Gå till innehåll

Teh_MoUsE -


Teh_MoUsE

Recommended Posts

Skönt o ligga bra till för månaden!

 

Jag vet ju inte, men det känns som du klonkat många stora potter pga tur senaste tiden? Akta bara så du inte går för långt och börjar ösa all-in som förut, där fi oftast ligger före och bara synar med vinnande händer.

Man vill ju inte se nån onödig -940 dollar backdag här snart :-P

 

Säger inte att du bara plussat pga tur, och förstår att du lägger upp dom extrema händerna här. Så menar inte att låta dryg med inlägget :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand:1 Foldar 1010 nit som jag är gällande AI pre med mellan Par.

 

Hand:2 Känns lite spew? först och främst gillar jag inte och 3b KJ av anledningen att den kan sätta oss i kicker problem för det första. När väl floppen landar och han C/R känns det väl std och trycka. vi leder väl inte jätte stort mot random bra spelare.

 

Hand:3 du kan ju syna hans bet på flopp om du vill ha ner variansen, svårt och han folda nått på den brädan han c/r. Helt ok med Push ändå tkr jag!.

 

Hand 4: AJ samma här gillar inte 3b den. Sen gillar jag B/C mer än din linje.

 

Hand 5: WP:D

 

Hand 6: Call hans 4b som spelat utvärdera flopp.

 

Hand 7: 4B pre? Size runt 26-33? som spelat lär du väl folda river?

 

Hand 8: samma där call pre.

 

Hand 9: Std WP.

 

Hand 10: WP

 

Hand 11: Jag raisar större iaf, får väl vara beredd på och stacka av då.

Som spelat C/F turn.

 

 

Kanske tar lite veka linjer. Men nivåerna jag spelar är dom samma fast på SvS.

Generellt tycker jag inte man behöver gör spec mkt moves för och vinna bra med pengar på lägre nivåer. Nästan bara ABC poker som behöves. Sen hade du spelat högre upp. Tror jag du kan legat bättre till i Händerna.

GLGLGLGLGLGL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand:1 Foldar 1010 nit som jag är gällande AI pre med mellan Par.

 

Hand:2 Känns lite spew? först och främst gillar jag inte och 3b KJ av anledningen att den kan sätta oss i kicker problem för det första. När väl floppen landar och han C/R känns det väl std och trycka. vi leder väl inte jätte stort mot random bra spelare.

 

Jag hade gärna sätt en flopp med 10,10 när jag sitter i position mot ett squeeze.

 

KJ är en självklar 3bet i blind vs blind. När fi sedan gör ett C/R där han i stort sätt blir pot commited så tror jag en fold är okej trots att vi har TPGK i en 3-bet pott. Tror iof inte att jag hade lyckats hitta fold själv.

 

Hand:3 du kan ju syna hans bet på flopp om du vill ha ner variansen, svårt och han folda nått på den brädan han c/r. Helt ok med Push ändå tkr jag!.

 

När fi C/R oss här så synar jag bara och c/f turn. Visst du har över kort och färgdrag men det finns många två par kombinationer och set i hans range vilket gör att vår equity inte är tillräcklig för att få in det på den här floppen.

 

Hand 4: AJ samma här gillar inte 3b den. Sen gillar jag B/C mer än din linje.

 

Tycker att 3-beten är självklar mot en höjning från knappen. Däremot avskyr jag C/R AI på floppen.

 

Hand 5: WP:D

 

Kör pokerstove mot en rimlig range och du kommer inte tycka att den är well played. Skulle fi spela hjärter K på det där sättet?

Möjligtvis KhKx eller QhQx och det är tillsammans 6 kombinationer som vi alltså slår. Vilka andra värde händer har han i sin range som vi slår?

 

Hand 6: Call hans 4b som spelat utvärdera flopp.

 

Håller med.

 

Hand 7: 4B pre? Size runt 26-33? som spelat lär du väl folda river?

 

Exakt min tanke också, 4 beta pre-flopp och folda rivern som spelat.

 

Hand 8: samma där call pre.

 

Håller med om att endast syna 3-betet.

 

Hand 9: Std WP.

 

Japp super standard.

 

Hand 10: WP

 

Förstår inte riktigt valet av C/R lägen, det här tycker jag är en av de absolut sämsta lägena att gå för en C/R all in.

 

Hand 11: Jag raisar större iaf, får väl vara beredd på och stacka av då.

Som spelat C/F turn.

 

Håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otur John för idag hittade jag backet på -€746

Ouch jag kanske inte borde jinxat det sådär :-P Över hur många händer var backet?

 

Men det ser ju ut som det mesta var varians osv i alla fall.

En del av händerna kanske kunde spelas så variansen blir mindre, men det beror ju på ens eget spel, motståndarna, vilken sajt det är och allt det där såklart...

------

 

Men första handen med TT tycker jag känns lite väl svag på många sätt.

Visst om MP har 66 och SB AJ kanske dom lägger sig, så det är väl inte helt fel om man inte har nåt emot varians.

 

------

 

När man 3betar SB's steal tycker jag man borde höja till minst 10 bb även om man har position.

Tror annars SB synar med väldigt mycket, och det kan bli en svår sits då hans range "bör" vara ganska stark, men mycket väl kan vara bredare när det kostade så lite att se en flopp. Och hans steal blir ganska lönsam även från SB på fler sätt än nödvändigt, där man antagligen kommer förlora en större pott eller vinna en liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...