devalanteriel Postad 5 Februari , 2010 Rapport Postad 5 Februari , 2010 Vi har nu gömt Svenska pokerförbundets forumgrupp härifrån. Beslutet togs eftersom den forumgruppen från början bara skulle vara en högst temporär lösning medan en ordentlig forumlösning på förbundets hemsida snickrades färdigt. Flera styrelser har sedan dess passerat utan att detta hänt. Det kan vi dock har förbiseende med, men tyvärr används forumgruppen ytterst bristfälligt även i dagsläget. Frågor besvaras sällan och information kommer inte ut när den borde. Därför ser vi inte varför vi ska tillhandahålla en gratis service som inte används. Förbundets ordförande fick för drygt en vecka sedan en vecka på sig att rätta till missförhållandena. Tyvärr har jag inte ens fått något svar på det. Diskutera gärna beslutet här. Jag beklagar. Citera
MikeTime Postad 5 Februari , 2010 Rapport Postad 5 Februari , 2010 Både bra och anus imo. Bra, för att nu kanske hemsidan uppdateras oftare (fast fan tro´t) och anus, för att nu kanske man inte får någon info öht... Förstår dock pse/pf om det nu var så att det var en gratistjänst! Citera
devalanteriel Postad 5 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2010 Inget hindrar medlemmarna från att diskutera Svepof på forumet. Vi har bara inte en särskilt grupp för det längre. Citera
Ola Brandborn Postad 5 Februari , 2010 Rapport Postad 5 Februari , 2010 Snarare ett bra beslut, om denna markering kan få förbundet att be om tillgång till det igen mot att man skärper upp sig. Ingenting hindrar ju att vi användare diskuterar Svepof i separata trådar, eller hur? Det kan ju absolut inte vara förbjudet att diskutera förbundet, men när inte förbundet använder gruppen för att kommunicera, eller ens svarar på direkta frågor, så tycker jag absolut att det inte ska finnas någon grupp (och om den ska finnas så ska den inte ligga på premiumplats under forumpartners, utan på något annat ställe). De senaste två månaderna har Svepof skrivit typ två inlägg - ett före nyår av ordföranden, och ett av Turken om SM-schemat som skrevs fem-sex dagar efter det att SM-schemat släpptes på andra hemsidor (Poker Magazine och First Poker). Citera
eurythmech Postad 5 Februari , 2010 Rapport Postad 5 Februari , 2010 Att tomtejönsarna hade en egen forumgrupp har med tiden blivit allt mer svårmotiverat. Kudos! Citera
LappRoffe Postad 5 Februari , 2010 Rapport Postad 5 Februari , 2010 Ett av de bästa besluten som tagits i något forum någonsin. Jag väljer dock att inte utveckla varför jag tycker så. Det skulle bara leda till att tråden utvecklas åt ett annat håll... Men jag applåderar hej vilt här i skogen. Citera
Terribleturk Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Snarare ett bra beslut, om denna markering kan få förbundet att be om tillgång till det igen mot att man skärper upp sig. Ingenting hindrar ju att vi användare diskuterar Svepof i separata trådar, eller hur? Det kan ju absolut inte vara förbjudet att diskutera förbundet, men när inte förbundet använder gruppen för att kommunicera, eller ens svarar på direkta frågor, så tycker jag absolut att det inte ska finnas någon grupp (och om den ska finnas så ska den inte ligga på premiumplats under forumpartners, utan på något annat ställe). De senaste två månaderna har Svepof skrivit typ två inlägg - ett före nyår av ordföranden, och ett av Turken om SM-schemat som skrevs fem-sex dagar efter det att SM-schemat släpptes på andra hemsidor (Poker Magazine och First Poker). Huruvida PF stänger ner SvePof eller inte må vara uppe för diskussion, men varför du Ola ska tycka något om var på PF SvePof ska ligga förstår jag inte? Har du något med driften av PF att göra? Men det är trevligt att se att du bryr dig så pass mycket om förbundet att du tar dig tid att ge råd om hur PF ska samarbeta med SvePof. Jag tackar! MVH/ Murat Sahan kassör Svenska Pokerförbundet Citera
devalanteriel Postad 8 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2010 Ola är frivilligt avstängd från forumet men han låter hälsa att det är sex st som svarat i tråden, alltså inte bara han som har åsikter. Don't shoot the messenger. Citera
Agent Cooper Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Huruvida PF stänger ner SvePof eller inte må vara uppe för diskussion, men varför du Ola ska tycka något om var på PF SvePof ska ligga förstår jag inte? Har du något med driften av PF att göra? Men det är trevligt att se att du bryr dig så pass mycket om förbundet att du tar dig tid att ge råd om hur PF ska samarbeta med SvePof. Jag tackar! MVH/ Murat Sahan kassör Svenska Pokerförbundet Hela idén med ett forum är väl att medlemmarna får diskutera och uttrycka sina åsikter? Citera
eurythmech Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Hela idén med ett forum är väl att medlemmarna får diskutera och uttrycka sina åsikter? Jo, det är ganska basic. Jag är mållös. Citera
devalanteriel Postad 8 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2010 What? Jag trodde det var att få intäkter från affiliates och auktionssiter. Måste ha missförstått. Citera
eurythmech Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Nu blandar du ihop vad användarna använder forumet till, och vad din sockerpappa gör om kvällarna. Citera
devalanteriel Postad 8 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2010 Jag uttalade mig om vad "idén med ett forum är", inte vad användarna får för sig. Citera
eurythmech Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Jo, det finns ett ovanifrån- och ett gräsrotsperspektiv på det. Citera
Cyntax Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Okej, gruppen försvann, alla gamla trådar försvann. Skulle man iaf inte kunna plocka tillbaka alla trådar som skapades/var aktiva de senaste två månaderna? Citera
devalanteriel Postad 8 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2010 Absolut, bra idé! Jag ska sova nu men jag ordnar det first thing i morgon bitti. Citera
devalanteriel Postad 9 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2010 Done, ligger nu låst under Poker Off-Topic. Inte helt rätt plats egentligen men jag kommer inte riktigt på någon bättre. Citera
Recommended Posts