Gå till innehåll

Frågesport med 5$ ticket


adde93

Recommended Posts

Pokerstars har ju den här "tävlingen" med frågesporten, svara rätt på alla 12frågor och få en turneringsbiljett värde 5dollar.

Jag har svarat alla rätt på frågesporten stod det iallafall och det stod även att jag skulle få biljetten, men vart kan jag se om jag fått biljetten eller får man biljetten när evenemanget avslutas? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vänligen notera att de spelare som har svarat rätt på alla frågor kommer att få en biljett innan 24 december. Spelare kan själva kontrollera om de fått biljetten ('Player Quiz 2009') genom att välja:

 

'Begäran' -> 'Turneringsbiljetter'

 

Man kan besvara frågorna flera gånger (till och med 17 december), men man kan endast få en biljett per spelare.

 

Frågorna hittar ni här:

 

http://www.zoomerang.com/Survey/WEB229YATQYWA8

 

Med biljetten får man anmäla sig till en av de tre 'Player Quiz 2009'-turneringarna, men vänligen notera att man ändå måste betala $5 inköpet.

 

Turneringarna spelas 27 december klockan 15.00 och 21.00 eller 28 december klockan 3.00 (svensk tid), och ni hittar dessa under:

 

'Turnering' -> 'Special'

 

Om ni har några frågor gällande denna kampanj, så hör gärna av er till oss på support@pokerstars.com.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Vanja T

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med biljetten får man anmäla sig till en av de tre 'Player Quiz 2009'-turneringarna, men vänligen notera att man ändå måste betala $5 inköpet.

 

Du får ursäkta men jag är sjukt trött men vad jag förstår av den meningen är att jag ska svara på frågot och få en 5$ biljett, men jag ska ändå betala 5$? Jag har missuppfattat är jag rätt säker på, men hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får en biljett värd $5 och ska köpa in sig för $5. Betyder detta att prispoolen är $10*antal deltagare?

 

Poker Stars lockar aldrig med lukrativa deals och detta är i så fall den mest generösa hittills. Annars är det $1000 med 25000 deltagare eller liknande och då efter att ha besvarat en kund survey vilket innebär att Poker Stars antagligen får mer av den som sponsrat surveyn än man lägger ut själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får en biljett värd $5 och ska köpa in sig för $5. Betyder detta att prispoolen är $10*antal deltagare?

 

Poker Stars lockar aldrig med lukrativa deals och detta är i så fall den mest generösa hittills. Annars är det $1000 med 25000 deltagare eller liknande och då efter att ha besvarat en kund survey vilket innebär att Poker Stars antagligen får mer av den som sponsrat surveyn än man lägger ut själv.

 

$20k added är det i turren om jag fattat det rätt, så det är där värdet finns. Men då det antagligen blir en jäkla massa spelare så är det inte speciellt bra ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, Ni har ansträngt er som fan men kan ändå inte lira turren. Komiskt
lol, Ni har ansträngt er som fan men kan ändå inte lira turren. Komiskt

 

Väldigt svårt att skriva in: " pokerstars +Player Quiz 2009 " utan "" i en googlesökning.

 

 

Eller jo. för vissa kanske det är svårt..

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Vänligen notera att det inte står någonstans att biljetten är värd $5. Innan man börjar svara på frågorna, så kommer följande meddelande upp:

 

'The following quiz is comprised of 12 questions about the events at PokerStars in 2009. If you answer them all correctly, you’ll receive an invitation to a $5 tourney with $20,000 added to the prize pool. If you don’t know the answers, you have until December 17 to find them online.'

 

För att sammanfatta så innebär detta helt enkelt att man vinner en inbjudan till turneringen med $5-inköpet. Inbjudan kommer i form av en biljett, men inköpet får man stå för själv.

 

Som ni även nämnt, så har vi lagt till $20,000 i prispotten.

 

Jag önskar er lycka till!

 

Med vänliga hälsningar,

 

Vanja T

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej,

 

Biljetterna krediterades automatiskt den 24 december. Har man inte någon biljett nu har man tyvärr antingen svarat fel på någon fråga eller skrivit in sitt användarnamn fel i formuläret.

 

Lycka till i turneringen för de som har en biljett och spelar turneringen.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Biljetterna krediterades automatiskt den 24 december. Har man inte någon biljett nu har man tyvärr antingen svarat fel på någon fråga eller skrivit in sitt användarnamn fel i formuläret.

 

Lycka till i turneringen för de som har en biljett och spelar turneringen.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Hmm, jag var rätt säker på att jag svarade rätt.

Vill du avslöja svaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej

 

Akumila - Ursäkta att svaret dröjt.

 

1 b. Yevgeniy Timoshenko - “JovialGent”

2 c. 65,000

3 a. Victor Ramdin – “VictorRamdin”

4 d. $3,656,600

5 b. February

6 b. Bertrand Grospellier

7 d. Germany

8 b. Unassigned

9 d. $51,652,800

10 c. 100,000

11 c. ch0ppy

12 d. Dutch

 

Dessa är de rätta svaren.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...