Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit

Luap

Recommended Posts

• Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej dagboken.

Idag har jag spelat min grisigaste poker på månader. Satt konstant på msn/i telefon under båda grindpassen, vilket givetvis slutade med en miljard randomklicks. För att kunna stå ut med mig själv när jag ska till sängs ikväll ska jag bli fadder till en asiatunge i SOS-barnbyar. Känns som en bra grej, så det kan ju vara något att fundera på för alla grisrika pokerbrats som aldrig ger tillbaka en spänn.

Btw, tack.

Godnatt.

Kombinationen pokerspelare och filantrop är ju en klassiker. Mitt äventyr i den branschen slutade dock olyckligt. När jag fick hem mitt barn i brevlådan gillade jag inte vad jag såg. Han hade mörka onda ögon, under religion stod det islam. Min hjärna sa "fördomsfrihet nu bubba ffs" men mitt hjärta såg hur jag stöttande en framtida khat-tuggande vilde med machete. Hjärtat fick obv styra och jag la brevet och fotot i papperskorgen. Sen så blev det ett halvårs följetong där jag varannan vecka fick uppmaningar i brevlådan att betala. Kände mig rätt värdelös men den känslan övergick till irritation efter det 12e brevet då det hela började kännas mer som nigeriabrev än svensk mysig välgörenhet.

Så varning utfärdat! Gäller att välja land/område med omsorg (alternativt inte vara fördomsfull och dum i huvudet).

Om jag gör ett nytt försök blir det inte fadderbarn utan microlån till kvinnor. Bistånd är skit, bamseplåster på blödande magsår, löser ingenting. Lån till fattiga kvinnor att starta upp företag tror jag dock extremt mkt på. Världen är ju som den är och kapitalism är alltid vägen. Hjälp på traven där tror jag faktiskt fungerar, hoppet för Afrika står ju till kvinnorna, inte de lata odugliga männen och deras medeltida manskultur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller precis på att steka upp ett par kabanosskorvar.

Tips?

Vilket slags bröd? Ketchup? Senap? Vilken dressing? Rostad lök?

Hotdogbröd av modell fransk. Dressingwise så kör vi en ganska vågad men dock frisk kombo av både vitlök och chili i samma bröd så att säga, på speltorsks vis. Ingen senap eller lök. Sköljes ner med trista droger.

Länk till kommentar

Hotdogbröd av modell fransk. Dressingwise så kör vi en ganska vågad men dock frisk kombo av både vitlök och chili i samma bröd så att säga, på speltorsks vis. Ingen senap eller lök. Sköljes ner med trista droger.

nej nej nej, ingen chili! franskt bröd, fransk dressing och vitlöksdressing!

Länk till kommentar