Gå till innehåll

M1978 - Cashar ut


m1978

Recommended Posts

Satt precis och räknade lite på mina fasta kostnader varje månad, bara hyra och räkningar ingen mat inkluderad. Så länge jag inte glömt något så hamnar jag på ganska exakt 10K i månaden. Orka lägga 10K i månaden bara på att bo :shock: Får skaffa sambo eller något så man kan dela men det närmaste sambo jag lär komma är väl att skaffa katt och då blir det ännu mera utgifter :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 307
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

La just in ett tips åt en polare som inte hade några pengar på betkontot

 

Brynäs - Djurgården 2

Färjestad - Linköping 2

Everton - Birmingham 2

 

Odds 34

Insats 200kr

Utdelning 6900

 

Vilken optimist han är, men han har sånt jävla flyt me tips så blir inte förvånad om han sätter den ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag bokade man då Costa rica resan.

 

Kommer ta ca 20 timmar både dit och hem och mellanlanda i New york båda gångerna och vara där 5 timmar, drygt att man inte får lämna flygplatsen bara.

Turneringen spelas den 12:e mars och har ett cap på 350 spelare tydligen, några $220 sidoevent som jag funderar på att lira med.

Annars blir det väl mest sol och bad antar jag.

 

Undra om man kanske måste vaccinera sig mot svin nu när man ska dit, vet inte hur det ser ut där me sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag bokade man då Costa rica resan.

 

Kommer ta ca 20 timmar både dit och hem och mellanlanda i New york båda gångerna och vara där 5 timmar, drygt att man inte får lämna flygplatsen bara.

Turneringen spelas den 12:e mars och har ett cap på 350 spelare tydligen, några $220 sidoevent som jag funderar på att lira med.

Annars blir det väl mest sol och bad antar jag.

 

Undra om man kanske måste vaccinera sig mot svin nu när man ska dit, vet inte hur det ser ut där me sånt?

Flygbolag? Fixat FF-kort?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt precis och räknade lite på mina fasta kostnader varje månad, bara hyra och räkningar ingen mat inkluderad. Så länge jag inte glömt något så hamnar jag på ganska exakt 10K i månaden. Orka lägga 10K i månaden bara på att bo :shock: Får skaffa sambo eller något så man kan dela men det närmaste sambo jag lär komma är väl att skaffa katt och då blir det ännu mera utgifter :rolleyes:
Jag har lite samma problem, höga kostnader när man bor ensam. Sambo är tveksamt om det lönar sig i längden. Helt plötsligt börjar man göra saker tillsammans som man inte gjorde förr = mera kostnader. Dessutom finns risken att hon en dag vill ha barn och då jävlar blir det dyrt i längden. Om man ska skaffa sambo får det bli en man och han ska vara jävligt tråkig och bara vilja sitta hemma och uggla framför tv'n! haha :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Continental

FF- kort?

jag ska fixa något som man måste ha för att åka igenom usa är det de du menar?

 

Frequent Flierkort, obv :-)

Flygbonuskort.

 

Eftersom du inte svarade ja, så antar jag att du inte gjort det. Gå in på http://www.flybmi.com och regga dig i deras bonusporogram, ögonaböj.

 

Nu har du säkert hamnat i en "dålig biljettbucket" vad gäller flygpoäng, men några tusen poäng bör du få ihop för en sådan lång resa. Det gör att du bör komma halvvägs till silverkort på Bmi (vilket inte är något att ha, Silver alltså), men om du av "misstag" skulle råka få Silver i år med någon längre resa till i år, man vet ju aldrig, så kan du kanske få ihop guldkort nästa år, och då börjar det roliga :-)

 

Sen som sagt, man kan ju använda poäöngen till något skoj i alla fall, i efterhand.

 

Så regga dig, sedan ser du till att lämna över numret till incheckningstanterna vid varje flygning, och spara också boardingkorten om de inte kommer in automatiskt på kontot, så du kan efteranmäla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag säger åt dig att regga på Bmi är för att de är med i samma samarbete som Continental (och ex Sas och Lufthansa), och är lättast att nå guldnivå i detta nätverk. De har nackdelar som andra bolag inte har (ex jävligt få rutter) men jag antar att du inte flyger så jämrans mycket och då ska vi bara hitta något där du enkelt kan utnyttja bonuspoängen du får.

 

Med Bmi kan man boka enkelresor för flygpoäng för halva priset (det kan man ex inte på Sas) över hela Star Alliance, och de kan även boka för hälften cash hälften flygpoäng (det är så jag åker til Dublin i business i påsk) så för en unfrequent flier som gör en eller två långresor är Bmi-programmet bäst.

 

Hade du i stället varit Othello som mer eller mindre pendlar till Zurich så hade jag rekommenderat Lufthansa - programmet som är svårast att ta sig upp i Guldnivå, men när du väl kommit dit så kan du få en hel del spontana uppgraderingar till Business exempelvis, bara för att "det finns plats".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt precis och räknade lite på mina fasta kostnader varje månad, bara hyra och räkningar ingen mat inkluderad. Så länge jag inte glömt något så hamnar jag på ganska exakt 10K i månaden. Orka lägga 10K i månaden bara på att bo :shock: Får skaffa sambo eller något så man kan dela men det närmaste sambo jag lär komma är väl att skaffa katt och då blir det ännu mera utgifter :rolleyes:

 

Imho så beror det på hur mycket tid du spenderar hemma. Är du alltid hemma så är det ju väl spenderade pengar om du trivs. Hänger du alltid med kompisar så är det väl bättre att prioritera billigt boende och mera fun-money! Aktiva val är viktiga för att trivas i livet. 10k/mån på en 1:a i innerstan kan ju vara både bättre och sämre än en stor lägenhet eller för all del ett hus nånstans ute i skogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tar det här ola, är det bättre attt ha ett BMI-staralliance kort än SAS?

Har 10,600 poäng på sas som inte räcker till speciellt mkt..

 

Det beror helt och hållet på hur mycket du, och vart, du flyger.

 

Sas har bra rabatter på flyg varje månad, släpps den 14de eller 15de varje månad, på denhär sidan

http://www.sas.se/sv/EuroBonus/Erbjudanden-och-nyheter/poangrabatt/

 

Eftersom vi bor i Sverige så kan du även koppla ett Diners Clubkort till Sas-kontot och på detta sätt få tillgång till "fattigmansloungen" på Arlanda, vilket är jävligt skönt, om man reser "lite lagom". Du kan även koppla Mastercard till saskortet och få bonuspoäng på dina inköp.

 

Jag har själv SAS-kort (basic), Bmi Guld (slut i mars, därefter silver) och Lufthansa Guld (slut i februari 2011). Kommer bli så ledsen i ögat när jag tappar guldstatusen, jag ska försöka återkvala nu under detta året på Bmi, även om det blir svårt då jag inte reser så mycket längre.

 

Det är inte så lätt att säga vilket program som är bättre än andra, om man inte reser mycket. Och reser man mycket så kan man redan det där...

 

Om du inte hittar något lämpligt att göra för dina 10k poäng på erbjudandesidan någon gång så är en uppgradering från Ekonomi till Ekonomi Extra nästa gång du korsar Atlanten nog most bang for the bucks, http://www.sas.se/sv/EuroBonus/Utnyttja-dina-poang/Uppgradering-ombord/

 

Jag värderar flygpoäng till 10 öre/poäng, dvs 1000 poäng är värt en hundring. Men sedan beror det helt och hållet du plockar ut dem, i somras plockade jag ut 60 000 poäng för en förstaklassresa till Vegas med KLM (kostar normalt 30 000 kr enkel väg), dvs 50 öre per poäng... Kunde kjag köpa poängen för 10 öre st så skulle jag direkt göra det.

 

Att plocka ut poängen i ekonomiresor i Europa är sämst värde (kan till och med bli dyrare!), att plocka ut det i uppgraderingar eller business/firstcklassresor i transkontinentala resor är riktigt bra värde för poängen. Min Dublinresa nu i påsk är ju utplockad på Bmi-poäng, slutkostnaden blev samma som om jag köpt en icke-ombokningsbar ekonomibiljett, men nu har jag i stället en ombokningsbar businessbiljett med mycket mer flexibilitet och lite extra bekvämlighet - kanske inte det bästa utnyttjandet av poängen, men ett fullt acceptabelt i alla fall (ville åt ombokningsmöjligheterna).

 

Om någon satte en pistol mot mitt huvud och bad mig välja mellan Sas, Bmi och Lufthansa så skulle jag välja Bmi - tror jag - för en resenär som inte reser mycket och inte blir jätteledsen om Bmi läggs ner. Reser man halvmycket så är Sas bättre, reser man jättemycket så är Lufthansa bättre. Reser man jättejättemycket så är Bmi bättre igen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack som fan, reser väl mer än medel-svensson men har inga jätteresor på G så det får nog bli att jag har kvar mitt SASkort.

 

Det fanns ju den där chicago-grejen på sas för 10k poäng, dock bara nu i februari har jag för mig och då kunde jag kan inte. Finns även någon facebook-grupp där en Eurobonus-anställd tipsar hur man kan göra med sina poäng.

 

Har du oneworld också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack som fan, reser väl mer än medel-svensson men har inga jätteresor på G så det får nog bli att jag har kvar mitt SASkort.

 

Det fanns ju den där chicago-grejen på sas för 10k poäng, dock bara nu i februari har jag för mig och då kunde jag kan inte. Finns även någon facebook-grupp där en Eurobonus-anställd tipsar hur man kan göra med sina poäng.

 

Har du oneworld också?

Japp, har ett BA-kort som är kopplat till mitt Visa. Har flygit noll meter betalt med BA men har ändå plockat ut en enkelvägs busienss en gång London-Sthlm i sista minuten (bra värde för det). Har även ett helt tomt kort på KLM (Skyteam) som jag då tömde med Vegasresan i somras (förstaklass var verkligen lyxigt).

 

Fan, jag som vägrar Facebook, vad ska jag göra?

 

Flyertalk.com/forum är ett nötforum för dessa spörsmål :-)

 

Vi slutar pesta dagboken med detta, jag drar igång en flygtråd i stället tror jag där detta kan samlas :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag bokade man då Costa rica resan.

 

Kommer ta ca 20 timmar både dit och hem och mellanlanda i New york båda gångerna och vara där 5 timmar, drygt att man inte får lämna flygplatsen bara.

Turneringen spelas den 12:e mars och har ett cap på 350 spelare tydligen, några $220 sidoevent som jag funderar på att lira med.

Annars blir det väl mest sol och bad antar jag.

 

Undra om man kanske måste vaccinera sig mot svin nu när man ska dit, vet inte hur det ser ut där me sånt?

 

Men vad snajdigt! Verkar som att du flyger samma rutt som oss. :-D

 

Jag bokade inte resan själv så det blir via Köpenhamn (vilket känns sjukt onödigt) men vi lär ju ansluta till samma flyg i NY. Skojsigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obv gäller bonuskortssnacket även er...

 

Ska gå in och kika lite när det finns tid men låter väl trevligt med bonuskort. Jag åker väl inte så jätte mycket brukar väl kanske bli 2 resor om året men vem vet man kanske reser mer nåt år. Men man kan få resor och så till halva priset med det där bmi om man reser tillräckligt mycket?

 

Men vad snajdigt! Verkar som att du flyger samma rutt som oss. :-D

 

Jag bokade inte resan själv så det blir via Köpenhamn (vilket känns sjukt onödigt) men vi lär ju ansluta till samma flyg i NY. Skojsigt!

 

Ja jag fick som alternativ att åka via köpenhamn jag med men ville ha så få byten som möjligt så valde annat alternativ.

Jag kommer komma till NY 12:10 och åka vidare mot Costa rica 17:15, är det samma flyg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfan, hur ser hela er resa ut då? Jag åker från Sthlm 9:00.

Är det hela nordicbet gänget med farsan och lisa med?

 

Åker från Sthlm kl 06.10 (blir helt störd på varför vi inte kunde åka dirr från Sthlm).

Avresa från Köpenhamn kl 09.00. Sen blir resten som din resa.

 

Det var en polare som bokade åt oss. Sicken tomte. Kämpar just nu med näbbar och klor för att få boka om så att vi slipper Köpenhamn, känns ju sjukt onödigt med totalt tre extra timmar på resan.

 

Det blir bara jag och Lisa den här gången. Det var visst ngn till som vi kände som skulle med men Expekt-mupparna vill inte säga vem det är. Ngt skumt är i görningen, förväntar mig typ Norinder i stolen bredvid över atlanten. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...