Slasktratt Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Just nu ligger en reklamtext för ovanstående site uppe på pf. Om man kollar närmare på siten upptäcker man snabbt att det är rena lurendrejeriet för att använda sverkertermer. Siten hävdar att det inte finns några proffs eller fuskare på deras site. Klienten i fråga är microgaming så ni kan ju själv göra matten där. Ska pf verkligen göra reklam för sån smörja? Nu tror jag att det är få här som är så dumma att de tror på skiten men en och annan nybörjare tittar ju faktiskt in här. Citera
edde13 Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Mg skinsen kan väl ha privata bord..? det finns om jag inte är helt ute å cyklar på tex unibet iaf. Så coolhand kanske oxå kör sina egna bord där det är proffsfritt =) Citera
Slasktratt Postad 21 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Mg skinsen kan väl ha privata bord..? det finns om jag inte är helt ute å cyklar på tex unibet iaf. Så coolhand kanske oxå kör sina egna bord där det är proffsfritt =) Som jag har fattat det så är det inte så det ligger till. Om så var fallet så skulle de ju bara ha egna bord och då skulle de ju inte behöva något nätverk. Hela idén med nätverk är ju att öka spelarbasen. Citera
Ola Brandborn Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Som jag har fattat det så är det inte så det ligger till. Om så var fallet så skulle de ju bara ha egna bord och då skulle de ju inte behöva något nätverk. Hela idén med nätverk är ju att öka spelarbasen.Tror att Coolhandpoker bara har de "låga borden" (något jag hört, ej verifierat) Citera
Slasktratt Postad 22 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Tror att Coolhandpoker bara har de "låga borden" (något jag hört, ej verifierat) Ja, upp till NL400 var det någon som sa. Hur många heltidsspelare på pf lirar inte NL400? Det är ju ändå bara hälften av rappakaljan. "Inga fuskare" är den andra delen. Citera
devalanteriel Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Jag ser inga problem med att göra reklam för CHF, nej. Citera
okocha Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Jag ser inga problem med att göra reklam för CHF, nej. klart du inte gör Citera
Slasktratt Postad 22 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Jag ser inga problem med att göra reklam för CHF, nej. Ok. Finns det nån gräns då eller är det ok att göra reklam för scampoker.com också? Känns lite som hyckleri när man på andra håll puffar för pokerförbund, spelarnas bästa o.s.v. Men det kanske inte har något att göra med pokerforum i övrigt. Värt att tillägga är att sitens reklam är klart vilseledande och väldigt tydligt strider mot god affärssed. Citera
Jennez Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Värt att tillägga är att sitens reklam är klart vilseledande och väldigt tydligt strider mot god affärssed. Måste lägga +1 på den. Ännu sjukare blir det när det är MG själva som äger skinnet. De inte bara smutskastar konkurrenter på ett oetiskt sätt, de smutskastar även sina egna kunder (övriga icke MG-ägda MG-skins). GG, wp. Dock tror jag inte att MG ska lastas för det då CHP troligen har en synnerligen inkompetent svensk marknadschef. Citera
DrRoland Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Laddade ner klienten och kollade. Tyckte det såg synnerligen tajt ut. Inte många nybörjare där inte. Citera
devalanteriel Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Ok. Finns det nån gräns då eller är det ok att göra reklam för scampoker.com också? Känns lite som hyckleri när man på andra håll puffar för pokerförbund, spelarnas bästa o.s.v. Men det kanske inte har något att göra med pokerforum i övrigt. Värt att tillägga är att sitens reklam är klart vilseledande och väldigt tydligt strider mot god affärssed. Pokerforum puffar inte för förbundet, vi hjälper det och om det för frågor som gynnar oss stöttar vi dem. Jag håller med om att sidans reklam är vilseledande och oetiskt, men jag tycker inte att det är så illa att vi inte kan ha reklam för det. Självklart finns det gränser även om de är svåra att peka ut exakt. Sedan har jag iofs absolut noll att säga till om när det gäller vår reklamförsäljning. Citera
Slasktratt Postad 22 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Pokerforum puffar inte för förbundet, vi hjälper det och om det för frågor som gynnar oss stöttar vi dem. Ja, precis. Det här är ju en fråga som jobbar i rakt motsatt riktning. Den enda som gynnas är pf's plånbok och eventuellt CHP. Jag håller med om att sidans reklam är vilseledande och oetiskt, men jag tycker inte att det är så illa att vi inte kan ha reklam för det. Självklart finns det gränser även om de är svåra att peka ut exakt. Sedan har jag iofs absolut noll att säga till om när det gäller vår reklamförsäljning. Om inte gränsen går vid "vilseledande och oetisk" kan man väl lika gärna bjuda in porreklamen på en gång? Där finns det ju onekligen pengar att hämta med tanke på pf's besökarbas. Eftersom du har noll att säga till om skulle det ju vara trevligt om den/de som verkligen har något att säga till om kunde skriva en rad eller två här. Citera
devalanteriel Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Det finns grader av oetiskt. Annars skulle det vara lika illa att annonsera för Hitler (yay, Godwin!) som att råka annonsera ut $1 fel i bonusbelopp. Ang. förbundet förstår jag inte hur reklam för CHP här skulle motverka det? Tyvärr lär du inte få något svar av de som sysslar med reklamen. Citera
D Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Jag håller med om att sidans reklam är vilseledande och oetiskt, men jag tycker inte att det är så illa att vi inte kan ha reklam för det. No offence, men jag tycker bara det här är fantastiskt kul och gör mig nyfiken på vad ni tackar nej till? Citera
Slasktratt Postad 22 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Det finns grader av oetiskt. Annars skulle det vara lika illa att annonsera för Hitler (yay, Godwin!) som att råka annonsera ut $1 fel i bonusbelopp. Ang. förbundet förstår jag inte hur reklam för CHP här skulle motverka det? Tyvärr lär du inte få något svar av de som sysslar med reklamen. Det jag menade med förbundet var att aproachen verkar vara att verka för ett bättre klimat för spelarna. Det är min uppfattning. Men det här går ju tvärtemot det så jag får väl helt enkelt ändra uppfattning. Sen är det väl så att det finns någon som har ett ansvar för vad som publiceras här. Förmodligen finns det väl en reklamansvarig. Jag förstår inte varför denne person inte kan förklara sitt ansvar. No offence, men jag tycker bara det här är fantastiskt kul och gör mig nyfiken på vad ni tackar nej till? Samma här. Alltså, "vilseledande" och "oetiskt" är inga småsaker. Det som är värst i det här fallet är "vilseledande" eftersom det faktiskt är olagligt. Det är väl naivt att tro att företaget någonsin kommer att fällas med tanke på hur låg förståelsen är bland folk utanför "branchen" men har man bara lirat poker ett litet tag krävs det ingen raketforskare för att förstå att reklamen faktiskt är olaglig enligt marknadsföringslagen. Jag tycker att det är ett ställningstagande från pf att vidare marknadsföra CHP och om ingen kan stå upp för det är det faktiskt lite ruttet. Citera
devalanteriel Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Tja, eftersom jag med 99 % säkerhet vågar lova att ingen kommer att svara - detta baserat på att det aldrig hänt förut - har du valet mellan mina svar och inga alls. Skyll inte på mig för att de som det gäller inte vill svara, det är inte mitt beslut. No offence, men jag tycker bara det här är fantastiskt kul och gör mig nyfiken på vad ni tackar nej till? Ingen aning. Som sagt är jag inte inblandad i det. Citera
Slasktratt Postad 22 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Tja, eftersom jag med 99 % säkerhet vågar lova att ingen kommer att svara - detta baserat på att det aldrig hänt förut - har du valet mellan mina svar och inga alls. Skyll inte på mig för att de som det gäller inte vill svara, det är inte mitt beslut. Det gör jag absolut inte. All cred till dig! Det är synd att du måste gå in och representera pf bara för att de med verkligt ansvar hellre räknar pengar. Citera
devalanteriel Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Ja, det håller jag med om, det är synd. Citera
inkassera Postad 1 December , 2009 Rapport Postad 1 December , 2009 Oerhört förvånad av devalanteriels svar i tråden. chp är ett skämt Citera
Recommended Posts