1 Postad 13 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2011 Kukspel, börjar bra och plussar 2,5 inköp. Sen börjar det. fiskarna börjar träffa och då går det inte att vinna, KK mot 55 och han träffar såklart 5an på flopp. Sen sjuka spel, folk synar AA 4 bet och spelar så sjukt cp så det finns inte. -130$ 6 bord nl50 var det idag, kommer nog lira där tills rullen minskat till 1200 innan jag börjar nl30 igen. Men folk var lika värdelösa där så det borde inte vara några problem. Vi får väl se
wahlen1 Postad 13 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2011 Hm, blir nog nl30 framöver. Dumma jag ska gå upp för snabbt alltid, även om spelarna suger och jag vet att jag är bättre än de flesta där så går det fan inte när folk träffar som judar. Äh, bara nöta på nl30 till rullen är större.
Drunken_Penguin Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Frågan är varför man ska syna 20 i en pott på peanuts när vi inte är säkra på att vi leder. För att det är gigantiskt +EV om Fi gör så med any two.
wahlen1 Postad 13 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2011 För att det är gigantiskt +EV om Fi gör så med any two. Tack att du förstår mig, hade sett denna snubben göra exakt samma sak flera gånger, när man checkar hela tiden sen degar han river för att sno potten. Hela tiden gör han så
schumme Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 I surrender... , jag vidhåller dock att checken på flopp e sådär...
wahlen1 Postad 13 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2011 I surrender... , jag vidhåller dock att checken på flopp e sådär... Kanske, men har man sett denna spelaren med 100 vpip som spelar exakt så hela tiden så gör man det för att tjäna pengar och inte för att man är en donkie. Gäller inte bara att spela efter "regel" hela tiden utan man får gå på read ibland.
schumme Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Wahlen, kan du skicka en screenshot på hur du har det på din hud när du lirar på ongame, kan va kul med lite tips. Tänkte jag skulle ta tag i det där nån dag...
wahlen1 Postad 13 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2011 Wahlen, kan du skicka en screenshot på hur du har det på din hud när du lirar på ongame, kan va kul med lite tips. Tänkte jag skulle ta tag i det där nån dag... kan fixa det ikväll, ska iväg på fest nu, me ikväll fixar jag de
schumme Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 kan fixa det ikväll, ska iväg på fest nu, me ikväll fixar jag de Ingen panik, men när du har tid över...
Scaniac Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 LoooL Varför kallas det att göra en Scaniac när man skickar in såsen som underdog? som att syna halva stacken i första handen på en pott på kanske en 10del av ens stack? å Looooosa:shock: Nej men seriöst igår vart de riktigt trevligt drack grogg från 15 å lirade kort helaaaa dagen efter det, Åkte dock på en riktig tråkig sak iaf.. jag lyfter 8s 8h utg med big blind på 300 och jag har cirka ~7500 bakom slår upp den till 1000 , får syn av knappen och small blind (tror jag ) flopp Qd 5d 3h och sb checkar till mig Jag bettar 1000 , knappen och SB synar (!) turn 8d där sb BLIXTAR in 2500 och jag med trissen träffad och 5500 kvar bakom vet ju om att träffar jag inte kåken här är jag ute, men jag ställer och knappen viker ganska snabbt och SB synar visar 2d3d River blankar och jag är ute Ochså riktigt sjukt att knappen visade 5h 5s efter att vi allinat Nu vill jag veta hur hade ni gjort på turn?
schumme Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 som att syna halva stacken i första handen på en pott på kanske en 10del av ens stack? å Looooosa:shock: Nej men seriöst igår vart de riktigt trevligt drack grogg från 15 å lirade kort helaaaa dagen efter det, Åkte dock på en riktig tråkig sak iaf.. jag lyfter 8s 8h utg med big blind på 300 och jag har cirka ~7500 bakom slår upp den till 1000 , får syn av knappen och small blind (tror jag ) flopp Qd 5d 3h och sb checkar till mig Jag bettar 1000 , knappen och SB synar (!) turn 8d där sb BLIXTAR in 2500 och jag med trissen träffad och 5500 kvar bakom vet ju om att träffar jag inte kåken här är jag ute, men jag ställer och knappen viker ganska snabbt och SB synar visar 2d3d River blankar och jag är ute Ochså riktigt sjukt att knappen visade 5h 5s efter att vi allinat Nu vill jag veta hur hade ni gjort på turn? Jag sade väl också att det var en dålig syn av mig själv...
Scaniac Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Jag sade väl också att det var en dålig syn av mig själv... jaja skoja bara men vad hade du gjort i mitt läge ?
wahlen1 Postad 13 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2011 Ingen panik, men när du har tid över... Jag har bara typ 8 saker på min hud och det står inte vad det är för något utan jag kan det i huvuduet, vill du ha ändå ?
schumme Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Jag har bara typ 8 saker på min hud och det står inte vad det är för något utan jag kan det i huvuduet, vill du ha ändå ? ja fan, kan du skriva vilka det är också?
schumme Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 jaja skoja bara men vad hade du gjort i mitt läge ? jag hade nog lagt mig, men svårt att säga...
schumme Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Ikväll blir det turneringsgrind på Stars... 40k Gtd, 60k Gtd, 250k Gtd och 12k Gtd
wahlen1 Postad 13 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2011 Iallfall, detta är min. Vet inte varför texten är vit och blå. Menmen, Vpip, prf, steal, 3bet, agg factor, flop cb, fold po flop cb Hoppas du förstår, annars finns det om du tar inne på player preferences redan klara configs
Recommended Posts