Gå till innehåll

Ingenjörsstudent spelar NL50 SH på PokerStars.


Ingenjorsstudent

Recommended Posts

  • Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Under min session tidigare idag, kom denna hand upp:

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - Poker-Stars Hand Converter from HandHistoryConverter.com

 

Hero (SB) ($96.65)

BB ($50)

UTG ($51.50)

MP ($50)

CO ($46.85)

Button ($50.05)

 

Preflop: Hero is SB with A:club:, Q:club:

3 folds, Button bets $1.50, Hero raises to $3.75, 1 fold, Button calls $2.25

 

Flop: ($8) 9:spade:, 2:club:, 3:club: (2 players)

Hero bets $5.25, Button raises to $10.50, Hero raises to $23.50, Button raises to $46.30 (All-In)

 

Vad tycker ni om mitt spel? Vad ska jag göra i denna situation?

Jag cont.-bettar, och knappen raisar. Re-raisar honom för att jag tänker att han nog försöker bluffa mig. När han går all-in så vet jag att jag är slagen, men jag har ju faktiskt nötfärgdraget samt två överkort. Vad bör jag göra i denna situation? Har jag odds att syna?

 

Det här superstandard att få in pengarna. Har inte fi set, tvåpar eller AA är det i princip en slantsingling om du inte leder. Har han något av ovanstående har du ändå runt 25-35% vinstchans -> du har helt klart odds för att syna. Om du höjer för att sedan folda ska du göra det med A7o eller något som absolut inte har något drag här för det är jättedåligt att folda nötfärgdrag+överkort tbh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp, där dog den j*vla trådlösa musen. Vilket skituppfinning, detta har hänt mig tre gånger de senaste veckorna. Dessutom gick sessionen inte alls bra, jag backade över $100. Jag spelade verkligen usel poker, så jag förtjänar inget annat.

Jaja, jag får ta nya tag imorgon, när musens batterier har laddats. Jag har märkt att jag spelar mycket bättre poker mitt på dagen, än vad jag gör på kvällen. Imorgon blir det en förmiddagssession istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanel -> Redigera avatar -> Bläddra fram eller länka, Klart.

 

Trevligt med en ingenjör, läser själv sista året på en civing.

Lycka till vid borden!

 

Jag kan inte välja någonting alls under Redigera Avatar-menyn. Är det för att mitt konto är nyskapat, kanske? Isf, hur lång tid måste jag vänta innan jag kan lägga till en avatar?

 

EDIT: Jag ser nu att jag inte heller kan lägga till någon signatur. Skumt.

 

Tack för lyckönskningen, nejah! Själv går jag första året, så jag har ett par år kvar innan jag är klar, men jag trivs jättebra än så länge iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att varje gång jag har haft en förlorande pokersession blir jag väldigt nedstämd. Jag går runt och tänker på hur långt jag är från All Time High hela tiden, och det påverkar även andra delar av mitt liv. Jag måste lära mig att ta förluster bättre - de är ju omöjliga att undvika, någon gång kommer de alltid.

 

Hur tacklar ni andra förluster? Har ni något bra tips hur man kan göra för att inte gå runt och tänka på poker hela tiden?

 

Nu ska jag iväg till Media Markt och hjälpa min flickvän köpa laptop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att varje gång jag har haft en förlorande pokersession blir jag väldigt nedstämd. Jag går runt och tänker på hur långt jag är från All Time High hela tiden, och det påverkar även andra delar av mitt liv. Jag måste lära mig att ta förluster bättre - de är ju omöjliga att undvika, någon gång kommer de alltid.!

 

Om du känner såhär så låter det som att du spelar för högt. Låt inte pokern påverka dig så mycket. Det är bara ett spel.

 

Gå ner i nivå eller spela mindre och fokusera på att spela varje hand så optimalt du kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du känner såhär så låter det som att du spelar för högt. Låt inte pokern påverka dig så mycket. Det är bara ett spel.

 

Gå ner i nivå eller spela mindre och fokusera på att spela varje hand så optimalt du kan.

 

Nej det tror jag inte. Jag tror att jag hade känt likadant oavsett nivå, faktiskt. Jag har en sund Bankroll Management (minst 30 inköp för att få spela på en nivå), så det handlar inte om att jag spelar för högt utan snarare att jag är för resultatorienterad kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit i resultatet eller försök blockera ut det. Fokusera på att spela varje hand korrekt och titta inte på stålarna. Gör du inte det kommer det dyka upp fler nollor i din rulle.

 

Jag försöker snacka poker med polare via skype eller live (om vi grindar bredvid varnadra typ). Det hjälpte mig som faan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag ut i kylan och köpa träningskort, och gå och träna. Eftersom jag har bestämt mig för att gå ner i vikt ska jag köra cardio idag. Jag ska snacka med min kompis och se om han kan hjälpa mig lägga upp ett fint träningsschema till mig. Det kommer förmodligen bli två tunga styrketräningspass, ett eller två BodyCombat-pass, samt två eller tre cardiopass (på cardiomaskiner, typ löparband) i veckan. Utöver det så går jag väldigt mycket. Det blir nog en timme om dagen i alla fall, när jag går till/från skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken gren pluggar du inom?

 

Jag vill inte säga var jag pluggar eller så, för jag vill hålla mig anonym här på forumet, men jag kan avslöja att jag läser Industriell Ekonomi.

 

EDIT: Nu funkade det att lägga till en Avatar! Det var nog så att man måste varit reggad ett visst antal dagar innan man kan lägga till en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...