matjo Postad 25 Januari , 2010 Rapport Postad 25 Januari , 2010 Vad anser ni är den undre gränsen för att stjäla blindsen i en MTT? Kan man t ex försöka sig på en 2.5bb raise från utg med 9bb i stacken eller vad krävs? (rent generellt om man bortser från reads) Påverkar eventuell ante vilken stackstorlek man kan ha för att stjäla eller påverkar det bara hur pass ofta man skall försöka? (dvs är det mer intressant att diskutera i M snarare än bb?) Är det positionsberoende? (kan man t ex stjäla utg med 8bb men man måste pusha 10bb från btn?) /M Citera
MrShark Postad 25 Januari , 2010 Rapport Postad 25 Januari , 2010 Vad anser ni är den undre gränsen för att stjäla blindsen i en MTT? Kan man t ex försöka sig på en 2.5bb raise från utg med 9bb i stacken eller vad krävs? (rent generellt om man bortser från reads) Påverkar eventuell ante vilken stackstorlek man kan ha för att stjäla eller påverkar det bara hur pass ofta man skall försöka? (dvs är det mer intressant att diskutera i M snarare än bb?) Är det positionsberoende? (kan man t ex stjäla utg med 8bb men man måste pusha 10bb från btn?) /M Det är nästan bättre att pusha direkt istället för att raisa 2.5bb med den stacken, främst då från sen position. Skulle du få omslag vid en raise är du ganska pot-comited redan och får bra odds för syn. Självklart ska du väga in antens storlek när du stjäl, djupt in i turneringar kan några "steals" öka din stack väldigt bra och ge bättre odds. Allt handlar om information om dina motståndare och dess kort, utg har du ingen info, i sen position har du bättre. Dvs mycket bättre att stjäla blinds i sen position än i tidig. Hoppas jag var till någon hjälp Citera
matjo Postad 25 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2010 Lite hjälp var det väl men jag ville mest ha input av olika spelare tex: Har jag en stack under 11bb pushar jag alltid Har jag M under 5 harrington stylee trycker jag alltid med lämplig hand. så att man får en uppfattning om vad folk har för brytpunkt när det gäller ställ kontra stöldförsök (raise-fold) Citera
Nice Hand GG Postad 25 Januari , 2010 Rapport Postad 25 Januari , 2010 med alla 3bets maniacs så får man ju pusha med alla stackar under 15bb och vem snor blinds från utg? Citera
Alfredo__ Postad 25 Januari , 2010 Rapport Postad 25 Januari , 2010 med alla 3bets maniacs så får man ju pusha med alla stackar under 15bb och vem snor blinds från utg? Dan Glimne UTG är den nya knappen Citera
henjon Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Det finns faktiskt en liten rolig stöld från UTG som jag lyckats med några gånger. Ses man som en tajt spelare så kan man lägga en minraise (2bb) från UTG. Om ingen har en riktigt bra hand och det inte är för många dumma fiskar vid bordet så kommer folk att folda hela vägen förvånansvärt ofta i tron att det är två pocketess som försöker låta bli att skrämma bort folk men ändå mjölka in lite marker. Citera
Joeduck Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Dan Glimne UTG är den nya knappen Det finns inga kommentarer till artikeln Ju färre spelare det är kvar, och ju tightare de är=desto större chans att de lägger sig mot en höjning. Det är ingen raketforskning direkt. Har jag ett par storstackar vid bordet så inväntar jag en bättre hand än 7-2 för att åtminstone dubbla upp då jag brukar bli synad ändå. Citera
MrShark Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Det finns faktiskt en liten rolig stöld från UTG som jag lyckats med några gånger. Ses man som en tajt spelare så kan man lägga en minraise (2bb) från UTG. Om ingen har en riktigt bra hand och det inte är för många dumma fiskar vid bordet så kommer folk att folda hela vägen förvånansvärt ofta i tron att det är två pocketess som försöker låta bli att skrämma bort folk men ändå mjölka in lite marker. Funkar faktiskt förvånansvärt bra fast vänta tills fiskarna bustat Citera
Recommended Posts