Plajer Postad 14 Februari , 2010 Rapport Share Postad 14 Februari , 2010 Tidigt i en hu sng från SB inga reads på fi vilken % öppnar vi då vi 2xbb höjer och vi har 75BBs hur förändras vår range om vi börjar med 50bbs? (Vilka händer höjer vi med direkt från början i matchen från BTN?) Om fi höjer från sb vad synar vi med då 75BBs deep 50 bbbs deep? Om han 2xBB höjer 3xBB höjer? (Om fi höjer första handen i matchen från BTN vad synar / 3betar vi med då? och en till grej när man cb 1/2 av potten måste man då spel teoretiskt värde beta 2 gånger och bluffa en gång? Vet att det är så här på rivern men även i cb situationer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RoleModel Postad 14 Februari , 2010 Rapport Share Postad 14 Februari , 2010 eeh, va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rakebackhero Postad 14 Februari , 2010 Rapport Share Postad 14 Februari , 2010 eeh, va? Bra då var det inte bara jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kensoi Postad 14 Februari , 2010 Rapport Share Postad 14 Februari , 2010 oj, hjälp eller nåt:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plajer Postad 14 Februari , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 Februari , 2010 Bra då var det inte bara jag skrev det här kl3 så kanske var därför... men ändå så svårt kan det väll inte varit att förstå vad jag säger:roll: han förtydligat det jag frågar lite mer nu så hoppas ni förstår bättre nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maple Postad 14 Februari , 2010 Rapport Share Postad 14 Februari , 2010 och en till grej när man cb 1/2 av potten måste man då spel teoretiskt värde beta 2 gånger och bluffa en gång? Vet att det är så här på rivern men även i cb situationer? Om motståndaren ska vara indifferent för syn och fold så är det lika värde på dem. Låt oss anta potten är 2. Du continuation-bettar 1. Motståndaren behöver syna 1. Total pott blir då 4 Kostnaden för motståndaren att folda är 0. Kostnaden för motståndaren att syna är 1. Det innebär att motståndarens intäkt av att syna måste vara 1. Nödvändig intäkt (1) / Total pott (4) = 1/4 = 25% Dvs, du måste bluffa 25% av gångerna för att det ska vara indifferent för motståndaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rakebackhero Postad 14 Februari , 2010 Rapport Share Postad 14 Februari , 2010 skrev det här kl3 så kanske var därför... men ändå så svårt kan det väll inte varit att förstå vad jag säger:roll: han förtydligat det jag frågar lite mer nu så hoppas ni förstår bättre nu Nej jag är ledsen men jag tappar fortfarande bort mig redan i första meningen:( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plajer Postad 14 Februari , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 Februari , 2010 Om motståndaren ska vara indifferent för syn och fold så är det lika värde på dem. Låt oss anta potten är 2. Du continuation-bettar 1. Motståndaren behöver syna 1. Total pott blir då 4 Kostnaden för motståndaren att folda är 0. Kostnaden för motståndaren att syna är 1. Det innebär att motståndarens intäkt av att syna måste vara 1. Nödvändig intäkt (1) / Total pott (4) = 1/4 = 25% Dvs, du måste bluffa 25% av gångerna för att det ska vara indifferent för motståndaren. men man bluffar ju typ alltid 25% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Förstår dina frågor utmärkt. Skulle tro att ingen har de perfekta lösningarna. Angående floppen skulle jag (precis som jag skulle preflop) låta bli att tänka i bluffar och värdebet. Istället fixa en vettig lagom svag (/ stark) bet-range med lämpliga outs för de sämre händerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts