Gå till innehåll

Besvikelse kring förbundet


Ola Brandborn

Recommended Posts

En stor besvikelse var strukturen i online SM Main Event.

 

Hur kan förbundet ställa sig bakom en så snabb och och brant struktur när man ska kora Svensk Mästare i onlinepoker.

 

Vill förbundet att det ska vara så stort slumpmoment som möjligt och att vinna det "riktiga" SM inte ska innebära någon status alls? Jag förstår inte att strukturen i detta event är lika dålig år efter år. När blir det dags för normala blindsökningar (istället för att dubbla blindsen varje period) samt längre blindsperioder, tex 1 timmes perioder. Online SM borde spegla live SM i skicklighetsmomentet och således ha en mycket mjukare struktur. I onlinetråden för SM här på forumet verkar det vara många som håller med mig. Blir det inte bättring till nästa år så kommer iaf jag inte att spela det igen.

 

Du åkte rätt tidigt va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stor besvikelse var strukturen i online SM Main Event.

 

Hur kan förbundet ställa sig bakom en så snabb och och brant struktur när man ska kora Svensk Mästare i onlinepoker.

 

Vill förbundet att det ska vara så stort slumpmoment som möjligt och att vinna det "riktiga" SM inte ska innebära någon status alls? Jag förstår inte att strukturen i detta event är lika dålig år efter år. När blir det dags för normala blindsökningar (istället för att dubbla blindsen varje period) samt längre blindsperioder, tex 1 timmes perioder. Online SM borde spegla live SM i skicklighetsmomentet och således ha en mycket mjukare struktur. I onlinetråden för SM här på forumet verkar det vara många som håller med mig. Blir det inte bättring till nästa år så kommer iaf jag inte att spela det igen.

 

Det du kommer är konstruktiv kritik vilket vi självklart kommer att ta till oss inför nästa års SM-Online. Tyvärr så är det väl så att det finns ett annat tidsaspekt i en on-line Turnering än vad det gör i en LIVE-Turnering jag anser personligen att du inte kan jämföra dessa två olika turneringar. Men jag vill passa på att tacka er alla som var med och spelade i SM hoppas att vi ses på något möte i Svenska Pokerförbundet framöver.

Med Vänliga Hälsningar Pär Johansson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjukare blindsstruktur ska det definitivt vara, men 1 timme är i längsta laget. Tänk på att det delas nog ut tre gånger så många händer online vs live på samma tidsperiod.

 

20-30 minuter imo.

 

Tiden är ju bara ena delen av strukturen. Om de använder sig av samma blindsökning som de gjorde nu, skulle 1 timme nog bli bra. Drar man istället ner hoppen i blindsen kan man köra 30 minuters blinds istället. Men att köra 20 min blinds som mer eller mindre dubblas i storlek varje nivå, blir ju helt trasigt.

 

Hoppas som sagt på bättring till nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...