Gå till innehåll

NL50 - Vad tar vi för linje på river?


Recommended Posts

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skiter i vilket alternativ som är bäst. Vad jag framhäver är att all in på river är korkat.

Om du vill du ta det blå pillret så varsågod.

 

Ja jag har förstått att du skiter i vilket alternativ som är bäst, eftersom du gång på gång påtalar att det enda gångbara alternativet är korkat.

Låt höra hur herr chocolate spelar river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe lolig tråd.

 

Jag kan på allmän begäran berätta hur chocolate skulle ha spelat rivern eftersom han inte vågar säga det själv. Han skulle ha checksynat. 100%. Ingen tvekan alls. Om jag har fel äter jag upp min hatt offentligt. Dolly Parton sover på rygg och påven har lustig hatt och allt det där. Det här är t.o.m. mer säkert än ränta-på-ränta-spelfonden[*].

 

Givetvis är checksyn det överlägset sämsta alternativet, men så kan det gå.

 

 

 

 

[*]det sista var givetvis en överdrift, INGENTING är säkrare än spelfonden. Men resten stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så han håller bara på att knulla runt skönt? Att höra i så fall.

Antog att ingen kunde vara så korkad på riktigt.

Jo jag misstänker det men han kan lika gärna vara seriös vilket vore ganska tragiskt. Självklart kan han ha en annan åsikt men då bör han också kunna argumentera för den.

Allt jag sa var att stoppa in på river är korkat.
Citat som detta ger ju ingenting eftersom han inte säger vad han vill göra istället och varför; konstruktiv kritik.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att ställa upp massa väntvärden.

 

Ni som säger checkcall, menar troligen att fi bluffar med några procent, som han inte kan syna med.

 

Ni som säger checkfold menar att fi aldrig bluffar och till dessa rekommenderar jag en bok om poker.

 

De som säger betfold, menar att fi också enbart synar med sämre färgdrag, samt enbart ställer med nöten eller näst intill.

 

De som säger betcall menar att de är commitade.

 

Ni som menar All-in utgår från att fi synar med sämre händer som han skulle checka ner bakom annars.

 

Utan att ställa upp något utgår jag från att Hampulitos linje är det korrekta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker som så att det är människor som inte är särskilt bra på poker som stödjer pokerboomen med sina pengar. Ni exempelfierar dåliga spelare. Eftersom ni uppenbarligen verkar finnas, och dessutom fortfarande spelar poker, så är pokerboomen inte över.

 

Jag menade snarare hur du resonerar i den aktuella handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...