Scudmissile Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Bakgrundsfakta: jag sitter med 460 cirka och fi har runt 400 och satte sig nyligen. Bordsstämning Har inte så värst bra read på killen men det är ett ganska aggressivt bord. Spelet Short handed NLT 2/4 OpeningBetRound Jag sitter UTG+1 och hittar T 9 och synar BB. CO höjer till 18 och Button, SB, BB och Jag synar. Flop Det här kändes sådär, topparet med en dålig kicker.. det är mycket troligt att någon sitter med ett överpar. SB och BB checkar, jag bettar ut 24 och det blir fold fram till BB som synar. Dealing Flop: [ T 8 6 ] (Pot = 90 ) Turn Här träffade jag tvåparet och det känns fortfarande som att BB sitter på ett högt PP eller kanske färgdraget. Jag bettar ut 98 och han trycker all-in med cirka 250 till. Dealing Turn: [ 9 ] (Pot = 138) Dealing River: [ 2 ] (Pot = ~800 kommer inte ihåg exakt ) Showdown han visar upp 7 J och träffade stegen på turn. Avslutning Hur skulle ni spelat handen och varför? Citera
psykologen Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Jag skulle inte spelat en sådan skithand. Den är inte ens connected. Citera
Djens Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Jag skulle lätt spelat den men blivit väldigt rädd där på turn, det enda du spöar där som går all in är en bluff ungefär. Utan read skulle jag nog foldat. Citera
Kotoryu Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Bordet ligger 689T och han check-raisar dig all-in? Dina två par känns rätt döda. Jag skulle ha trott på QJ. Men du skulle inte ha berättat vad han hade förrän senare! Citera
Kotoryu Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Jag skulle inte spelat en sådan skithand. Den är inte ens connected. Det är den väl? Citera
Scudmissile Postad 17 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2005 Bordet ligger 689T och han check-raisar dig all-in? Dina två par känns rätt döda. Jag skulle ha trott på QJ. Men du skulle inte ha berättat vad han hade förrän senare! Jag skulle ha svårt att tro att han synat floppen med en hålstege Citera
Big Less Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Förstår inte hur du kan vara så säker på att han bluffar om du inte har någon read på honom. Citera
Kotoryu Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Bordet ligger 689T och han check-raisar dig all-in? Dina två par känns rätt döda. Jag skulle ha trott på QJ. Men du skulle inte ha berättat vad han hade förrän senare! Jag skulle ha svårt att tro att han synat floppen med en hålstege Han har ju implicita odds. Sitter han på JQ har han dessutom två överkort. Det låg för övrigt 114 i potten och han hade att syna 24. Då kan han syna med nästan vad som helst, förutsatt att hans hand inte är död. Citera
Stoneburg Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Jag förstår inte hur du kan sätta BB på "ett högt PP". Han re-raisar ju inte preflop och han kallsynar bara ditt bet på floppen, känns väl extremt mycket som ett drag, särskilt som han vaknar till liv när stegen hamnar på bordet. Citera
dlinder Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Med enbart en syn på ditt veka bet på floppen får man nog som Stoneburg säger ge honom credit för en draghand. Citera
Oldboy Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 väldigt dålig spelad hand.. hade du visat mera muskler vid floppen.. kanske hade du kunnat ta hem potten där direkt Citera
Recommended Posts