Gå till innehåll

Ironman: Extramedaljer vs Freerolls?


plush

Recommended Posts

Räknar man på Ironman-turren (alltså $30k-turren) så är värdet ungefär $40-50 per månad, ej medräknat något extra värde från vinnarsitngon eller HU mot proffsen. Runt 600-700 pers brukar vara med.

 

Varorna i Ironman-shoppen verkar ligga mellan $15-20 i värde för 100 medaljer (som du får på Ironmannivån per månad), med högre värde om du köper dyrare saker. Då har jag bara räknat snabbt på bonusarna och de tokens man kan köpa.

 

Räknade snabbt på Bronze-turren, där är värdet ca $7-8 per turre, och du får $25-30 värde för 100 poäng (fyra månader).

 

Turrarna verkar alltså bättre, förutsatt att du är halvbra på MTTs och vill spela dem varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknar man på Ironman-turren (alltså $30k-turren) så är värdet ungefär $40-50 per månad, ej medräknat något extra värde från vinnarsitngon eller HU mot proffsen. Runt 600-700 pers brukar vara med.

 

Varorna i Ironman-shoppen verkar ligga mellan $15-20 i värde för 100 medaljer (som du får på Ironmannivån per månad), med högre värde om du köper dyrare saker. Då har jag bara räknat snabbt på bonusarna och de tokens man kan köpa.

 

Räknade snabbt på Bronze-turren, där är värdet ca $7-8 per turre, och du får $25-30 värde för 100 poäng (fyra månader).

 

Turrarna verkar alltså bättre, förutsatt att du är halvbra på MTTs och vill spela dem varje månad.

 

tack för uträkningen!

 

dock kanske man kan tänka sig att fler kommer att delta i freerollsen de närmsat månaderna pga Rush som drar in poäng... vilket borde sänka värdet där och göra det mer jämnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för uträkningen!

 

dock kanske man kan tänka sig att fler kommer att delta i freerollsen de närmsat månaderna pga Rush som drar in poäng... vilket borde sänka värdet där och göra det mer jämnt.

 

Kanske. Motargumentet skulle väl vara att Ironman fortfarande kräver att man ska vara aktiv 20+ dagar för att få Guld- eller Ironmanstatus där det högsta värdet för frirullarna finns (om man jämför pengar/medaljer som offras). Jag har svårt att tro att Rush drar så himla många grinders som spelar varje dag som inte redan är Ironman. Men det är ju bara att hålla koll på om man vill köra Ironman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag har kvalat in till guld turren imorgon, men tyvärr måste jag bort i morgon om jag avreggar får jag bunusmedaljer då, eller ska jag hoppas att jag klarar pengarna på sit out? var 3 får ju pengar

 

Går väl inte att avregga?

 

Själv brukar jag välja frirullen och i princip alltid glömma bort det.

Har "klonkat" pengar som sitout i silver (360 priser) men det är svårare i guld (180 priser)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...