magico Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 Jag är ganska ny på bordet, inga direkta reads förutom att jag inte tror FI är reg, och han verkar ganska vek och antagligen lite scared money. 3betten pre kan man väl diskutera men det är inte den jag undrar över. Vad gör jag här på flop? Jag tycker min hand känns för svag för att b/c, för stark för b/f. C/c känns ju inte jättehett heller och c/r känns som spew. Vad gör jag? När jag fått lite hjälp kommer resten upp. No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com Button ($1385.43) Hero (SB) ($1077.01) BB ($1930) UTG ($574.90) MP ($2310.23) Preflop: Hero is SB with J:heart:, A:spade: 2 folds, Button bets $35, Hero raises $115, 1 fold, Button calls $85 Flop: ($250) Q:diamond:, J:spade:, 10:spade: (2 players) Hero ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 Standard 3bet, standard CBet, den kortkonturen har ju träffat din 3bet-range rätt väl. Hade inte försökt spela den vidare till senare gator för värde, men beror ju lite på hur man vill spela poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DavidDuzak Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 Standard 3bet, standard CBet, den kortkonturen har ju träffat din 3bet-range rätt väl. Hade inte försökt spela den vidare till senare gator för värde, men beror ju lite på hur man vill spela poker. this is dumb shit peace of advice Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 this is dumb shit peace of advice "ok" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 17 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 this is dumb shit peace of advice Har du lust att ge ett bättre råd då isåfall? Jag är inte heller så säker på att det är ett standard cbet för jag tror att jag blir bortbluffad ofta då! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 är han vek och spelar scared money blir du inte bortbluffad. Däremot får du nog ofta se AK set och möjligtvis AQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 this is dumb shit peace of advice Är det ett dumt skitigt FREDLIGT råd? Sry, var tvungen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 Check. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 17 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 är han vek och spelar scared money blir du inte bortbluffad. Däremot får du nog ofta se AK set och möjligtvis AQ. Poäng helt klart. Check. Sen då? Hero checks, Button bets $250, Hero ? Bara å folda här eller? Jag tycker det känns väldigt konstigt att 3betta och sen c/f denna flop. Kan ju inte gärna syna här. Vad tror ni om shove? Är det spew? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 Poäng helt klart. Sen då? Hero checks, Button bets $250, Hero ? Bara å folda här eller? Jag tycker det känns väldigt konstigt att 3betta och sen c/f denna flop. Kan ju inte gärna syna här. Vad tror ni om shove? Är det spew? Blir mongosvårt att balansera tyvärr men checksynar. Har stegdrag till nuts samt bakdörr FD till nuts om vi inte är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stevebc Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 Hade checksynat flopp. Kanske ligger före, kanske ligger efter, men det finns rejält många outs på turn som förbättrar handen. 4 outs till stege, 5 outs för triss/tvåpar även om A inte direkt är en clean out, samt 10 spader-outs. Så vore synd att betta ut och bli shovad på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 check-syn flop för min del. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fishsimon Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 Hmm.. En check på den floppen i tre-bett pott är väl lite väl svagt? planerar du att shova eller syna ner? Du har träff och chans för förbättring. jag hade nog kört på bet hans range måste vara större än enbart stora pocket och AQ,AK. så som spelat hade jag nog synat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
diazo Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 Liten fundering bara, om ni fi spelar scared money och är vek är det inte bara dumt att 3-betta en valuehand till att börja med? 3-bet med 78s etc känns ju lättare när vi kan C-betta och vika utan problem på missad flopp. Nu sitter vi ju med en hyfsad hand som vi förvandlat till en bluff i princip, kommer ju aldrig få call av en sämre hand på C-bet och med c/c sitter vi och gissar. Äh vetifan, skål. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekmanen Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 check-syn flop för min del. om man planerar en checksyn kan man likagärna beta ut själv. Checka bara om du har en hand som slår hans range som synar din 3bet och betar ut på den floppen. Bluffar han så grattis, du tar han nästa pott. Ser inte att han betar J9,88, osv, typ alla händer som träffat den floppen slår dig, tom KT och KJ är i bra läge pos. Jag gillar inte 3bet pre med AJ heller, skrämer bort alla svaga A du har bra värde mot, medans du försämrar ditt eget värde mot bättre A eller par. I pos är ok mot en synfisk men inte ur pos när du precis satt dej! I princip alla facecard komb slår dig. Om du checkar för value kommer du nog minst lika ofta betala av mot bättre hand. Jag hade hoppas att fi har mellanpar på 88ish och barager upp handen när jag C-betar. Gillar inte valuechecka ur pos med skithand och skitträff i en stor pott. checkar du flopp med 250 och får en pottbet på 250 med 750 stack ska du absolut INTE syna iaf, sämre råd får man nog leta efter. Fold lr allin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekmanen Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 Poäng helt klart. Sen då? Hero checks, Button bets $250, Hero ? Bara å folda här eller? Jag tycker det känns väldigt konstigt att 3betta och sen c/f denna flop. Kan ju inte gärna syna här. Vad tror ni om shove? Är det spew? Ja, bara fold, och ja det ska kännas väldigt konstigt att 3beta ur pos med AJ och skapa en 3 mot 1 stacksize pott på flopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joof Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 om man planerar en checksyn kan man likagärna beta ut själv. Checka bara om du har en hand som slår hans range som synar din 3bet och betar ut på den floppen.Bluffar han så grattis, du tar han nästa pott. Ser inte att han betar J9,88, osv, typ alla händer som träffat den floppen slår dig, tom KT och KJ är i bra läge pos. Jag gillar inte 3bet pre med AJ heller, skrämer bort alla svaga A du har bra värde mot, medans du försämrar ditt eget värde mot bättre A eller par. I pos är ok mot en synfisk men inte ur pos när du precis satt dej! I princip alla facecard komb slår dig. Om du checkar för value kommer du nog minst lika ofta betala av mot bättre hand. Jag hade hoppas att fi har mellanpar på 88ish och barager upp handen när jag C-betar. Gillar inte valuechecka ur pos med skithand och skitträff i en stor pott. checkar du flopp med 250 och får en pottbet på 250 med 750 stack ska du absolut INTE syna iaf, sämre råd får man nog leta efter. Fold lr allin. Ban plz Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KaptenMugg Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 om man planerar en checksyn kan man likagärna beta ut själv. Checka bara om du har en hand som slår hans range som synar din 3bet och betar ut på den floppen.Bluffar han så grattis, du tar han nästa pott. Ser inte att han betar J9,88, osv, typ alla händer som träffat den floppen slår dig, tom KT och KJ är i bra läge pos. Jag gillar inte 3bet pre med AJ heller, skrämer bort alla svaga A du har bra värde mot, medans du försämrar ditt eget värde mot bättre A eller par. I pos är ok mot en synfisk men inte ur pos när du precis satt dej! I princip alla facecard komb slår dig. Om du checkar för value kommer du nog minst lika ofta betala av mot bättre hand. Jag hade hoppas att fi har mellanpar på 88ish och barager upp handen när jag C-betar. Gillar inte valuechecka ur pos med skithand och skitträff i en stor pott. checkar du flopp med 250 och får en pottbet på 250 med 750 stack ska du absolut INTE syna iaf, sämre råd får man nog leta efter. Fold lr allin. Level? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boil42 Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 Ban plz Level? Hmmm... fasen, jag som tyckte det lät rätt vettigt jag ... Kan ni inte förklara vad som är så fel med resonemanget? Om det nu så uppenbart är tokigt menar jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 checksyn blir bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LykkaSiGya Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 Tjena! Checksyn! Checksyn! Och sen i praktiken är ni mer exploaterbara på turn än vad QoS var i limit hold em 2004. Låt neppi (och GTO-tequila obv) ha checksynlinje i 3b potter OOP på den här brädan men för oss andra dödliga mongon gäller få och enkla linjer. c-f/r b-f/r. Mina tankar. xoxo loa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OMGDanGlimne Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 Rätt svar: Har du en balanserad openshove range tycker jag det är bästa spelet här. SAS! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pezdawg Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 +1 på ekmannen edit:ekmanen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 Orkar inte, sluta levla sönder "seriösa" trådar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 18 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 Många som gillar c/c, förstår inte riktigt varför. Om jag c/c sitter jag ur pos på turn i en stor pot där jag inte vet hur jag ligger till, imo är det fold eller shove på flop om jag checkar! Och det gör väl att jag egentligen inte gillar check heller, behöver nog rätt mkt FE här för att det ska vara +ev att dega och det är jag tveksam till om jag har. Jag får nog säga att hitils känns ekmanens tips bäst dvs b/f. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts