Gå till innehåll

NL50 - Vad tar vi för linje på river?


Recommended Posts

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Naturligtvis skämtar jag inte. Om Fi satt med stegen eller färgdraget och 3-flushen kommer på river, så är det korkat att stoppa in allt då. Vet inte hur mycket enklare jag kan förklara det :roll:

 

Men hur bra är det att jätte över pusha varje gång man har triss på ett halvdragigt bräde på turn? Hur ofta får vi betalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har 30$ kvar på river och potten är 36$

 

Fi kommer bara syna med toppen av rangen som vi slår om vi degar och allt som slår oss.

 

Gillar heller inte checksyn eftersom jättemånga ggr kommer fi checka bakom med ett-par hand men kan syna ett minde bet än all in,

 

Gillar inte bet/fold pga av stackdjupen.

 

Tror alltså man kan få lite mer värde i att beta 15$ på river för att få in lite mer händer i hans syn range. Samt om fi är dålig kanske försöker med en urusel all in bluff som vi givetvis inte lägger oss emot.

 

Bet/Syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis skämtar jag inte. Om Fi satt med stegen eller färgdraget och 3-flushen kommer på river, så är det korkat att stoppa in allt då. Vet inte hur mycket enklare jag kan förklara det :roll:

 

Gillar hur du resonerar, eller snarare avsaknaden av något resonemang över huvudtaget.

 

Det finns tre alternativ. 1 chek/call. 2 chek/fold. 3 Allin.

 

Vilket är bäst och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och även om det skulle va så, vad gör pushen bättre än bet/call ?

 

orkar inte räkna på detta nu, men du är ju själv halvvägs klar med en fin ekvation med rimliga scenarion. approximera lite sannolikheter och räkna ut EV ala sklansky.

min poäng var bara att sannolikheten att vinna något om fi raisar är mkt mkt liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att dom sämre händerna troligen synar och dom bättre ställer.

Så du vinner mindre mot det du slår och förlorar mer mot det du är slagen av.

Hur kan du behöva fråga om detta?

 

Tror inte situationen är så enkel som du vill göra den, förstår absolut tankegången som du förespråkar men om du tycker att det är så polariserat så är ju bet/fold det bästa.

 

 

Låt oss ställa en hypotes av möjliga situationer för Bet/Call

 

AlliN

-----

Du får syn av: Alla flushar, Alla set (Två som är bättre än ditt, två som är sämre än ditt), 54 för straight.. Förlorar alltså mot fler kombos än du vinner.

 

Bet(knapp halvpott)/Call (= AlliN in diskies typ)

----------

Du blir raisad av: Flushar (kanske inte ens alla varianter men inte troligt iofs),

Du får syn av: Alla Set, 2 som du slår, 2 som du förlorar mot, 54 för Straight, Två par, kanske någon gång även en enparshand.

 

Ser gärna att någon gör en beräkning på detta med nått fint program som jag sett göra förut.

 

För jag tycker inte situtionen är så uppenbar som alla verkar tycka, alltså mkt intressant, å de som hävdat shove har ju inte direkt givit några direkt argument varför det är det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte situationen är så enkel som du vill göra den, förstår absolut tankegången som du förespråkar men om du tycker att det är så polariserat så är ju bet/fold det bästa.

 

 

Låt oss ställa en hypotes av möjliga situationer för Bet/Call

 

AlliN

-----

Du får syn av: Alla flushar, Alla set (Två som är bättre än ditt, två som är sämre än ditt), 54 för straight.. Förlorar alltså mot fler kombos än du vinner.

 

Bet(knapp halvpott)/Call (= AlliN in diskies typ)

----------

Du blir raisad av: Flushar (kanske inte ens alla varianter men inte troligt iofs),

Du får syn av: Alla Set, 2 som du slår, 2 som du förlorar mot, 54 för Straight, Två par, kanske någon gång även en enparshand.

 

Ser gärna att någon gör en beräkning på detta med nått fint program som jag sett göra förut.

 

För jag tycker inte situtionen är så uppenbar som alla verkar tycka, alltså mkt intressant, å de som hävdat shove har ju inte direkt givit några direkt argument varför det är det bästa.

 

 

Edit: orkar inte tjaffsa.

 

Jag har gett tillräckliga argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om folk på 50NL kan syna pf med Q8 och Q3 (och AQ) så gör turnsatsningarna och turnsynen det nästan omöjligt att hitta en hand som man får betalt av på rivern förutom 333 som försöker inducera och sedan "slowplayar".

Det är å andra sidan lika svårt att hitta händer som slår oss, förutom QQQ som agerar på samma sätt som 333 ovan, då fi ju inte har odds att syna turn med färgdrag såvida han inte tror sig få implicita för hela stacken varje gång.

 

Nämn en hand (eller flera) ni tror fi kan spela på detta underliga sätt och sedan syna en riverpush och förlora. AQ verkar vara den minst otroliga. För att syna med en parhand måste han ju tro att vi först bluffcheckraisar och sedan bluffpushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt jag sa var att stoppa in på river är korkat.

 

Ja och det utalandet innebär att du är korkad.

 

Som jag sa tidigare finns det 3 olika alternativ.

 

1. chek/fold

 

2. chek/call

 

3. allin

 

Vilket av dess alternativ är bäst och varför?

Eftersom du redan har klargjort att nummer 3 är korkat så antar jag att du förespråkar 1 eller 2 orkar du motivera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. chek/fold

 

2. chek/call

 

3. allin

 

Vilket av dess alternativ är bäst och varför?

Eftersom du redan har klargjort att nummer 3 är korkat så antar jag att du förespråkar 1 eller 2 orkar du motivera?

 

Jag skiter i vilket alternativ som är bäst. Vad jag framhäver är att all in på river är korkat.

Om du vill du ta det blå pillret så varsågod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...