Gå till innehåll

Bestulen av Ongame?


GBSkaning

Recommended Posts

Spelat NL$0.15/$0.30 (NL$30) på Ongame mellan den 7/1 och 22/1-2010?

 

Då har du troligen blivit "bestulen" på en del pengar.

 

Händer spelade på nivåer från NL$0.25/NL$0.50 (NL$50) och under ska raken cappas på $1.50 (Gäller ej bord med enbart två spelare, då den istället cappas på $1.00). Under denna perioden cappades dock raken på $3.00 på majoriteten av NL$30 borden (dock ej alla händer, vilket gör det lite mer komplicerat att upptäcka).

 

Det kanske inte låter så mycket? För du kanske inte upplever att du hamnar i potter stora nog att raken blir över $1.50? Då har du fel, du betalade i snitt ca 12% mer i rake än vad du skulle.

 

Jag upptäckte detta den 18/1, och mailade då supporten för siten jag spelar på. Dom vidarebefodrade mailet direkt till Ongame och dom svarade att dom skulle undersöka saken. Den 19/1 märkte jag att det var färre bord som raken var fel på för att tillslut på kvällen den 22/1 kunde jag inte upptäcka några felrakade händer längre. Så att det var fel, och att dom med häjlp av mitt mail upptäckte det och rättade till det är uppenbart.

 

Här är ett exempel på en felcappad hand:

http://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?sRoundReference=R5-14606841-254

 

Och här har ni hand som cappas rätt:

http://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?sRoundReference=R5-14563353-517

 

Observera att det är samma datum, samma nivå, och samma typ av bord (5 max).

 

Dock är det knäpptyst från Ongame. Trots att jag mejlat åtskilliga gånger, och inte i huvdusak för att få kompensation för egen del, utan jag vill ha besked om vad som var fel, hur länge det varit så, och hur och om dom tänker betala tillbaka spelarna. Varje gång har min site vidarebefodrat mailet, och varje gång lika tyst från Ongame. (Jag har bra kontakt med siten jag spelar på, och det är inte troligt det är dom som undanhåller Ongames svar).

 

Jag har nu gett dom tid nog att komma tillbaka, och tröttnat på att bli ignorerad. Därför vill jag nu att samtliga ni som spelade på Ongames NL$30 nivå under denna tiden mailar till supporten och kräver att dom ska få Ongame att betala tillbaka dina pengar. Är du osäker på om du spelade denna nivå eller inte spelar mindre roll, be siten du spelar på ta reda på det. Ju fler som mailar desto bättre. Även folk som hör hemma på andra nivåer tycker jag absolut ska ifrågasätta om deras rake är rätt eller inte. Totalt någonstans mellan $40.000 och $60.000 anser jag Ongame är skyldiga oss spelare!

 

Per individ är det det kanske inte så många $100, men totalt är det en stor summa pengar som dom tagit från oss!

 

/Skaning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer cappas olika, på samma stakes med samma antal spelare.

 

Jag kollade igenom en del händer, och vad jag kan se så är ni alltid 5 personer på bordet när raken överstiger $1.50. När det är 3-4 personer som sitter ner så cappas den på $1.50.

 

Har du någon länk till en officiell raketabell på Ongame?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från att inte hört ett ljud från Ongame på 3 veckor så dök detta mail upp 5 timmar efter postningen här och på 2+2. Slump? Ja, kanske det kanske....

 

-----

We received the following information from Ongame Network today:

"The technical error you have experienced occurred during the period 14th – 22nd of January and affected a limited number of table types. This error was resolved on the 22nd of January and we will credit affected players this week.

 

Thank you for being patient in this matter. We apologize for the inconvenience and assure you that errors of this type will not recur."

-----

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt förvånad att folk inte reagerade mer på detta..

 

När Cake lyckades med konstycket att ge en pot utav miljoner till fel spelare blev folk skogstokiga. Men när Ongame lyckas fucka upp 2% av alla händer spelade på denna nivån och mer eller mindre sno över $40000 i felaktig rake reagerar knappt någon.

 

Jaja, nu verkar vi alla få tillbaka pengar, men jag skulle tro att utan denna tråd, eller den på 2+2, så hade nog jag varit den enda som fått tillbaka det jag förlorade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan nästan garantera att anledningen till att det tog så lång tid är att det inte är helt lätt att gå bak och räkna ut vilka som ska kompenseras med vad utifrån handhistoriken vid ett sånt här fel. $40k är inte värt att riskera spellicensen över...

 

Sen kan man tycka att de borde kommunicerat det tidigare (ifall de visste om det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...