Gå till innehåll

Q-Qx2 flopp beslut


JohahH

Recommended Posts

Hand 1: Halvägs in i en turnering ligger topp 10 med 12k i marker. Blinds 80-160. Fi(6500) i mitt position höjer till 480 och jag slår om på CO med QQ till 1600 och han synar.

 

Flopp 4h7rKh och fi bettar ut 2000. Hur gör vi här? Hans bett känns ganska skum...

 

 

Edit: Hand 2: Senare i samma turnering och känner mig återigen tveksam på hur jag ska spela floppen med QQ. Sitter även nu med 12k i marker blinds 150-300. Jag höjer upp till 900 från UTG+1 och BB(10k) synar. flopp 3s-10r-10s BB check jag bettar 1600 och BB checkraisar till 3600. Vad gör vi nu?

 

Lite problematiskt när potterna blir så stora redan på flopp i förhållande till stackarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Han bettar ut och commitar sig här. Ganska skumt spel. Hade han K borde han checkat och även med en bättre hand kan man tycka. Kan mycket väl ha ett färgdrag. Tror det får bli till att ställa honom all-in...

 

Hand 2: Han checkraisar dig med 3600 och har där med i princip investerad halva stacken och borde känna sig commitad till potten. Tveksamt om han gör så med en hand du har slagen. Det jag kan tänka mig att du slår är J-J och eventuellt färgdrag typ A-9/A-J. Men han kan sitta med många 10or och eventuellt en slowspelad A-A/K-K om än lite långsökt. Skulle nog säga fold här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...