Gå till innehåll

lowIife bygger rulle och flyttar hemifrån!

Recommended Posts

• Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Gå för setmining mot random fi,på den här brädan går jag nog för checksyn alla gator. Raisefolda inte turn, raisar du ska degen in, annars checksynar du som sagt.

Okej!

Låter logiskt. FI hade om jag inte minns fel just satt sig vid bordet och jag har ingen aning om vem det är. Anledningen att jag lägger ut just den här handen är för att jag sätter ofta mig själv i sånna här situationer. Som i den här handen så tänker jag på turn att jag raisar han för att bromsa handen lite, och kanske ta hem potten. I vissa fall så funkar det då han troligtvis lägger en sämre hand som t.ex. AK, lägre pocket eller dylikt. Men ofta så sätter jag mig själv i en knepig situation när han trycker in resterande 200kr och jag kan inte se vilken hand jag slår.

Som jag sagt förut. Jag är verkligen ingen "bra" cg spelare. Snarare en dålig som försöker lära sig en sak eller två. Så uppskattar alla inputs jag får.

Postad

asså du blir 3 bettad vilket troligvis innebär att han har högt pocket sen synar du, måste va för setmining jag menar du kan ju knappast tro att du har bästa handen eftersom du vet inget om honom

och tror du han sätter dig på en trea eller en tvåa om du synar en 3 bet?

ofta man floppar quads liksom eller ka du kunde haft pocket tvåor iofs men han skulle ju gått all in på flop om så behövdes

den där höjning skulle jag nog ikke gjort

men asså jag suger också rätt hårt så lyssna på mig med egen risk :D

Postad
asså du blir 3 bettad vilket troligvis innebär att han har högt pocket sen synar du, måste va för setmining jag menar du kan ju knappast tro att du har bästa handen eftersom du vet inget om honom

och tror du han sätter dig på en trea eller en tvåa om du synar en 3 bet?

ofta man floppar quads liksom eller ka du kunde haft pocket tvåor iofs men han skulle ju gått all in på flop om så behövdes

den där höjning skulle jag nog ikke gjort

men asså jag suger också rätt hårt så lyssna på mig med egen risk :D

Han hade ju mest troligt högt pocket ja. Och jag synar ofc. fullt medvetande om att detta troligtvis är läget. Men sen när flop blankar och turn också så får jag som för mig att han kanske har en missad AK eller AQ. Och i detta fall tänker jag att isf så får jag bort han med en raise. Helt klart ett otroligt dumt försök av mig att hitta en hand jag slår. Försöker undvika dom här knepiga spotsen jag har en förmåga att sätta mig i, men dom tycks alltid återkomma.

Tack hur som helst för din syn på handen! :-)

Postad

Jag har liksom dig svårt för dessa händer. Att han 3-betar pre behöver absolut inte alltid betyda bättre pockets. AK, AQ, KQ är händer som definitivt kan 3-betas OP. På micro kan du även räkna in AJ, KJ, JTs.

Jag lirar på micros förnärvarande, så någon expert är jag inte. Det vi slår är enbart bluffar eller om fisken tror att sin Ax står sig (vilket är fullt möjligt på micro).

Hur agerar vi på river om vi väljer att syna på turn?

Jag skulle spela handen på likadant sätt framtill turn. Där synar jag och foldar eventuellt mot ett bet på river.

Postad
Jag har liksom dig svårt för dessa händer. Att han 3-betar pre behöver absolut inte alltid betyda bättre pockets. AK, AQ, KQ är händer som definitivt kan 3-betas OP. På micro kan du även räkna in AJ, KJ, JTs.

Jag lirar på micros förnärvarande, så någon expert är jag inte. Det vi slår är enbart bluffar eller om fisken tror att sin Ax står sig (vilket är fullt möjligt på micro).

Hur agerar vi på river om vi väljer att syna på turn?

Jag skulle spela handen på likadant sätt framtill turn. Där synar jag och foldar eventuellt mot ett bet på river.

Nää det är sant, han har garanterat mycket bredare range än 1010+, vart lite knepigt också när han just hade satt sig vid bordet. Hade inte spelat en hand mot han tror jag. Såhär i efterhand hade nog den bästa linjen varit syn turn och fold mot bet på river precis som du säger.

Postad

Tycker def du kan syna floppen, tror de flesta på din nivå stänger av på turn och skjuter ej tomma. Har du reads att han gärna skjuter 2 gator synar jag även turn, annars enkel fold där.

• 4 weeks later...
Postad

Vet inte hur många gånger jag gulat ganska stabila rullar.. För många gånger helt enkelt. Och råd med det har jag inte, specielt inte nu när jag inte bort hemma längre. Har tagit en paus ett tag från pokern nu, vart lite strul med nära och kära och har inte haft så mycket sug dem senaste dagarna. Men känner suget och gnistan igen. Ska göra ett sista tappert försök att bygga upp en liten rulle på NL10.

Kommer starta med 100€ på potraiser och bara spela nl10.

Går det inte vägen nu så kommer jag ta en ganska lång paus från pokern!

Here we go!