Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Bra eller anus?

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Poker-Stars Hand Converter from HandHistoryConverter.com

MP ($50)

Hero (Button) ($50.50)

SB ($36.25)

BB ($50)

UTG ($41.60)

Preflop: Hero is Button with K:club:, Q:heart:

UTG bets $1, 1 fold, Hero calls $1, 1 fold, BB calls $0.50

Flop: ($3.25) 10:heart:, K:spade:, Q:club: (3 players)

BB bets $2.70, UTG calls $2.70, Hero raises to $7.50, BB raises to $23, UTG raises to $40.60 (All-In), Hero folds ...

3beta pre kanske och låta minraisaren bekänna lite färg?

Som spelat antar jag att man kan vika. För att syna ska du avfärda AJ, J9, TT, QQ och KK på båda spelarna. Frågan är vad de ska ha då istället som du slår? Om UTG spelar AA så här är han kamikazepilot.

Tror vi ligger efter det mesta av summan av de båda spelarnas ranger och de gånger vi faktiskt leder så har UTG förmodligen runt 40% chans att dra ut oss med endera AA eller JJ/JQ/JT. Folda och var glad att du kom undan med mer än 80% av stacken i behåll.

Postad
Hehe, tack för tipset! :P

Jag hade en riktigt usel pokerdag igår också. Har förlorat ca $1000 på 2 dagar. Inte så kul, det är ändå 20 inköp.

Jag ligger fortfarande lite plus på spelet, men det är inte speciellt mycket längre.

Jag tänkte prova lyckan ikväll igen. Jag hoppas verkligen att pokergudarna börjar tycka om mig igen nu!

hehe lugnt alltid kul att tipsa! :-D

Poker är upp-och ned är bara att komma igen!

Postad
Jag har nu gjort ett uttag från mitt PokerStarskonto på de pengar jag har satt in där, och kommer i fortsättningen endast ha vinstpengar där. Det känns ganska bra faktiskt, att inte riskera någonting egentligen, förutom all den tid jag har lagt ner på att spela.

Jag har följt din dagbok i hemlighet, mest för att uppdatera hur mina VPP´s ligger till mot dina. Jag jobbar heltid och spelar väldigt sporadiskt och sällan så jag är tveksam om jag hinner bli supernova. Är fördelarna tillräckligt starka tycker du eller gör du det mest som motivation?

Jag har iaf knaprat ihop 10 700VPP´s och siktar på 15 000 i Januari.

Lycka till med spelet!

Postad
Jag har följt din dagbok i hemlighet, mest för att uppdatera hur mina VPP´s ligger till mot dina. Jag jobbar heltid och spelar väldigt sporadiskt och sällan så jag är tveksam om jag hinner bli supernova. Är fördelarna tillräckligt starka tycker du eller gör du det mest som motivation?

Jag har iaf knaprat ihop 10 700VPP´s och siktar på 15 000 i Januari.

Lycka till med spelet!

Det var inte dåligt med VPPs du har spelat in för att bara spela väldigt sporadiskt, tycker jag :P.

Jag tycker att, ska man spela på PokerStars, så bör man nog satsa på att bli SuperNova. Det är ju då man börjar få ganska bra villkor, iaf. Om man som du, bara spelar sporadiskt, kanske det är bättre att byta till en annan site med fast RB %?

Jag använder nog Supernova för att få lite motivation att spela också ja, annars hade jag nog inte orkat sitta och spela speciellt mycket :P. Framförallt inte nu, när jag inte längre har några bonusar att spela mot.

Postad
Det var inte dåligt med VPPs du har spelat in för att bara spela väldigt sporadiskt, tycker jag :P.

Jag tycker att, ska man spela på PokerStars, så bör man nog satsa på att bli SuperNova. Det är ju då man börjar få ganska bra villkor, iaf. Om man som du, bara spelar sporadiskt, kanske det är bättre att byta till en annan site med fast RB %?

Jag använder nog Supernova för att få lite motivation att spela också ja, annars hade jag nog inte orkat sitta och spela speciellt mycket :P. Framförallt inte nu, när jag inte längre har några bonusar att spela mot.

Det är inte min poker debut, spelar på stars för tillfället pga att jag ser ett värde där och är allmänt less på poker. Då funkar multitable sng grind bra, abc 123.

Mina VPPs kommer från 27-60$ sngs, därav relativt hög rake.

Kör hårt!

Postad

Idag har jag sett dokumentären Religulous by Bill Maher (ja, den stavas Religulous). Bill Maher, en ganska känd amerikansk komiker, åker runt till olika delar av USA och världen och pratar med religiösa människor och kritiserar deras religioner och syn på livet. Jag kan verkligen rekommendera att ni ser den, och gärna visar den för alla ni känner som är religiösa, så kanske de kan komma på bättre tankar.

Postad
tror ajg har sett den men det är ganska dumt att kritisera någon som tror starkt på något och mår bra av det låt dom va istället om dom är lyckliga??

Problemet är bara att religionerna styr folks liv väldigt mycket, och tar ifrån dem deras friheter.

Om alla religioner hölls bakom stängda dörrar, och inte hade påverkat samhället, hade jag inte haft något problem med dem. I dokumentären, så intervjuar de en kvinna inför valet i USA (antar att det är 2004). Hon säger att hon inte vet någonting om politik, men kommer rösta på George W. Bush tack var hans starka tro. Så istället för att rösta på det som är bäst för samhället, så röstar hon på en person bara för att han har en stark tro.

Hur många religiösa idioter tänker inte så i USA? Jag är övertygad om att det är enda anledningen att Bush vann två val.

Sen har vi ju problemet med alla fundamentalister som dödar folk i sin religions namn. Detta är ju det värsta av allt.

Förövrigt så var det ingen bra pokerdag igår, tyvärr! Jag åkte ut tidigt ur bägge VIP-turneringarna, men det är i alla fall bättre än att sitta och spela i flera timmar och åka ut precis innan pengarna. Ikväll eller imorgon kommer jag med en stor update om hur spelet gått i januari. Sen i februari kommer jag förmodligen byta sätt att rapportera på. Men vi får se.

Idag ska jag plugga en hel del. Vi har ett case-arbete som ska vara klart nästa vecka som vi måste sitta med idag.