Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade en hand för nån timma sen som jag vill ha lite input på. Syna här känns ruggigt fel , antagligen push eller fold antar jag? Hur spelar ni med tanke på hans size? Easy fold eller degar ni in det?

Fi spelar 42/21/1.5 över ett litet sample.

BossMedia Game #1251776007: Table Diana 7 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em - 16:49:54 - 2010/02/25

Seat 1: granathen (kr410.67)

Seat 2: HERO (kr1047.64)

Seat 3: Starsky (kr756.52)

Seat 5: Kattwoman (kr1335.97)

Seat 4: lappen15 (kr143.64)

Kattwoman posts the big blind of kr5.00

lappen15 posts the small blind of kr2.50

Starsky is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of Clubs10 of Clubs

granathen calls kr5.00

HERO raises kr22.50

Starsky calls kr22.50

lappen15 folds

Kattwoman calls kr22.50

granathen calls kr22.50

*** FLOP *** King of Diamonds9 of ClubsQueen of Clubs

Kattwoman checks

granathen checks

HERO bets kr70.00

Starsky calls kr70.00

Kattwoman raises kr372.50

granathen folds

HERO ??

Postad

Ok , skönt att vi är överens. Jag degade men fick tyvärr inte dra ut och fick se J,10 för nötstege.

Anledningen till att jag posta den var att jag och inte kompis inte riktigt var överens då han ansåg att han aldrig foldar pga hans size på raisen samt att vi inte behöver flippa för 200bb..ville bara höra andras motiveringar då jag ansåg att push var det korrekta spelet.

Postad

Ska man vara lite dryg (som din kompis) kan man ju säga att storleken faktiskt har betydelse (shock), vilket suger hyfsat här eftersom du blockar halva det primära kombodraget du äter och lämnar en massa Kxs som får topset att se trevligt ut och bara Jxs är egentligen specielt kul.

Å andra sidan lär han ju knappast minraisa om han tänkt bluffa där plus att du antagligen inte har som mål att vara lite dryg.

Han har iaf anytwo preflop, mycket snävare värde på flopp och jag stovade 42% med J8s (känns lagom med en enda Jxs), kanske var lite snäll med både Q9s och K9s-kombos men där nånstans. Bra, med andra ord, och push får nog rätt svårt att bli negativt ev även i vakuum.

För att förtydliga var min stove på "jag har nöten så nu stoppar jag in mycket så inte min nöt går sönder på turn"-rangen.

Postad

Jo jag postade den eftersom hans reraise size gör så att jag iprincip vet att han inte kommer folda , så undrade om det fortfarande är standard att pusha här.

Känns som det inte finns nåt rätt eller fel här typ ändå , även om jag tycker man ska pusha.

Postad

Känns som att om man drar på en miljon nötter (färg och gutt) lägger till ett överkort och bakar in det foldev som ALLTID existerar i mer eller mindre doser så är det en så given push att jag faktiskt inte ens tycker att fold är värt att överväga.

Klart du kommer vara efter ibland och springa in i set och färdiga stegar men så är det ju, då är det bara att skratta och dra ut!

Om inte denna bräda är värd att dega på vilken är då det?

Känns som att det finns en hel del händer med färgdrag,kombodrag och annat junk som det är helt ok att få syn av alternativt kan få att folda, dessutom vill du väl kunna pusha dina set, färdiga stegar etc här också, blir ju sjukt polariserat om du då inte ens pushar en hand som denna i den rangen!

Förre

Postad
dessutom vill du väl kunna pusha dina set, färdiga stegar etc här också, blir ju sjukt polariserat om du då inte ens pushar en hand som denna i den rangen!

Japp, men om FE alltid är 0 i detta läge så behöver vi inte bry oss om polarisering.

Postad
kommer ju aldrig få in de som favorit men skeppa med metaimagine då du till 100% kan sätta fi på JT eller 99. betalar av i längden.

skönt när man försöker stava tapackad öcj har en amerikansk utbytsytent på äventyr i lägenheten, kenny=! VAR ÄR DUR?!?!?

Postad
Japp, men om FE alltid är 0 i detta läge så behöver vi inte bry oss om polarisering.

Finns inget som heter FE 0. senast idag hade jag en fi folda för 0.07 kr i en 800 pott på river. FE finns inte mot fisk.

Postad

Sant! Och om vi VET att turn är 5d och river 2s så bör vi folda, gärna pre flop!

I denna situation finns det naturligtvis ingenting i världen som heter 0 FE, inte ens nära!

"Fi spelar 42/21/1.5 över ett LITET SAMPLE".

Detta är vad du har för information. Den säger dig ingenting, inte ett skit och helt plötsligt så vet du att fi har 0 FE. Fi kan sitta på allt ifrån set, floppad stege, sämre färgdrag, par med guttshot, ren bluff, missklickat, vara full och dum, pocket tvåor, Glenn och hans moster och slutligen 52 i spader så var hittar du ditt garanterade 0 i FE?

Förre