Gå till innehåll

NL - Bankrullen slut, ska jag ge upp?


Niick

Recommended Posts

Hej igen alla!

 

Jag kom hyfsad placering i en freeroll för ett tagsen, och bestämde mig för att börja omstätta mina 6$ (Ingen jätterulle, jag vet). Jag spelade på mini limit 0.1/0.05 och spelade länge, var uppe i 11$ som mest. Tillslut började jag dock spela lite redlöst och förlorade allt, diciplinen tröt när inte korten kom, och jag hade bara råd att spela på 1 bord så det blev långtråkigt.

 

Frågan är, Skulle jag kunna klara mig bättre tror ni, om jag skulle lägga in en 50$ eller något och lira på 2st 6manna bord, eller mer? Då skulle det antagligen vara lite effektivare och min diciplin skulle hålla sig bättre, eller vad tror ni?

 

Men själva grejen är ju, jag förlorade pengarna. Kanske är jag inte redo? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att ta nya tag, det kostar att lära sig, se det som läropengar.

Du kan inte räkna med att bli en vinnande spelare direkt, och 11$ är faktiskt inga pengar att tala om. Spela fullrings till att börja med, många spelare gör misstaget att lira shorthanded innan de behärskar spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men själva grejen är ju, jag förlorade pengarna. Kanske är jag inte redo? :roll:

 

Ingen spelare klarar sig utan att förlora en ända gång. $11 är alldeles för lite för att man ska ha en rättvis chans att spela upp sig. En bad beat så är man borta :)

 

Om du ska sätta in $50 tycker jag du ska börja spela på microlimit (.05/.10) och stanna där ett bra tag. Var beredd på att förlora i början. För de flesta kostar det att lära sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär jag mig verkligen av att lira på minilimit då?

 

Mitt spel består typ endast av att vänta in bra händer (A - 10, eller J- J och uppot och höja cirka 4gg bb.) Eller limpa in på pockets eller small suited connectors i late position. Har hört att man skall spela så tight. Sedan när jag tror att jag fått bäst hand så bettar jag på. Annars lägger jag mig för att slippa losa för mkt. Kan det vara så att jag lirar för mesigt för att tjäna nått kändes som att jag bara låg stilla hela tiden (tills jag förlora allt, hehe)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär jag mig verkligen av att lira på minilimit då?

 

Mitt spel består typ endast av att vänta in bra händer (A - 10, eller J- J och uppot och höja cirka 4gg bb.) Eller limpa in på pockets eller small suited connectors i late position. Har hört att man skall spela så tight. Sedan när jag tror att jag fått bäst hand så bettar jag på. Annars lägger jag mig för att slippa losa för mkt. Kan det vara så att jag lirar för mesigt för att tjäna nått kändes som att jag bara låg stilla hela tiden (tills jag förlora allt, hehe)!

 

 

Exakt sådär krossar du på microlimit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jessica: Jag lyckades inte riktigt göra det, men jag tror att jag kanske skulle kunna gå + efter lite träning!

 

Men hur måste man förändra sitt spel när man kommer till högre limitar då? är det nån skillnad egentligen???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din bankrulle är 6 dollar.Det är ju en fis i världsrymden.

Poker är ett spel som går upp och ner hela tiden.

Du kan spela bra men ändå ha otur och komma in i en lång förlustsession.

Särskilt i början när man är ovan så kommer det att gå lite knackigt och oftast förlorar man en del innan vinsterna kommer.

Dessutom måste man för att vinna ha en större summa insatt så man klarar förluster samtidigt som man inte blir rädd för det lilla man har och fegar ur och lägger sig när någon hotar din lilla stack.

Testa och spela lite sit`n go´s turneringar.Om du åker ur så vet du exakt hur mycket du förlorar och riskerar inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är problemet? Om du letar efter nåt med god vinstchans och noll risk för att gula så är poker fel vad för dig. Let's face it: ingen hittar till toppen utan att behöva kämpa och ingen hittar dit utan att stöta på trubbel på vägen. Ingen spelar vinnande poker från första gången man prövar. (Förutom underbarnet eel förstås.)

 

Dagens ungdomar är så jävla bortskämda. Vi som gulat femtielva gånger men som ändå lyckats hitta tillbaka och spela vinnande poker igen, vi spottar på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du får nog vara beredd att satsa lite mer. Skaffa dig en bra pokerbok, kanske börja på fixed limit då du inte riskerar att förlora allt i en hand om du håller dig på låga limits.

 

Sätt in en hyfsat summa, så du har en bankroll att tala om. Så mycket du känner att du kan klara dig utan. Betrakta pengar som du satt in som pengar du förlorat så blir det lite lättare, åtminstone till en början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var beredd på att bli utdragen oftare på microlomits än på högre nivåer...

 

Det finns flera anledningar och 2 av dom är att det är för lite pengar för att många ska se det som du gör, dvs dom bryr sig inte om dom vinner eller förlorar det så därför spelar dom vilka kort som helst bara för nöjes skull....

 

Den andra anledningen är att dom du möter inte kan spela heller...

 

Funkar dina höjningar preflop? dvs att dom flesta lägger sig eller går iallafall 3-4st med vid 10 bord?... Ifall dom synar ändå kanske du ska syna istället för att höja, ändra starthandskraven och spela när du floppar monsterhänder och höja på floppen istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan koncentrera dig på låga limit så spela tunerningar och SNG:s, helst tuneringar där du kan vinna mkt och gå upp till lite mer inspirerande nivårer, iaf min taktik då ja inte orkar lira på low limits. väntar på att vinna storpotten i ngn tunering istället! :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min karriär startade på liknande sätt, med skillnaden att jag maximerade lättspelade bonusar (5x, eller gjorde en deal med en polare på en refferal-bonus). Jag spelade ganska kass poker, typ tight som satan, vågade aldrig ta ut värde på bra händer osv. Men bonusarna gjorde att jag plussade totalt. Kass timpenning, men jag slapp pröjsa learning money.

 

Hur som helst, jag spelade limit, lärde mig räkna odds, lärde mig när jag kunde spela aggresivt och när jag kunde ta ut värde osv. Och så har jag en polare som är duktig och hjälpte en hel del. Efter 20000 händer plussar jag bra.

 

Tipset är alltså att bonushora till en början. Spelar du tight på bra bonusar lär du dig sakta men säkert av dina och andras misstag och kan gå lite pluss till på köpet. Det krävs att du kan avvara 500$ ett tag dock för att få bra värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar dina höjningar preflop? dvs att dom flesta lägger sig eller går iallafall 3-4st med vid 10 bord?... Ifall dom synar ändå kanske du ska syna istället för att höja, ändra starthandskraven och spela när du floppar monsterhänder och höja på floppen istället...

Fel. Om din hand har positivt värde mot de andra spelarnas händer så det bättre för dig ju större potten blir, så man ska isåfall höja med ännu mer (inte med mindre, eller bara syna), så att du gör potten så stor som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raol, du kanske inte ska förutsätta det spelet på microlimits...

 

Om du höjer och alla ändå går med, då ger du dom oddsen för draghänder på floppen oxå... Du måste anpassa kraven till spelet vid bordet och inte efter en bok, ditt spel förutsätter ju att folk verkligen foldar sina händer oxå vilket dom sällan gör om dom en gång har synat på låga limits...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar dina höjningar preflop? dvs att dom flesta lägger sig eller går iallafall 3-4st med vid 10 bord?... Ifall dom synar ändå kanske du ska syna istället för att höja, ändra starthandskraven och spela när du floppar monsterhänder och höja på floppen istället...

Fel. Om din hand har positivt värde mot de andra spelarnas händer så det bättre för dig ju större potten blir, så man ska isåfall höja med ännu mer (inte med mindre, eller bara syna), så att du gör potten så stor som möjligt.

 

Word =)

Har man bra händer och dom andra kassa så vill man ha betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eThor: Har redan läst pokerhandboken, hehe.

 

Och som någon frågade om höjningarna!

Nej det funkar inte riktigt som det skall på microborden, då minst 2st synar i princip varje gång. (6manna bord).

 

Kanske borde jag lira på 10 bord istället? elleR?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raol, du kanske inte ska förutsätta det spelet på microlimits...

 

Om du höjer och alla ändå går med, då ger du dom oddsen för draghänder på floppen oxå... Du måste anpassa kraven till spelet vid bordet och inte efter en bok, ditt spel förutsätter ju att folk verkligen foldar sina händer oxå vilket dom sällan gör om dom en gång har synat på låga limits...

Om de får odds eller inte beror på vad du bettar på floppen, eller hur? Och även om de skulle få rätt odds så om du är favorit tjänar du mer ju mer du fått in i potten preflop.

Jag menar, säg att du floppar toppar, nån floppar färgdrag, nån floppar hålstegedrag och lägsta paret och nån annan floppar mellanpar. Du är favorit och ju mer som ligger i potten nu desto bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men du pratar inte om microlimits...du pratar vanliga bord, med hyfsade spelare som fattar vad pottodds är och där pengarna spelar roll för folk...det funkar inte på låga bord, där ingen bryr sig om dom blåser 10$ eller inte... Sen att du får oddsen på din sida hjälper föga när alla som redan är med i potten synar dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men du pratar inte om microlimits...du pratar vanliga bord, med hyfsade spelare som fattar vad pottodds är och där pengarna spelar roll för folk...det funkar inte på låga bord, där ingen bryr sig om dom blåser 10$ eller inte... Sen att du får oddsen på din sida hjälper föga när alla som redan är med i potten synar dig...

På vilket sätt hjälper det inte att få in hela stacken i potten som favorit? Jag tycker att det låter som ett jättebra sätt att vinna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men du pratar inte om microlimits...du pratar vanliga bord, med hyfsade spelare som fattar vad pottodds är och där pengarna spelar roll för folk...det funkar inte på låga bord, där ingen bryr sig om dom blåser 10$ eller inte... Sen att du får oddsen på din sida hjälper föga när alla som redan är med i potten synar dig...

 

Det är ju bara en fördel om de inte kan pottodds och slänger in pengar i potter de kommer att förlora pengar på i det långa loppet. Visst de drar ut dig ibland men i längden så är det du som kommer att vinna på deras dåliga spel. Ibland åker man på sin triss i A mot en runner runner stege men det är bara att le och köra nästa hand.

 

Det är iaf vad jag tycker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...