Gå till innehåll

Fotboll, vem vinner Champions League-finalen?


Ruterkung

Recommended Posts

Jag är också tämligen neutral och jag håller inte med. Straffen kan definitivt diskuteras, och dessutom var 2-3-målet märkligt. Linjedomaren viftade frenetiskt för offside vilken huvuddomaren ignorerade totalt, och hade Milan fått frispark där hade spelsekvensen som ledde till målet aldrig inträffat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är också tämligen neutral och jag håller inte med. Straffen kan definitivt diskuteras, och dessutom var 2-3-målet märkligt. Linjedomaren viftade frenetiskt för offside vilken huvuddomaren ignorerade totalt, och hade Milan fått frispark där hade spelsekvensen som ledde till målet aldrig inträffat.

Jag tycker att straffen är självklar då killen blir knuffad i ryggen när det bara återstår att rulla in bollen.

Den andra situationen har jag dålig koll på men det är inte omöjligt att du har rätt. Är det inte upp till huvuddomaren att bestämma om han vill gå efter linjemännens "råd" eller gå efter sin egen åsikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att straffen är självklar då killen blir knuffad i ryggen när det bara återstår att rulla in bollen.

Den andra situationen har jag dålig koll på men det är inte omöjligt att du har rätt. Är det inte upp till huvuddomaren att bestämma om han vill gå efter linjemännens "råd" eller gå efter sin egen åsikt?

Spelet skall stoppas om linjemannen vinkar. Det är han som dömer offsiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att straffen är självklar då killen blir knuffad i ryggen när det bara återstår att rulla in bollen.

Den andra situationen har jag dålig koll på men det är inte omöjligt att du har rätt. Är det inte upp till huvuddomaren att bestämma om han vill gå efter linjemännens "råd" eller gå efter sin egen åsikt?

Spelet skall stoppas om linjemannen vinkar.

 

Nope, linjemannen kan vinka sig förlamad om han vill. Domaren ser att han vinkar och sen gör han en egen bedömning och anser han att han såg situationen bättre så behöver han inte blåsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag kanske hade fel där..

Så här står de om linjemannens uppgifter:

"Ge signal med flaggan när någon spelare ska bestraffas för offside. När domaren

stoppat spelet, markera med flaggan på vilken del av planen den offsidestående

spelaren befann sig. Om domaren inte stoppar spelet, tag ned flaggan

när domaren ger tecken, eller när det försvarande laget fått bollen och vänt

spelet till sin fördel."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag kanske hade fel där..

Så här står de om linjemannens uppgifter:

"Ge signal med flaggan när någon spelare ska bestraffas för offside. När domaren

stoppat spelet, markera med flaggan på vilken del av planen den offsidestående

spelaren befann sig. Om domaren inte stoppar spelet, tag ned flaggan

när domaren ger tecken, eller när det försvarande laget fått bollen och vänt

spelet till sin fördel."

Jag tycker ändå inte att domaren påverkade matchen på ett negativt sätt, han gjorde vad han skulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÅÅÅÅHHHHHH så underbart!!!!!!!!!!!

Så jäkla skönt att ta dom, vända 3-0 på 45min är sjukt bra!!!!!!!!!!

Trodde aldrig att det skulle gå. Hade nästan gett upp hoppet men man hade ju fulham och olympiakosmatcherna i minnet så det fanns ju en liten chans, men det är helt sjukt!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modern fotbollshistoria!

 

Säga vad man vill hit å dit, men det var meningen från början att Liverpool skulle vinna CL i år!!!!! Finns bara hjältar i det laget!

 

 

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

 

 

ps. fattas bara att uefa portar dem från nästa års CL... d.s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hemmamatchen mot Olympiakos tröttnade jag och gick hemifrån för att dricka öl när Rivaldo gjorde 0-1. Jag var nära att göra om det misstaget vid halvtid igår...jag satt i koma...jag har helt katatonisk...

Det som räddade mig kvar var troligen den för kvällen inköpta flaskan Aberlour som delades i glada vänners lag.

 

Idag är jag oerhört lycklig och oerhört bakfull. Jag har till och med köpt Aftonbladet för att kunna läsa om matchen. Kanske ska jag köpa expressen också.

 

Jag ska nog hålla mina skakiga fingrar borta från pokerbordet idag...

 

Fy fan vad underbart.

 

Och jag "visste" att Gerrard skulle göra mål! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Såja, såja, såja. Jag är så sjukt jävla exalterad. Och bakis därefter.

Helt sanslöst att vi mötte Chelsea i semi i år igen, och helt sjukt vad stabil straffläggningen var. Tycker det känns rättvist att vi gick vidare i slutändan, då lagen hade en varsin match man dominerade. Måste också säga att avvinkningen på Kuyt kändes väldigt fel igår, borde kanske se om den i nyktert tillstånd.

 

Hur som helst, hur fantastiskt ska det inte bli?

Antingen får vi en repris på finalen 2005, eller så får vi möta lillebror. Stort vilket som.

 

Go reds!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, såja, såja. Jag är så sjukt jävla exalterad. Och bakis därefter.

Helt sanslöst att vi mötte Chelsea i semi i år igen, och helt sjukt vad stabil straffläggningen var. Tycker det känns rättvist att vi gick vidare i slutändan, då lagen hade en varsin match man dominerade. Måste också säga att avvinkningen på Kuyt kändes väldigt fel igår, borde kanske se om den i nyktert tillstånd.

 

Hur som helst, hur fantastiskt ska det inte bli?

Antingen får vi en repris på finalen 2005, eller så får vi möta lillebror. Stort vilket som.

 

Go reds!

Får ta och instämma i vad du skriver. Tycker Liverpool gör ett helt fantastiskt jobb som lyckas vända trots 0-1 underläget från Stamford Bridge. I första matchen så såg Liverpool väldigt vilsna ut och hittade inte alls rätt men igår så höjde sig hela laget och visade hur BRA vi verkligen är på Anfield. Reina är såklart den stora hjälten..

 

Vet inte vilket lag jag föredrar i finalen, förmodligen Milan då Manure sett ruggigt starka ut och har dessutom haft flyt mot oss men å andra sidan vore det SÅÅÅ underbart att få slå Manchester United i en CL-final.

 

Avblåsningen på Kuyt kändes väldigt borderline, svårt att säga om det var offside..

 

Mourinho är en riktig idiot, han fick visst ångra det han slängde ur sig om att Liverpool var "en liten klubb"

 

Hursomhelst så är det STORT att vara Liverpoolsupporter en dag som denna:heart:

 

You never walk alone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, såja, såja. Jag är så sjukt jävla exalterad. Och bakis därefter.

Helt sanslöst att vi mötte Chelsea i semi i år igen, och helt sjukt vad stabil straffläggningen var. Tycker det känns rättvist att vi gick vidare i slutändan, då lagen hade en varsin match man dominerade. Måste också säga att avvinkningen på Kuyt kändes väldigt fel igår, borde kanske se om den i nyktert tillstånd.

 

Hur som helst, hur fantastiskt ska det inte bli?

Antingen får vi en repris på finalen 2005, eller så får vi möta lillebror. Stort vilket som.

 

Go reds!

 

Har inga direkta sympatier för något av lagen, men jag tycker nog direkt tvärtom gentemot dig. Chelsea var, sett över 2 matcher det klart bättre laget. Hemma kunde det lika gärna ha blivit 5 - 0, om inte mer och även om pool var det bättre laget igår så var det knappast direkt välförtjänt sammanlagt.

Kuyts mål var fö offside, folk verkar inte förstå att det - precis som dom sa i studion - är hela kroppen bortsett från armar som räknas vid offside situationer. Fötterna var på rätt sida av försvararen, men inte resten av kroppen när bollen slogs.

 

I vilket fall så får man nu se en final där det blir "lite extra känsla" iom att Liverpool tog sig vidare. Chelsea - Milan hade helt klart varit ett nedköp om man jämför med de andra möjliga scenariona.

 

Ps. 2 - 2 ikväll och hatmöte i Athen. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga direkta sympatier för något av lagen, men jag tycker nog direkt tvärtom gentemot dig. Chelsea var, sett över 2 matcher det klart bättre laget. Hemma kunde det lika gärna ha blivit 5 - 0, om inte mer och även om pool var det bättre laget igår så var det knappast direkt välförtjänt sammanlagt.

Kuyts mål var fö offside, folk verkar inte förstå att det - precis som dom sa i studion - är hela kroppen bortsett från armar som räknas vid offside situationer. Fötterna var på rätt sida av försvararen, men inte resten av kroppen när bollen slogs.

 

I vilket fall så får man nu se en final där det blir "lite extra känsla" iom att Liverpool tog sig vidare. Chelsea - Milan hade helt klart varit ett nedköp om man jämför med de andra möjliga scenariona.

 

Ps. 2 - 2 ikväll och hatmöte i Athen. :-D

Sant, Chelsea var helt klart bättre totalt sett. Liverpool hade flytet på sin sida bara.

 

Nedköp med Chelsea och Milan i final? Är Liverpool roliga att kolla på eller? Kanske om man håller på dem. Själv tycker jag att de är sjukt tråkiga.

 

De lag som skulle ha varit i final egentligen är de lag som möts nu, Milan och United.

 

Ni LiverFOOLfans får se till så att ni inte har allt för höga förhoppningar inför finalen nu. Njut av tillvaron och hoppas att Milan inte kör över dom helt och hållet då det kan gå många år innan ni får se dom i final igen.

 

FORZA ROSSONERI!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt dig ja. Så är du Liverpoolfan med.

Har inte så mycket med det att göra. Jag skulle kunna räkna upp ett antal lag som spelar betydligt roligare fotboll än vad Chelsea gör. Liverpool har suddat ut sin tråkstämpel under Benitez. Har du verkligen missat det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...