Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Men du var knappast reggad på Full Tilt innan erbjudandet....

Poängen med mitt inlägg var ju egentligen inte att belysa full tilt erbjudandet utan det faktum att man kan ladda ner och cracka det... Vet inte vad forumet har för regler kring att diskutera sånt därför valde jag lite andra ord i min förra text... ^^

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Poängen med mitt inlägg var ju egentligen inte att belysa full tilt erbjudandet utan det faktum att man kan ladda ner och cracka det... Vet inte vad forumet har för regler kring att diskutera sånt därför valde jag lite andra ord i min förra text... ^^

Kanske inte läge att ta det här nä :)

Postad
Inte för o va den som är den, men HEM finns ju faktiskt att få tag på billigare, läs; gratis, på diverse sidor, precis som alla andra program här på internet. Vad gör att HEM är så heligt så att ingen fixar det gratis?

Nu har jag personligen spelar ihop mitt via något full tilt erbjudande så har faktiskt inte utnytjat denna möjlighet själv(så slipper jag bli påhoppad av ev. moraltanter). Eller ja, leakbuster har jag "lånat" från en hemsida, men jag är ju ändå semilaglig...

Men är det så att alla faktiskt betalar för sitt HEM, eller är dom andra bara tysta om det? ^^

det kan vara en förlustaffär att riskera hela sin rulle för att man ska ha sitt HEM gratis...

Postad

Två händer jag gärna får lite feedback på. Nåt jag kunde gjort annorlunda?

Hand 1

***** Hand History for Game 512295483713 ***** (On Game)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, February 26, 10:57:19 ET 2011

Table Saint Joseph (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 8: 739379 ( $17.42 USD )

Seat 9: HERO ( $17.09 USD )

Seat 1: aidenj10 ( $21.91 USD )

Seat 4: tkaay ( $22.14 USD )

Seat 5: eoka1955 ( $5.80 USD )

739379 posts small blind [$0.10 USD].

HERO posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Jc::8s: ]

aidenj10 calls [$0.20 USD]

tkaay folds

eoka1955 folds

739379 calls [$0.10 USD]

HERO checks

** Dealing Flop ** [ :9s:, :8d:, :Js: ]

739379 bets [$0.50 USD]

HERO raises [$1.70 USD]

aidenj10 folds

739379 raises [$16.72 USD]

HERO calls [$15.19 USD]

** Dealing Turn ** [ :7s: ]

** Dealing River ** [ :3d: ]

739379 wins $32.88 USD from main pot

739379 shows [:Tc:, :Qh: ]

HERO shows [:Jc:, :8s: ]

739379 wins $0.33 USD

Hand 2

***** Hand History for Game 5122939440281 ***** (On Game)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, February 26, 11:00:54 ET 2011

Table Leoben (Real Money)

Seat 7 is the button

Seat 9: RHEXAL ( $21.44 USD )

Seat 10: vasimodo ( $19.70 USD )

Seat 2: Sadly ( $19.92 USD )

Seat 3: stampo_john ( $16.87 USD )

Seat 7: HERO ( $26.08 USD )

RHEXAL posts small blind [$0.10 USD].

vasimodo posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :5s::As: ]

Sadly folds

stampo_john calls [$0.20 USD]

HERO raises [$0.60 USD]

RHEXAL folds

vasimodo folds

stampo_john calls [$0.40 USD]

** Dealing Flop ** [ :Ks:, :4s:, :Ad: ]

stampo_john checks

HERO bets [$1.10 USD]

stampo_john raises [$2.20 USD]

HERO raises [$5.50 USD]

stampo_john raises [$14.07 USD]

HERO calls [$9.67 USD]

** Dealing Turn ** [ :Kh: ]

** Dealing River ** [ :3h: ]

stampo_john wins $32.54 USD from main pot

stampo_john shows [:4h:, :Kd: ]

HERO shows [:5s:, :As: ]

Postad
det kan vara en förlustaffär att riskera hela sin rulle för att man ska ha sitt HEM gratis...

En naturlig följdfråga är ju hur du får ihop den ekvationen... På vilket sätt riskerar man hela rullen??

Ang. Dina händer. Hand 1 är super standard imo. Jag hade spelelat precis likadant oavsett motspelare...

Hand 2 är jag mer osäker på. När han reraisar dig all in ligger du efter till 99,9% och måste träffa färgen/backdoor stegen. Lite osäker hur jag spelat den faktiskt. Hur var motspelaren?? Vad sätter du han på för range??

Postad
Två händer jag gärna får lite feedback på. Nåt jag kunde gjort annorlunda?

Hand 1. Sätt upp hans HH i pokerstove och jämför sen med din hand därefter. Tänk på att potten var ohöjd när du gör det.

Hand 2. Bör du nog enbart syna hans höjning på flopp. Vad som sen händer får vi ta ställningen till då.

Postad

Hand ett är sjukt standard. Att folda där är rätt dåligt imo eftersom att fi en stor del av gångerna kommer sitta med träff + drag. En vanlig set up helt enkelt.

Hand två hade jag själv spelat exakt samma. Det kanske inte är rätt men jag vill ha in det här. Tycker att förslaget som kom här tidigare "att syna flopp för att se vad som händer på turn" är riktigt dåligt. Tre anledningar till det.

Ett: Det tenderar att vara svårt att få betalt hela stacken när färgen landar, därför vill jag har in all deg innan den gör det OM jag leder med mitt drag. Dvs träff+drag eller drag+drag.

Två: Om turnen blankar och fi betar/shovar är vi inte längre oddsade att syna, då får vi helt enkelt inte se alla kort. Vilket vi så klart vill med denna handen.

Tre: Varje gång fi sitter med ett monster drag. Vilket det finns en fin möjlighet till på denna brädan, Dvs QJ eller QT i färgen. Kommer vi få in pengarna så löjligt bra på flopp att man måste älska det.

Det är mycket bättre i min mening att bränna ett inköp här än att syna floppen och sen tvingas vika turn. Trotts allt har du 14 outs, vilket gör dig till favorit. Normalt har väl inte fi K4 så ofta, snarare ett bättre A men då är du fortfarande bra med i matchen med 12 outs. Även mot ett set drar du hyggligt. Tycker absolut det är rätt move att få in såsen!

Postad

Hand 2. Bör du nog enbart syna hans höjning på flopp. Vad som sen händer får vi ta ställningen till då.

Du får gärna utveckla din teori här för jag kan inte se hur det ska vara rätt att bara syna där. Om färgen landar på turn tror du att du kommer få hela hans stack då???

Jag tror fi skjuter ner och försöker hålla nere potten och om du ställer tror jag väldigt många är tillräckligt bra för att folda.

Tycker du att "Mini-raisen" ser så stark ut eller nått i den stilen? Jag ser inte det. Du får gärna förklara.

Postad
Du får gärna utveckla din teori här för jag kan inte se hur det ska vara rätt att bara syna där. Om färgen landar på turn tror du att du kommer få hela hans stack då???

Jag tror fi skjuter ner och försöker hålla nere potten och om du ställer tror jag väldigt många är tillräckligt bra för att folda.

Tycker du att "Mini-raisen" ser så stark ut eller nått i den stilen? Jag ser inte det. Du får gärna förklara.

Först av allt. Det kan aldrig vara ett jättefel att enbart syna om du har odds för det. Med den miniraisen får Hero ett odds på 4:3:1 och att sätta färgen på turn ger oddset 4:1, och då räknar jag inte in att han även sitter på ett ess. Svårt att räkna med fem outs extra med tanke på att fi höjer, möjligtvis tre outs och då blir synen ännu mer profitabel. Det är ett misstag att enbart syna om vi vet att vi leder eller om vi är favorit på floppen till att vinna handen. Fast sådana saker kan vi bara spekulera i. Vad vi vet är att vi har odds för att syna mot nästan vilken ledande hand fi än har.

Jag säger inte att pusha/höja är dåligt eftersom han säkert även synar med sämre händer, däremot har vi nog inte så mycket fold equity.

Postad

Så här spelar man...

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-122961225-355

played at "Auburn" for USD RM from 2011-02-26 09:17 until 2011-02-26 09:18

Seat 1: FissirulLohm ($20 in chips)

Seat 8: bwisje ($20.51 in chips)

Seat 9: mauritzio6 ($19.11 in chips)

Seat 10: Hero ($18.50 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts small blind ($0.10), FissirulLohm posts big blind ($0.20),

PRE-FLOP

bwisje raises to $0.80, mauritzio6 folds, Hero raises to $2.60, FissirulLohm folds, bwisje raises to $6, Hero raises to $18.50 and is all-in, bwisje calls $18.50.

FLOP [board cards: :Ac:,:Ks:,:8s: ]

TURN [board cards: :Ac:,:Ks:,:8d:,:7d: ]

RIVER [board cards: :Ac:,:Ks:,:8d:,:7d:,:4d: ]

SHOWDOWN

Hero shows [ :Ad:,:Kd: ]

bwisje shows [ :As:,:Ah: ]

Hero wins $35.70.

SUMMARY

Dealer: mauritzio6

Pot: $37.20, (including rake: $1.50)

FissirulLohm, loses $0.20

bwisje, loses $18.50

mauritzio6, loses $0

Hero, bets $18.50, collects $35.70, net $17.20

Postad
Sjukt rungood för tillfället eller också e jag jävligt grym hehe. +16 inköp idag...

öj du är inte sugen att lira en session där ja sitter i mikogo eller team viewer o kikar när du lirar?

Postad
Sjukt rungood för tillfället eller också e jag jävligt grym hehe. +16 inköp idag...

PF borde likt facebook införa en "like" knapp, för då hade jag klickat på den nu.

Postad
Vaknar upp och känner, jaha är det så här 14 timmars grind luktar...

Nog dags för en dusch nu...

Det luktar nog inte hallon iallfall :D

Nu ska det bli minst 3k händer varje dag sista dagarna i månaden så man får 50k händer iallfall

• Skapa nytt...