Gå till innehåll

Var hyra hus i Vegas? Hur ta sig runt?


aglo

Recommended Posts

Vi är ett gäng som ska hyra hus i vegas under en månad i sommar. Vi har några alternativ på hus som vi väljer mellan, varav några ligger några miles söder om McCarran Airport, någon ligger sydväst (runt Enterprice) och någon ligger i västra utkanten av vegas (~20 miles från strippen).

 

Ingen av oss har varit i Vegas förut, så det är svårt att få en uppfattning om vilka som ligger bäst till. Antar att vi måste åka bil till strippen hur som helst, så det kanske inte spelar så jättestor roll om det tar 10 eller 20 minuter att åka in? Eller är det lättare att få tag på taxi söder om flygplatsen? (Verkar vara många som hyr ut hus där).

 

Funkar det bra att ta taxi till och från strippen eller är det bättre att hyra bil?

 

Tacksam för tips, råd och allmäna erfarenheter.

 

Las Vegas på Google maps

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyr ni hus så är det ett måste med bil, det är väldigt trixigt att beställa taxi och någon kollektiv trafik existerar inte alls (?). Av någon anledning så har inte Taxi bilarna GPS (hade dom inte så sent som förra året iallafall..) vilket gör att många inte tycks ha en susning om hur dom tar sig till adresser som ligger en bit utanför strippen. Jag har flera gånger åkt Taxi i Vegas där chaffisen får veva ner rutan och fråga folk efter adressen, och då har det ändå varit relativt "enkla" ställen jag åkt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyr ni hus så är det ett måste med bil, det är väldigt trixigt att beställa taxi och någon kollektiv trafik existerar inte alls (?). Av någon anledning så har inte Taxi bilarna GPS (hade dom inte så sent som förra året iallafall..) vilket gör att många inte tycks ha en susning om hur dom tar sig till adresser som ligger en bit utanför strippen. Jag har flera gånger åkt Taxi i Vegas där chaffisen får veva ner rutan och fråga folk efter adressen, och då har det ändå varit relativt "enkla" ställen jag åkt till.

 

Yellow cabs fungerar ju alltid men visst dom tar lite tid på sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är ett gäng som ska hyra hus i vegas under en månad i sommar. Vi har några alternativ på hus som vi väljer mellan, varav några ligger några miles söder om McCarran Airport, någon ligger sydväst (runt Enterprice) och någon ligger i västra utkanten av vegas (~20 miles från strippen).

 

Ingen av oss har varit i Vegas förut, så det är svårt att få en uppfattning om vilka som ligger bäst till. Antar att vi måste åka bil till strippen hur som helst, så det kanske inte spelar så jättestor roll om det tar 10 eller 20 minuter att åka in? Eller är det lättare att få tag på taxi söder om flygplatsen? (Verkar vara många som hyr ut hus där).

 

Funkar det bra att ta taxi till och från strippen eller är det bättre att hyra bil?

 

Tacksam för tips, råd och allmäna erfarenheter.

 

Las Vegas på Google maps

 

Spara dina pengar och stanna hemma, så slipper du både problemet med var du ska bo och hur du ska ta dig till strippen... FLASKHALS! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi var 8 pers som var där i November och vi hyrde Benny Binions gamla hus. Vi betalade nog ganska mycket överpris, men personligen tycker jag det var sjyst med 5 sovrum, biljardrum, pool, storbilds-tv osv. Vi bodde strax norr om Stratosphere i ett villaområde och jag upplevde aldrig de problem som folk verkar ha med taxi, vi åkte flera gånger varje dag och det var inga som helst problem att få bilar dit. se bara till att ni har hela adressen komplett med vädersträck som de ofta använder. vi ringde dessutom väldigt ofta hemkörning som Panda express, pizza hut osv och de hittade alltid fram!

 

Enda som bör nämnas om man ska beställa taxi är att ha lite framförhållning då det kan ta upp till en timme att få bil.

 

Busskort för hela månaden med obegränsade resor kostade 55 $ har jag för mig och bussarna gick dygnet runt typ var tionde minut, inte helt hundra på om de gick lika tätt på nätterna dock.!

 

Blir säkert avsevärt billigare att hyra en bil, men åh andra sidan är det ganska smidigt att åka taxi om man festar osv. Våra resor kostade ca 15 $ styck inklusive dricks och då bodde vi hyfsat centralt, typ 15-20 minuters promenad till centrala strippen.

 

Hoppas ni får en bra resa och lycka till.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Var faktiskt erat hus vi var sugna på. Men om huset är bokat efter 10 Juni så passar det oss tyvärr inte :(

 

Ja, det är uppbokat 10 juni - 30 juni redan. Kanske kan vara ledigt 29:e om någon skulle vilja det.

 

Men ni är ju ute tidigt så borde gå att hitta något fint tycker jag! Rekommenderar något hyfsat nära strippen så det inte blir ett jätteprojekt att ta sig dit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...