Gå till innehåll

Phyre's CG-dagbok. Back in bizzz


Phyre

Recommended Posts

  • Svars 397
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Meningslöst inlägg numero tusen. Nästan lite pinsamt av dig att bry dig som mycket om en film att du blir arg.
ja för ditt inlägg va ju så givande. om det är nåt som är pinsamt så är de du som verkar vilja bestämma vilka filmer folk ska tycka om

 

och btw så hade det inget med om att jag brydde mig om filmen eller inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja för ditt inlägg va ju så givande. om det är nåt som är pinsamt så är de du som verkar vilja bestämma vilka filmer folk ska tycka om

 

och btw så hade det inget med om att jag brydde mig om filmen eller inte

 

Det vill jag inte alls det, sa bara min åsikt eftersom den hade hypats i tråden. Hur som helst var det då mer givande än ditt inlägg, inte sant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att han ALLTID 4bettar mig när jag 3bettar men känner honom rätt så gör han det mer än ofta mkt pga våra stackar.
Säg att han öppnar 80% på knappen och 4betar 1/5 när du trebetar. Då är hans 4betsrange 16% av starthänderna, JJ+ utgör 1,8% av starthänderna och därmed lite drygt 1/10 av 4betsrangen.

 

Imo så tycker jag det låter som du tror han fyrbetar oftare än 1/5, men det får du höfta in själv.

 

Samtliga utfall, utom fembetspush o syn av JJ-AA (vilket är typ 1/40 när du trebetar), verkar ha bättre värde än att bara syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att han öppnar 80% på knappen och 4betar 1/5 när du trebetar. Då är hans 4betsrange 16% av starthänderna, JJ+ utgör 1,8% av starthänderna och därmed lite drygt 1/10 av 4betsrangen.

 

Imo så tycker jag det låter som du tror han fyrbetar oftare än 1/5, men det får du höfta in själv.

 

Samtliga utfall, utom fembetspush o syn av JJ-AA (vilket är typ 1/40 när du trebetar), verkar ha bättre värde än att bara syna.

 

 

Säg att satstningen går btn 40 -> sb 3b -> 160 btn 4b-> 420

 

Om man då 5-bet pushar TT och bara får syn av AK, QQ+ så skickar man in 3277 med 36% EQ i de fall han synar vilket ger en förlust på $917 i snitt, när han lägger sig så vinner man $600 vilket innebär att minst 60% av FIs 4b range måste vara bluffar. Dvs att han i detta fallet har minst 6.35% i 4b range vilket är ganska högt. Om man slänger in JJ också så blir det 33% EQ, $1081 i förlust vilket medför minst 65% bluff vilket då ger att motsåndaren har en 4b range på 8.6% (AK =1.2%, JJ+=1.8% / 0.35 (som är hur stor del av rangen som är riktiga händer) )

 

Personligen tror jag inte att det är så många personer som har en 4b range i position som är 6% eller mer men det varierar säkerligen. Sedan krävs det ju ett väldigt stort sample för att avgöra någons 4bet% så det blir väl mer situationsbaserat.

 

Det kan ju fortfarande vara rätt att 3-betta beroende på hur ofta FI synar/foldar/öppnar från knappen men 80% låter lite högt. Man kan ju även syna för att inducera en squeeze från BB så det verkar väl rimligt att blanda upp spelet.

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, Djingis Khan är riktigt fin.

 

Tror vi har mötts en del på party förr även om jag dock inte listat ut ditt nuvarande nick : P

 

Läste även lite om liveslask. Säg till när du ska dit framöver, alltid skoj så länge det inte blir för ofta. Tror även rävar som Staahla och Hjort kan vara intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...