Gå till innehåll

Fotboll, vem vinner Champions League-finalen?


Ruterkung

Recommended Posts

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har inte så mycket med det att göra. Jag skulle kunna räkna upp ett antal lag som spelar betydligt roligare fotboll än vad Chelsea gör. Liverpool har suddat ut sin tråkstämpel under Benitez. Har du verkligen missat det?

Tydligen så har jag väl gjort det då. De matcher jag har sett i år när Liverpool spelat mot de bättre lagen då det gällt något så har de varit lika tråkiga som vanligt. Matcherna mot Chelsea var rena gäspningarna.

 

Och nej, jag gillar inte bara att se när det blir massa mål. Då skulle jag inte hålla på Milan.

 

Handlar väll inte så mycket om att spela "rolig" fotboll.

Jag blir mer imponerad av en taktiskt defensiv match med långbollar och igenspikat än lag som spelar kortpassningspel och 4 insläppta mål ala Arsenal.

Taktisk defensiv fotboll med långbollar? Det finns ju inget underhållningsvärde alls i det.

 

Det ska snarare vara taktisk fotboll med varierat spel under matchens gång då ett lag kan ösa på som fan ett tag för att sen backa hem och briljera bakåt när det andra laget tänt till och försöker anfalla. Milans spel idag är ett bra exempel på det.

 

Jag förstår inte hur kan man gilla att se ett lag som backar hem och bara slår långbollar. Det är FEGT. Vad är roligt med det?

 

 

 

Nej tack gode gud att Juventus snart är tillbaka igen. Då kanske vi får se en final av toppklass igen där bägge lagen spelar ut till max med en match som innehåller allt.

 

Men jag har som sagt inte sett så mycket av Liverpool i år så jag ska väl inte dra några förhastade slutsatser än. Säger bara att spelar de som de brukar göra så har vi ingen underhållande match framför oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar milan som demgjorde igår krossar dem pool enkelt

Körde ju verkligen över mitt älskade united.....

Gattusso e en jäkla maskin... hade gärna sett han på uniteds mittfält, samt kaka på topp......

Och united hade haft en hel trupp igen

 

Nä igår så vi finalen och milan vann

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT!

 

Har väntat på en diskbråcksoperation i över 2 år som inte blivit av pga olika anledningar. Gissa vilket datum som gäller för nästa försök till operation.

Jaja, vill verkligen få till operationen nu så att man kan börja jobba igen.Får väl kolla in någon repris senare.

GOGO POOL!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns smått irrelevant att diskutera hur matchen kommer sluta ifall Milan spelar på sin absoluta topp. Sure, Milan var otroligt bra igår och Man U var totalt odugliga, klart att matchen slutar som den gör men chansen att det ena laget i finalen kommer göra sitt livs match och det andra kommer göra en plattmatch kommer med största sannolikhet inte hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De lag som skulle ha varit i final egentligen är de lag som möts nu, Milan och United.

 

Detta grundar du på Manchesters tuffa lottning i Champions Leauge?

Jag tycker också det är stort att gå till semifinal när man har mött storlag som FC Köpenhamn, Lille, Roma, Celtic och Benfica. De slog ju faktiskt FCK och Celtic en gång iallafall. Manchester har inte slagit ett ända rikitgt bra lag i Champions League på de senaste 3-4 åren iallafall.

 

Både Liverpool och Milan känns ruggit stabila när det är Champions Leauge matcher så jag tror på en bra final och jag hoppas verkligen vi kan ta våran sjätte titel. Vi får fixa tillbaka Hamann till denna matchen så han stoppar Kaká som han gjorde i förra mötet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa år tar ni ligan anfield_road....

hahah det har väl ni sagt hala 90 talet och 2000 talet

 

Och trots det är vi klasser bättre än alla engelska lag, både på planen och utanför.

 

"Form is temporary, class is permanent". Något Chelsea borde ta till sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa år tar ni ligan anfield_road....

hahah det har väl ni sagt hala 90 talet och 2000 talet

 

Nä, jag har inte trott att det är realistiskt särskilt många gånger senaste 15 åren. Men CL smäller högre, och det är alltid lika roligt med sådana positiva överraskningar. Även om det blir förlust är en andraplats i CL > vinst i PL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag har inte trott att det är realistiskt särskilt många gånger senaste 15 åren. Men CL smäller högre, och det är alltid lika roligt med sådana positiva överraskningar. Även om det blir förlust är en andraplats i CL > vinst i PL.

 

hahah jo det är helt rätt iofs, bara mycket bitter idag...

Hade bara vi fått vår straff :mrgreen:

Och alla skador alltså..............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...