Gå till innehåll

Teh_MoUsE -

Teh_MoUsE

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

WP, vadå kallt? Hade spelat den likadant. Du måste väl vunnit handen? Finns ju ingen hand du inte slår?

Kallt att 3beta utg, framförallt från hijack. Kommer spela så galet tight range att FI kan spela typ allt som kan floppa bra mot överpar.

Obv vann han handen och han slår mycket (QQ,KK typ) men i denna spoten spelar han även mot 1010 och random 8 i typ 87s,89s.

Äh jag var mest tiltad när jag sa de var superkallt, bara dåligt av mig att betala av river. Det är ingen lucka sålänge ingen exploaterar den, så bara fortsätt. En vacker dag kanske jag lär mig folda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer ju dock inte riktigt, foldar fi 80% av gångerna när vi skeppar så dönar då jag in mina hästar.

Usch jag vågar ju inte ens säga emot dig och ja om vi skulle ha facit i hand så skulle väl jag också kunna tänka mig det men med lite antagande så kom jag iaf fram till:

Säg fi foldar 80%

Hand 0: 32.547% { 44 }

Hand 1: 67.453% { TT+, AQs+, AKo }

0.8(16.5)+0.2*0.323(203.5) - 0.2*0.6745(203.5)

13.2 + 0.2(65.73) - 0.2(137.26)

26.3 - 27.5 = -1.2 BB

kanske ute på tunn is men om någon ser något uppenbart fel så säg till!

Länk till kommentar

Det bestämmer inte du! :rolleyes:

lol :mrgreen:

Nej men jag håller med om att fold känns bäst. Tycker man ganska snabbt borde hitta en bättre hand än 44 att göra motstånd med.

Jag tycker det såna gånger kan vara bättre att börja höja "varje" hand 2.5 bb, och kunna syna en förmodad mindre 3-bet, eller kunna 4-beta lite mer light utan att fi har kontroll på allt om han fortsätter 3-beta.

Länk till kommentar