Gå till innehåll

Fotboll, vem vinner Champions League-finalen?

Recommended Posts

• Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Har för mig att de inte var så dåliga då ändå. Blev det 3-3 totalt? Det var ändå semifinal och PSV var riktigt bra då.

Enda gången jag kommer ihåg att dom spelat riktigt dåligt de senaste åren var i andra matchen mot Deportivo 03/04 då de hade med sig en 4-1 ledning från första matchen och förlorade med 4-0...

Som sagt, det är väldigt jämnt bland topplagen i Europa och en match hit eller dit kan oftast avgöras i vilket lag som har bäst dagsform.

Jo, minns matchen mot DLC men tänkte inte gå så långt tillbaka i tiden. :)

Mot PSV var de egentligen dåliga. Det var bara det att PSV spelade bland den bästa fotbollen jag såg från något lag under hela säsongen, de totalkrossade Milan i två matcher men fick ett par slumpmål mot sig med minuter kvar. Över huvud taget inte det minsta rättvist, jag brydde mig lika lite om båda lagen men då led jag verkligen med holländarna.

Postad
Glad man slapp 90 minuter långbollar på en ensam topp i finalen. Grattis till Milan och Liverpool, det blev så roliga lag det kunde bli utifrån semifinalerna.

Nästa år är det våran tur! :)

Milan roligare än Man U? Ahahahaahahahaaha

Postad
Förhoppningsvis så kommer det fram att Milan har varit inblandad i ytterligare någon härva så de får börja med 0-3 underläge i finalen..

Haha jo det kan ni ju behöva!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Postad

det är ju inget snack om vilken liga som är bättre iallafall...

Premier League dominerar totalt jämfört med den korrupta italienska fotbollen.

Allt visar på det, Antal tv-tittare, fans på matcherna you name it!

Klart som fan att man hellre tittar på Man United - West Ham med 70.000 åskådare än Roma - Cagliari med 30.000 (varav 50.000 platser är tomma)

Postad
det är ju inget snack om vilken liga som är bättre iallafall...

Premier League dominerar totalt jämfört med den korrupta italienska fotbollen.

Allt visar på det, Antal tv-tittare, fans på matcherna you name it!

Klart som fan att man hellre tittar på Man United - West Ham med 70.000 åskådare än Roma - Cagliari med 30.000 (varav 50.000 platser är tomma)

Jag tycker då att spanska ligan håller högre klass. Valencia åkte ut marginellt mot Chelsea och Barcelona hade för mycket skadeproblem i slutet. Annars kanske vi hade fått se nåt av de lagen i final. Sen har vi två spanska lag i final i Uefa-cupen, Sevilla och Espanyol. Kollar du sen in tabellen i ligan så ser du att det är riktigt jämnt där. Mycket jämnare än vad det är i den engelska ligan.

Men du föredrar säkert den engelska fotbollen med det spelet där. Det kan jag förstå att många gör. Jag anser dock inte att de håller samma klass som i Spanien.

Den italienska ligan har åkt på ett par smällar nu med fuskhärvan och läktarproblemen. Det har även varit mycket bråk om TV-avtalen där vilket har ställt till det med ekonomin för många av lagen. Förhoppningsvis kommer ligan på fötter igen ganska snart och klubbarna får ordning på sin ekonomi och arenor. Förmodligen kommer det att bli mycket jämnare redan nästa år när ett rikt Juventus kommer upp igen och Milan rensar i laget och köper in lite nytt blod. Jag längtar!

Postad
Förhoppningsvis så kommer det fram att Milan har varit inblandad i ytterligare någon härva så de får börja med 0-3 underläge i finalen..

sjukt att dem får spela CL när inte Juve får:mrgreen:

Postad
sjukt att dem får spela CL när inte Juve får:mrgreen:

Well, Milans straff blev poängavdrag förra året och inte nedflyttning. Vilket resulterade i att de fick en fjärdeplats i tabellen och en kvalplats till CL. Juve blev flyttade sist i tabellen. Så det är inte så sjukt du...

• 3 weeks later...
Postad

Foorzaa Milan! Milaan Campione! Forza Milan, il Milan olee! Forzaaa Milan! Vinci per noi! Forza Milan la Sud è con te! ALE ALE, ALE ALE, FORZA MILAN! ALE ALE.... GRANDE MILAN!!!

Har spelat på matchen men tror det är bäst jag håller tyst om vilka resultat jag satt på för annars kanske jag får äta upp det sen :D. Men tror på klar Milanseger ikväll. Hade förmodligen gjort det även ifall jag inte höll på dem...

GL!