Luap Postad 17 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 17 Juni , 2011 Rapport Share Postad 17 Juni , 2011 Sjukt nog får jag ta och hålla med urmy blir ban Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Jaha idag var man ner 12 bi mot fredagsfisken Grävde igen 6 av dom tillslut men det tog ju sin lilla tid. Sjuka jävla spel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knoxville_1 Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Han är ett bra exempel på hur zvp fungerar. Visst kändes zvp som en svår matchup inledningsvis, huvudsakligen pga 4gaten och dess effektivitet och hur man som z alltid fick förbereda sig mot en 4gate som inte alltid dök upp. Nu är den något nerfad och på laddern var det ett tag sedan någon faktiskt gick 4gate mot mig (top diamond), och metagamet har absolut utvecklats till zergs fördel. Folk har lärt sig att vara aktivare med overlords och börjat hitta builds som slår bra timings mot ex snabbexp p, även lingcounter, infestors och banedrops har hjälpt oerhört mycket för zvp. Visst kommer det alltid vara trixigt att ta sig igenom en 200/200 toss, målet som zerg är dock att aldrig låta honom ta sig dit. Även IdrA visa fina skills i mlg mot MC, där han visade hur effektiva drops mot toss verkligen är. I nuläget tycker jag att zvp är den lättaste matchupen för zerg. edit: Kika Losira v Alicia så fattar nog de flesta vad jag menar. 4gate har aldrig varit ett problem ZvP...kanske i betan. Det är centry+coloss som gör att protoss kan sitta o macra o zerg kan sällan anfalla rakt in i protoss. LOL att det är den lättaste matchupen...det bevisar att du mer eller mindre inte kan något om den matchupen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Burning Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 knoxville du har uppenbarligen missat hur z-spelare som losira, morrow, idra har hittat lösningar mot p. urmy har rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 4gate har aldrig varit ett problem ZvP...kanske i betan. Det är centry+coloss som gör att protoss kan sitta o macra o zerg kan sällan anfalla rakt in i protoss. LOL att det är den lättaste matchupen...det bevisar att du mer eller mindre inte kan något om den matchupen.. Om 4gate aldrig var ett problem, varför nerfade man då warpgate? Sentry+colo handlade ju enbart om att z tog alla engagements i dåliga positioner, en z med 50 supply övertag vinner inte om man attackerar i en flaskhals. Drops och övriga saker jag nämnt har ju förändrat dessa förutsättningar totalt, lätt för p att macra när han blir multidroppad (idra v mc i senaste mlg bra exempel)? Kan däremot hålla med om att vissa airbuilds hos P är väldigt starka mot z, typ 1 vr + 2-3 pheonix som lätt blir väldigt cost effective. Kan tänka mig att zvp är betydligt svårare på lägre nivåer just då det kräver en del apm hos en z att hålla en p i schack, de som har detta klarar dock matchupen galant. Jag tycker nog ZvT har utvecklats till den lurigare matchupen, där bf-hellion, banshee, stimpush och tankpush alla är jobbiga tidiga pressurebuilds som är mycket svårare att helgardera sig emot som z, där early-midgame främst handlar om att överleva dessa och sedan utexpa/macra sönder t. lol, du verkar ju ha bra koll själv, gg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Om 4gate aldrig var ett problem, varför nerfade man då warpgate? Sentry+colo handlade ju enbart om att z tog alla engagements i dåliga positioner, en z med 50 supply övertag vinner inte om man attackerar i en flaskhals. Drops och övriga saker jag nämnt har ju förändrat dessa förutsättningar totalt, lätt för p att macra när han blir multidroppad (idra v mc i senaste mlg bra exempel)? Kan däremot hålla med om att vissa airbuilds hos P är väldigt starka mot z, typ 1 vr + 2-3 pheonix som lätt blir väldigt cost effective. Kan tänka mig att zvp är betydligt svårare på lägre nivåer just då det kräver en del apm hos en z att hålla en p i schack, de som har detta klarar dock matchupen galant. Jag tycker nog ZvT har utvecklats till den lurigare matchupen, där bf-hellion, banshee, stimpush och tankpush alla är jobbiga tidiga pressurebuilds som är mycket svårare att helgardera sig emot som z, där early-midgame främst handlar om att överleva dessa och sedan utexpa/macra sönder t. lol, du verkar ju ha bra koll själv, gg. Jag spelade bara på lägre nivåer och uteslutande med zerg, tyckte alltid protoss var rätt enkla men hade enorma problem med terran. Noteras kan att jag inte har hög APM alls, ens relativt till nivån. EDIT: Krävs det inte mer APM att hålla en terran i schack då det är framförallt där man behöver utnyttja zergs speed? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 18 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 fet jävla match empire.kas vs naama! ngn som såg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knoxville_1 Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Ni tar upp spelare som idra o morrow som har öppet kritiserat att det är obalancerat ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Känns som att det måste bli en pf-sc2-turnering ganska snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Dock sög ju Idra i de 4 nästkommande gamsen. Trist är han Idra, har bara en växel och funkar den inte ger han upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Vad hände med pokern? mvh Starcraftforum.nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Ni tar upp spelare som idra o morrow som har öppet kritiserat att det är obalancerat ! Du har redan bevisat att du inte har någon som helst koll på sc2 så gtfo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knoxville_1 Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Du har redan bevisat att du inte har någon som helst koll på sc2 så gtfo. Förstår inte hur du som diamond spelare kan ge dig in i diskussionen:roll: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Förstår inte hur du som diamond spelare kan ge dig in i diskussionen:roll: för jag har mc på min avatar och är bra mycket coolare än dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chipstutten Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MartinNuts Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Obalansen beror rimligen på att spelet fortfarande utvecklas. Tog många år för proffsen att "lösa" bw. Som någon sa tidigare så beror obalansen i bw nu typ på vilken karta som spelas. Sen kommer förmodligen mindre ändringar göras framöver men spelet kommer i stort vara detsamma som nu. Idra har officiellt varit den största whinefittan i spelets historia och spelar dessutom rätt kasst atm, så att han whinar är helt i sin ordning. Mvh Masterleague i alla brackets (synd luppen) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Ops Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
muppville Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Förstår inte varför det inte outas vf mendi inte kan svara i sin iphone på ett tag...?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Alla barnen hade kul i vegas utom kroon, för han spelade poker i sverige och mådde rätt fint ändå Slutet gott, kaffe är inte så gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 19 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Förstår inte varför det inte outas vf mendi inte kan svara i sin iphone på ett tag...?? Sitter inne Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Blå Bands pepparsås och Erik Lallerstedt dito är obehagligt lika. Måste nog slanta upp för ett headset när jag kommer till Vegas... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 20 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts