Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Finalbord med 4 spelare kvar.

Skriver lite kort efter handen vad jag tänkte....(eller tänkte och tänkte....:-(

***** Hand 2053567660 *****

1250.00/2500.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 28 februari 2010 01:07:22

€4,000 Guaranteed (Real/Tournament)

Seat 3: Lærlingen (68602.00)

Seat 10: DonOrb (39488.00)

Seat 5: Sufridor63 (69828.00)

Seat 6: m095 (20582.00)

DonOrb post SB 1250.00

Lærlingen post BB 2500.00

** Deal **

Lærlingen [N/A, N/A]

DonOrb [Qc, Qd]

Sufridor63 [N/A, N/A]

m095 [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

Sufridor63 Fold

m095 Fold

DonOrb Raise to 6000.00

Lærlingen Call 6000.00

*** Flop(Board): *** : [9c, Kc, 3h]

*** Bet Round 2 ***

DonOrb Check

Lærlingen Bet 5000.00

DonOrb Call 5000.00

*** Turn(Board): *** : [9c, Kc, 3h, 8s]

*** Bet Round 3 ***

DonOrb Check

Lærlingen Bet 11500.00

DonOrb All-in 28488.00

Lærlingen Call 28488.00

*** River(Board): *** : [9c, Kc, 3h, 8s, 8h]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 79976.00

Lærlingen [Kd, Qh] Two pair kings and eights Win: 79976.00

DonOrb [Qc, Qd] Two pair queens and eights Win: 0.00

Sufridor63 Fold Win: 0.00

m095 Fold Win: 0.00

Bet preflop är standard. Med synen han gör får jag lite svårt att sätta han på någon range. Han slår nog om med bra händer efter vad jag sett under spelet. Rimligt kan vara låga pockets, K10+ J10+, möjligen lite bredare med Suitade.

Jag gillar inte K på flop och checkar, han gör en liten bet vilket jag tror han gör efter alla mina checkar på floppar. Jag tar bara syn utan att riktigt veta vad jag ska göra. Turn känns ofarlig och han betar halvpott, jag tycker beten känns lite svag och han har betat lite mer som standard tidigare. Då jag känner att en syn för mig blir comittande väljer jag att dega AI.

Funderar på om jag borde kunna hitta fold på turn men framförallt känns flopspelet sinnesjukt dåligt. Turnsituationen hamnar jag ju i för att jag inte skaffat nån info öht.

Hur skulle ni lirat...

Postad

tror flopspelet är helt ok... hur mycket mer info hade du haft om du bettat och fi synat?

vet inte om jag håller med om att turnbetten är svag... ser inte ut som en tokbluff iaf. du hoppades att det var ett tunt värdebet och att han vara tvungen att syna din AI?

Postad
tror flopspelet är helt ok... hur mycket mer info hade du haft om du bettat och fi synat?

Mycket mer info iaf. Då vet jag att han har en träff, möjligen ett färgdrag.

vet inte om jag håller med om att turnbetten är svag... ser inte ut som en tokbluff iaf. du hoppades att det var ett tunt värdebet och att han vara tvungen att syna din AI?

Han var ingen dålig spelare enligt mitt förmenande, Problemet är att turnbeten blir svår att definiera, känns som han kan vara tom, precis som han kan ha Kx eller A 9 eller dylikt. Kanske betar på färgdraget.

Jag hoppades nog på en bluff, eller tunt värdebet enligt ovan men utan alla Kx-händer. Jag ser bara fold eller push på turn. Syn känns jättekallt. Men jag hoppas ju inte på syn iaf...