Gå till innehåll

Spela poker i USA, hur gör jag?


-samba-

Recommended Posts

Om du inte nöjer dig med FTP, Pokerstars eller Doyles Room, så borde man kunna köra nån VPN tjänst. Sök på google så hittar du nog nåt. Privatvpn är ett exempel, jag kan dock inte säga om dom funkar med poker för har aldrig testat. MEn jag fick fram Facebook/Youtube i Kina fast det var förbjudet i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte olagligt att spela i USA, dock är det vissa siter som inte tillåter amerikaner att spela då själva siterna är rädda för att hamna i trubbel med lagen.

 

Stars, Fulltilt tillåter amerikaner att spela dock kan det vara klurigare att göra insättningar och utbetalningar till Amerikanska kreditkort / banker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju förövrigt inte jättesmart att skylta med att man går runt censuren i Kina, så länge man är kvar i landet, eller om man någonsin planerar att återvända.

 

Jag är inte kvar i landet och tveksamt om jag kommer återvända, men att nån kines skulle lärt sig svenska och läst min post e väl lika troligt som att ett fyrtal skulle få stryk av en triss :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skickade ett mail och frågade ett företag som tillhandahåller en VPN tjänst och fick det här svaret :?:

 

"Hej! Det där med pokerklienter är lurigt eftersom i många fall så kontrollerarden klienten även datorns MAC-adress och inte bara IP-nummer. Så kanfaktiskt inte svara helt säkert på det... Mvh"

 

Något som använt sig av VPN tjänst när ni varit i USA och har det fungerat väl?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade ett mail och frågade ett företag som tillhandahåller en VPN tjänst och fick det här svaret :?:

 

"Hej! Det där med pokerklienter är lurigt eftersom i många fall så kontrollerarden klienten även datorns MAC-adress och inte bara IP-nummer. Så kanfaktiskt inte svara helt säkert på det... Mvh"

 

Något som använt sig av VPN tjänst när ni varit i USA och har det fungerat väl?

 

Mvh

 

MAC adressen sitter väl i nätverkskortet, så jag förstår inte riktigt hur det skulle

vara till nackdel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade ett mail och frågade ett företag som tillhandahåller en VPN tjänst och fick det här svaret :?:

 

"Hej! Det där med pokerklienter är lurigt eftersom i många fall så kontrollerarden klienten även datorns MAC-adress och inte bara IP-nummer. Så kanfaktiskt inte svara helt säkert på det... Mvh"

 

Något som använt sig av VPN tjänst när ni varit i USA och har det fungerat väl?

 

Mvh

 

Svar Ja!

 

Under hela Oktober 2009 pga av den anledning som flera här redan nämnt att många eurositer blockar amerikanska ip.

 

Har för mig att det var problem med i-poker och ongame bla!

 

Så för att kunna spela alla söndagsturneringar medans jag var i Vegas så skaffade jag : https://www.anonine.com/

 

Funkade hur bra som helst för mig i alla fall.

 

Det bör dessutom nämnas att tex Red Bet låste mitt acc när jag loggade in från amerikanskt ip (innan jag skaffade anonine) och skrev i mail att de lovade att låsa upp det när jag kommit hem igen. Så var försiktig med att logga in utan vpn då de uppenbarligen kan bli låsta om du har otur.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar Ja!

 

Under hela Oktober 2009 pga av den anledning som flera här redan nämnt att många eurositer blockar amerikanska ip.

 

Har för mig att det var problem med i-poker och ongame bla!

 

Så för att kunna spela alla söndagsturneringar medans jag var i Vegas så skaffade jag : https://www.anonine.com/

 

Funkade hur bra som helst för mig i alla fall.

 

Det bör dessutom nämnas att tex Red Bet låste mitt acc när jag loggade in från amerikanskt ip (innan jag skaffade anonine) och skrev i mail att de lovade att låsa upp det när jag kommit hem igen. Så var försiktig med att logga in utan vpn då de uppenbarligen kan bli låsta om du har otur.

 

 

Förre

 

Stort tack. Precis det svar jag behövde :-D

Är anonine jag tittat på och jag spelar på BOSS så då vet jag att det fungerar.

 

Tack för alla svar

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...