Gå till innehåll

Fotboll, vem vinner Champions League-finalen?


Ruterkung

Recommended Posts

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns smått irrelevant att diskutera hur matchen kommer sluta ifall Milan spelar på sin absoluta topp. Sure, Milan var otroligt bra igår och Man U var totalt odugliga, klart att matchen slutar som den gör men chansen att det ena laget i finalen kommer göra sitt livs match och det andra kommer göra en plattmatch kommer med största sannolikhet inte hända.

Va? Spelar Milan sin bästa fotboll kommer de att köra Liverpool, oavsett hur bra de spelar. Det var väl ingen som menade nåt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sanslöst hur folk fortfarande kan underskatta Liverpool så grovt.

absolut....håller fullständigt med

 

Milan är sämre nu än de var 2005 och Liverpool är bättre nu än de var 2005, inget snack om det...

 

Hjärtat + hjärnan säger Liverpool!!!

 

You'll never walk alone!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

absolut....håller fullständigt med

 

Milan är sämre nu än de var 2005 och Liverpool är bättre nu än de var 2005, inget snack om det...

 

Hjärtat + hjärnan säger Liverpool!!!

 

You'll never walk alone!

Milan har varit lika bra i CL de tre senaste åren. De hade bara oflyt att de inte gick till final förra året och där kunde det ha slutat hur som helst. Varför skulle de vara sämre? De har väl bevisat att de fortfarande håller samma klass ute i Europa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Milan har varit lika bra i CL de tre senaste åren. De hade bara oflyt att de inte gick till final förra året och där kunde det ha slutat hur som helst. Varför skulle de vara sämre? De har väl bevisat att de fortfarande håller samma klass ute i Europa.

 

jag menar, Milans trupp anser jag är svagare nu än 2005. Dida håller inte samma klass, märks på anfallet att Shevchenko saknas (Gilardino och Inzaghi håller inte alls samma klass) och ytterbackarna Oddo & Jankulovski läcker defensivt (dock mkt bra offensivt). Liverpool har fått en mkt bättre målvakt, Reina (dock var Dudek grym i finalen), backlinjen med en SPELANDE mittback iform av Agger är bra mycket bättre än tidigare och anfallet med Kuyt, Bellamy och Crouch är mer än okej. Mittfälltet hos Milan (Pirlo, Gattuso, Seedorf och offensive Kaka) kanske känns något starkare idagsläget men ska sägas att Liverpools centrala mittfält är av världsklass (Gerrard. Xabi Alonso, Sissoko, Mascherano), dock anser jag att yttermittfälltare av rang saknas. Detta är min subjektiva bedömning...

 

Jag tror det blir en mycket jämn match där tillfälligheter och små marginaler kommer avgöra. Hoppas vi får se en repris av miraklet i Istanbul 2005 ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag menar, Milans trupp anser jag är svagare nu än 2005. Dida håller inte samma klass, märks på anfallet att Shevchenko saknas (Gilardino och Inzaghi håller inte alls samma klass) och ytterbackarna Oddo & Jankulovski läcker defensivt (dock mkt bra offensivt). Liverpool har fått en mkt bättre målvakt, Reina (dock var Dudek grym i finalen), backlinjen med en SPELANDE mittback iform av Agger är bra mycket bättre än tidigare och anfallet med Kuyt, Bellamy och Crouch är mer än okej. Mittfälltet hos Milan (Pirlo, Gattuso, Seedorf och offensive Kaka) kanske känns något starkare idagsläget men ska sägas att Liverpools centrala mittfält är av världsklass (Gerrard. Xabi Alonso, Sissoko, Mascherano), dock anser jag att yttermittfälltare av rang saknas. Detta är min subjektiva bedömning...

 

Jag tror det blir en mycket jämn match där tillfälligheter och små marginaler kommer avgöra. Hoppas vi får se en repris av miraklet i Istanbul 2005 ;-)

Jag håller med om att Dida inte håller samma klass längre. Men samtidigt tycker jag inte han har blivit testad så mycket heller. Första matchen mot Man United så spelade han med en axelskada, vilket jag tror orsakade Uniteds första mål bl.a.

 

Som mike82 säger så var det Crespo som var den bättre av han och Sheva i den förra finalen. Men nu spelar Milan med en annan uppställning där mittfältarna får större ansvar offensivt. Förrut körde dom 4-1-2-2, nu kör dom mer 4-2-2-1-1 även ifall även det är en variant av 4-4-2 uppställningen. Det gör att dom inte längre är i behov av en forward som presterar på topp hela tiden. Dom behöver bara en anfallare som är med hela tiden och är bra på att

avsluta, i form av Inzaghi och Gilardino. Anfallsspelet sker mestadels genom mittfältet då man inte använder någon targetforward som Sheva längre. Med denna taktik har dom hittat en bra lösning till förlusten av Sheva.

 

Visst Oddo och Jankulovski har väl inte imponerat den här säsongen. De har varit väldigt ojämna. Men då ska man även tänka på att Milan har rullat runt väldigt frekvent mellan sina ytterbackar. Spelar Oddo och Jankulovski som de gjorde igår kan man inte begära så mycket mer. Möjligtvis att Oddo får till sina inlägg ;).

 

Håller med om att Liverpool har att stabilare lag nu. Det har jag även påpekat förrut. Speciellt defensiven har bättrats på rejält. Jag kan dock inte hålla med om att grabbarna på topp gör ett bra jobb. Jag är bara imponerad av Kuyt.

 

Matchen avgörs i mittfältskampen där Milan drar det längsta strået!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Gattuso är lika bra som han varit de senaste fyra-fem åren. Är det bara jag som har starka minnen från finalen mot Juventus för att per år sedan då alla spelare på planen var helt slut och inväntade straffläggning medans Gattuso rev runt som vanligt och var planens gigant? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorkenkk:

Våra åsikter går isär, så även vilka vi lag håller på tydligen :-) , återstår att se vem som kommer med mediokra bortförklaringar den 23:e maj, ca: 22:45 (Eventuell förlängning och straffar ej inräknat) ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Milan har varit lika bra i CL de tre senaste åren. De hade bara oflyt att de inte gick till final förra året och där kunde det ha slutat hur som helst. Varför skulle de vara sämre? De har väl bevisat att de fortfarande håller samma klass ute i Europa.

 

Jag köper faktiskt det. Milan var riktigt jävla genomusla mot PSV för två år sedan, men förutom det har de ägt CL rätt hårt de senaste åren. Bara att ta av mössan och imponeras!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Spelar Milan sin bästa fotboll kommer de att köra Liverpool, oavsett hur bra de spelar. Det var väl ingen som menade nåt annat.

Jag säger det igen, varför ens diskutera det? Ser du det som ett troligt scenario att Milan kommer prestera sin ABSOLUT bästa fotboll?

 

En sak som jag dock inte kan förstå är varför de spelar med Zenden visst han kämpade bra senast men han är ju knappast någon klasspelare längre. Är Gonzales skadad?

Håller med om att Zenden verkligen inte är en spelare för startelvan. Vänsterkanten blev betydligt mer försvagad än väntat när Aurelio blev skadad. Gonzales är frisk och han skulle ju kunna ses som ett alternativ men han har ju faktiskt inte presterat särskilt bra de gånger han fått chansen så att välja mellan honom och Zenden är lite som pest eller kolera. Harry Kewell var tillbaka i B-laget senast efter sin skada och om man kan hitta matchform kanske han är ett alternativ inför finalen? Även om jag tror Zenden spelar då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper faktiskt det. Milan var riktigt jävla genomusla mot PSV för två år sedan, men förutom det har de ägt CL rätt hårt de senaste åren. Bara att ta av mössan och imponeras!

Har för mig att de inte var så dåliga då ändå. Blev det 3-3 totalt? Det var ändå semifinal och PSV var riktigt bra då.

 

Enda gången jag kommer ihåg att dom spelat riktigt dåligt de senaste åren var i andra matchen mot Deportivo 03/04 då de hade med sig en 4-1 ledning från första matchen och förlorade med 4-0...

 

Som sagt, det är väldigt jämnt bland topplagen i Europa och en match hit eller dit kan oftast avgöras i vilket lag som har bäst dagsform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg du inte matcherna tidigt på säsongen ? Själv var jag tvungen att stänga av tvn flera gånger. Dom spelade verkligen uselt och jag grät inombords,:-(

Men nu har dom sakta men säkert hittat toppformen igen, det gamla Milan, vackra Milan är tillbaka. Det värmer verkligen i mitt Milan hjärta när man har sett dom senaste matcherna, alla har spelat med hjärtat. Själv har jag haft Kaká som stor favorit dom senaste säsongerna, och hans senaste matcher är inget annat än ren poesi! Jag råkade säga för nån vecka sedan att Ronaldo var världens bäste, men man är inte sämre än att man kan ändra sig. I dagsläget ligger han bra till för nån utmärkelse som bäste spelare tycker jag. Milan vinner med 1-0 och föga överaskande avgör Kaka´finalen och jag är i himmelriket ytterligare en gång!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg du inte matcherna tidigt på säsongen ? Själv var jag tvungen att stänga av tvn flera gånger. Dom spelade verkligen uselt och jag grät inombords,:-(

Men nu har dom sakta men säkert hittat toppformen igen, det gamla Milan, vackra Milan är tillbaka. Det värmer verkligen i mitt Milan hjärta när man har sett dom senaste matcherna, alla har spelat med hjärtat. Själv har jag haft Kaká som stor favorit dom senaste säsongerna, och hans senaste matcher är inget annat än ren poesi! Jag råkade säga för nån vecka sedan att Ronaldo var världens bäste, men man är inte sämre än att man kan ändra sig. I dagsläget ligger han bra till för nån utmärkelse som bäste spelare tycker jag. Milan vinner med 1-0 och föga överaskande avgör Kaka´finalen och jag är i himmelriket ytterligare en gång!!

Jag tror att Milan var ganska nertränade i början av säsongen och har satsat på att vara i toppform nu till vårsäsongen. De vet att det inte krävs så mycket för att dom ska gå vidare från ett gruppspel då det skiljer så mycket mellan lagen där.

 

Hehe mjo, det vore väl fint om Kaka fick avgöra och avsluta en sjukt grym säsong i CL på bästa sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tototorsten-> Själv skulle jag aldrig se italiensk ligamatch förutom "stormatcherna" och kanske nån Zlatanmatch!!

 

Nä usch för filmande italienare o spanjacker...

Däremot Gattusso see you in MAN U next season, tack o hej scholes

Sjukt va lost du är asså... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...