6månadersförsöket Postad 12 December , 2009 Rapport Postad 12 December , 2009 Spelet har varit rätt passivt och inga större potter hittils. Synar för setmine pre. Fi1 instapottar turn, vilket gör mig rätt säker på att han har en mkt bra hand, men Fi2 (itor) är horribel spelare som betalar av med allt Riverbeslut???: mer rädd för fi nr2 här som verkligen kan ha nån av de händer som slår mig Kommentarer? Microgaming, $1.00/2.00 Hold'em Cash Games, 10 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: HERO (MP4): $266.75 VOODOOMONKEY (CO): $275 Hagminator (Button): $222 itor (SB): $122 trixxen_84 (BB): $200 vidar81 (UTG): $270.65 jendelk9 (UTG+1): $209.60 johnkeo (MP1): $65.85 StephenLes (MP2): $210.95 Dremus-844 (MP3): $226.60 Dealt to HERO 9:spade: 9:heart: Pre-flop: vidar81 calls $2, jendelk9 calls $2, (1 folds), StephenLes calls $2, HERO calls $2, (2 folds), itor calls $2, trixxen_84 checks Flop: ($13) 5:spade: 3:diamond: 4:club: (7 Players) itor checks, trixxen_84 checks, vidar81 bets $8, (2 folds), HERO calls $8, itor calls $8, (1 folds) Turn: ($37) 9:club: (4 Players) itor checks, vidar81 bets $36, HERO calls $36, itor calls $36 River: ($145) 6:heart: (4 Players) itor checks, vidar81 all-in $224.65, HERO ??? Citera
Orrarah Postad 12 December , 2009 Rapport Postad 12 December , 2009 Höj pre! 99 är en bra hand. Flopp standard. Turn måste du verkligen slå om mot 2 spelare! När kort som detta kommer på river, så blir det svårt att få betalt mot sämre set/2par och sen så ger du gratiskort till stegdrag. River foldar jag nog, då överpushar på micronivåer oftast betyder nötter... Om man nu inte har nån read såklart... Citera
Uniktnamn Postad 12 December , 2009 Rapport Postad 12 December , 2009 1. Iskallt att limpa med nior pre, det är pga av detta som du hamnar i extremt svåra situationer som denna. 2. Bara syn på flopp är iskallt med så många i potten och så dragig bräda. Om du inte redan är slagen så dör du ju mot alla turnkort i hela leken mer eller mindre. 3. Syn på turn också ganska kallt men dock inte som på pre och på flopp eftersom du nu faktiskt drar vettigt för att förbättra din hand. Syn på turn är ju endast motiverat om du tror att du är slagen och har för avsikt att folda river om den inte parar brädan. 4. Nu tycker jag att du försatt dig i en sjukt spekulativ situation på rivern pga av ditt passiva call-spel tidigare gator och jag tycker nog du ska folda, visst kommer han ha luft ibland, men jag tror att du kommer vara slagen här oftare än du tror. 5. slå upp pre. 6. definiera handen på floppen. 7. Dega in på turn om möjligt eller beta i alla fall hårt, då du med hyfsad sannolikhet har bästa handen, och om inte så har du i alla fall bra redraws. Förre Citera
6månadersförsöket Postad 12 December , 2009 Författare Rapport Postad 12 December , 2009 2xtack för bra svar! Ja givet så skulle jag isolerat pre m 99... Ser hur kasst det är nu när jag ser handen efteråt. Vik visade sig vara rätt då fi hade 6s7s resp A7o (sen är fråga hur mkt höj pre som fått 67s att folda) Citera
Jerico Postad 12 December , 2009 Rapport Postad 12 December , 2009 (sen är fråga hur mkt höj pre som fått 67s att folda) Irrelevant. Citera
Yxel Postad 12 December , 2009 Rapport Postad 12 December , 2009 Höj INTE flopp som du spelat nu, däremot höj turn och ev. få in det. Citera
Opteron Postad 12 December , 2009 Rapport Postad 12 December , 2009 Höj INTE flopp som du spelat nu, däremot höj turn och ev. få in det. +1 Citera
Big Less Postad 12 December , 2009 Rapport Postad 12 December , 2009 6. definiera handen på floppen. För vem? För fi? Vi själva vet redan vad vi har, så det argumentet för raise flop håller inte. Citera
JohahH Postad 12 December , 2009 Rapport Postad 12 December , 2009 Höj pre! 99 är en bra hand. Flopp standard. Turn måste du verkligen slå om mot 2 spelare! När kort som detta kommer på river, så blir det svårt att få betalt mot sämre set/2par och sen så ger du gratiskort till stegdrag. River foldar jag nog, då överpushar på micronivåer oftast betyder nötter... Om man nu inte har nån read såklart... 1-2NL kanske iof inte är mikro nivå Men som spelat så är ju ett lätt vik på river. Sen så slår jag ju abslolut upp turn för värde och för att få bort eventuella drag från fi2. Men nu visade det ju sig rätt att bara syna med facit i hand. Citera
Recommended Posts