Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*

wahlen1

Recommended Posts

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade bettat runt 115, inte degat sådär, känns väldigt skumt. Fast det kanske fi vet om och gör så där för att anteee ska tro att fi överspelar AQ,AK och få syn. Eller så vet fi om att anteee redan vet om att fi försöker få anteee att tro att fi överspelar AQ,AK när fi i själva verket faktiskt har AQ,AK och får anteee att lägga bästa handen. Eller så vet fi om att anteee vet allt det här och bara degar och hoppas få betalt med AA,KK.

Vad är planen preflop när du synar in, du får inte en bättre flop i princip så då känns det som att det bara är att betala av och böla när han har AA eller KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"file" och "Backup & Restore". Då öppnas ett nytt fönster "Holdem Manager Backup" Där står det någonting om Create a new database i "Restore" fliken. Hur man gör vet jag inte men det är ju en början:-)

Nej, det är backup och återställning.

Hittade i alla fall hur man gör.

Options - Databaase Managment... - Connect - Create New Database.

Om man vill ta bort någon databas går man i på PostgreSQL - Pgadmin - dubbelklickar på postgre. Därefter krävs det ett lösenord (i alla fall för mig). Det lösenordet hittar ni alla fall på Database Managment

Länk till kommentar

Vad är planen preflop när du synar in, du får inte en bättre flop i princip så då känns det som att det bara är att betala av och böla när han har AA eller KK.

3% 3bet. detta var första 4b över 230 händer

Vill inte syna pre öht. Som spelat vill jag inte syna degen heller, men gör det antagligen ändå.

Länk till kommentar

Ibland får man gå på känsla, sjukaste firren jag mött :)

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) On Game

SB ($53.14)

BB ($26.86)

UTG ($28.65)

Hero ($29.55)

BTN ($51.49)

Dealt to Hero K:club: Q:diamond:

fold, Hero raises to $1.20, BTN raises to $2.10, fold, fold, Hero calls $0.90

FLOP ($4.65) 3:heart: Q:heart: 9:diamond:

Hero checks, BTN bets $5.55, Hero calls $5.55

TURN ($15.75) 3:heart: Q:heart: 9:diamond: 2:club:

Hero checks, BTN bets $43.84 (AI), Hero calls $21.90 (AI)

RIVER ($59.55) 3:heart: Q:heart: 9:diamond: 2:club: K:heart:

Hero shows K:club: Q:diamond:

(Pre 67%, Flop 82.5%, Turn 90.9%)

BTN shows J:club: 8:diamond:

(Pre 33%, Flop 17.5%, Turn 9.1%)

Hero wins $58.05

-----

Hero ($57.75)

BB ($21.34)

UTG ($45.34)

CO ($25.66)

BTN ($37.30)

Dealt to Hero A:spade: Q:diamond:

fold, fold, fold, Hero raises to $1.20, BB calls $0.90

FLOP ($2.40) J:heart: 4:club: Q:heart:

Hero checks, BB checks

TURN ($2.40) J:heart: 4:club: Q:heart: K:club:

Hero checks, BB checks

RIVER ($2.40) J:heart: 4:club: Q:heart: K:club: 2:spade:

Hero checks, BB bets $20.14 (AI), Hero calls $20.14

Hero shows A:spade: Q:diamond:

(Pre 67%, Flop 95.7%, Turn 100.0%)

BB shows 2:diamond: 3:club:

(Pre 33%, Flop 4.3%, Turn 0.0%)

Hero wins $41.18

Länk till kommentar

Har 30 inköp till nl50 nu om jag vill gå upp i nivå. Tog 3 BI nu på 400 händer vilket var ruskigt skönt, Men ska spela lite på nl30 till och se om jag kan vinna nått BI till innan jag går upp annars går jag upp när jag får rbn tror jag :)

Denna månaden på nl30 har jag 9,57bb/100 på 17000 händer. Har sprungit bra och spelat sjukt bra enligt mig själv, något har ändrats på mig och jag har börjat minska på tiltandet och börja lägga händer som jag aldrig la innan.

Länk till kommentar

Hero ($57.75)

BB ($21.34)

UTG ($45.34)

CO ($25.66)

BTN ($37.30)

Dealt to Hero A:spade: Q:diamond:

fold, fold, fold, Hero raises to $1.20, BB calls $0.90

FLOP ($2.40) J:heart: 4:club: Q:heart:

Hero checks, BB checks

TURN ($2.40) J:heart: 4:club: Q:heart: K:club:

Hero checks, BB checks

RIVER ($2.40) J:heart: 4:club: Q:heart: K:club: 2:spade:

Hero checks, BB bets $20.14 (AI), Hero calls $20.14

Hero shows A:spade: Q:diamond:

(Pre 67%, Flop 95.7%, Turn 100.0%)

BB shows 2:diamond: 3:club:

(Pre 33%, Flop 4.3%, Turn 0.0%)

Hero wins $41.18

Får man fråga varför du checkar floppen?

Länk till kommentar

Får man fråga varför du checkar floppen?

För att han är fisk och han kommer garanterat dega med vilka kort som helst. Om jag betar lägger han sig med all säkerhet. Och jag har reads på han, ibland drar han ut men i längden vinner jag på att göra detta spelet mot just han.

Länk till kommentar

Cs proffs på svs är duktig....

NL Holdem $2(BB) Boss

SB ($310)

Hero ($232)

UTG ($157)

CO ($79.75)

BTN ($305)

Dealt to Hero A:club: A:spade:

UTG calls $2, fold, BTN raises to $9, SB calls $8, Hero raises to $30, fold, BTN calls $21, SB calls $21

FLOP ($92) J:heart: 8:heart: 3:club:

SB checks, Hero bets $70, BTN calls $70, SB folds

TURN ($232) J:heart: 8:heart: 3:club: J:spade:

Hero bets $132 (AI), BTN calls $132

RIVER ($497) J:heart: 8:heart: 3:club: J:spade: T:heart:

Hero shows A:club: A:spade:

(Pre 82%, Flop 62.5%, Turn 81.8%)

BTN shows 7:heart: K:heart:

(Pre 18%, Flop 37.5%, Turn 18.2%)

BTN wins $484

Länk till kommentar

Efter att ha spelat 200bb djupt ett tag och haft minst sagt blandat resultat kom jag fram till att det var dags att återgå till 100bb spelet ett schlag. Känner mig betydligt mer bekväm med detta även om jag förmodligen tappar lite ev. mot fisken.

Hittade lite mer än 2 inköp under eftermiddagen och sen ytterligare nästan 4 under kvällens semifyllegrind.

Nu blir det sängen för att gå upp o jobba tidet imorn.

Länk till kommentar

Alla som gillar mraz har förmodligen sett multibla versioner av det här men lägger upp ändå, tycker det är otroligt hur han fångar publiken i varenda live sess han kör.

Måste kännas sjukt att stå där när alla sjunger med.

Edit: Mer mraz magic

Länk till kommentar

För att han är fisk och han kommer garanterat dega med vilka kort som helst. Om jag betar lägger han sig med all säkerhet. Och jag har reads på han, ibland drar han ut men i längden vinner jag på att göra detta spelet mot just han.

Jaja, jag tycker ändå att det är dåligt, sen synar du en push på river med 3 kort till stege och ett överkort till din dam. Nu hade du rätt denna gången men det lär ju va ett förlorande spel i längden.

Jag tycker man ska låta dom betala för att få se fler kort...

Länk till kommentar

Efter att ha spelat 200bb djupt ett tag och haft minst sagt blandat resultat kom jag fram till att det var dags att återgå till 100bb spelet ett schlag. Känner mig betydligt mer bekväm med detta även om jag förmodligen tappar lite ev. mot fisken.

Hittade lite mer än 2 inköp under eftermiddagen och sen ytterligare nästan 4 under kvällens semifyllegrind.

Nu blir det sängen för att gå upp o jobba tidet imorn.

Tror inte det är fel, jag tycker det är svårt att spela djupstackat också, även om det är roligare.

Länk till kommentar

Jaja, jag tycker ändå att det är dåligt, sen synar du en push på river med 3 kort till stege och ett överkort till din dam. Nu hade du rätt denna gången men det lär ju va ett förlorande spel i längden.

Jag tycker man ska låta dom betala för att få se fler kort...

Jo, men om jag inte hade haft flera hundra händer mot denna spelaren och haft info om han hade jag inte gjort spelet. Och om han vinner 1 gång ibland gör inget då jag vinner av han då han alltid gör samma sak.

Länk till kommentar

Körde precis första nl50 sessionen, även om jag bara körde 3 nl50 och 3 nl30, måste vänja sig lite först vid nl50, vill inte dra upp 8 bord och börja nöta direkt. Plussa 60$ så det är gött, började med att bluffa bort ett inköp på nl50. Men sånt är livet. Känns inte direkt som det är svårare där mer att man får börja spela mer positionspel och 3beta mer osv.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...