Gå till innehåll

NL100, JJ i pos blir 3betad av Fi med låg 3bets %


Recommended Posts

Skulle inte må dåligt av att varken få in det under handen eller folda flopp.

 

Det som talar för är att hans betsize luktar desperat och hans stats går ju inte alls att lita på, samt att du faktiskt har ett överpar med fina JJ.

 

Men jag vet inte, i praktiken hade jag nog synat flopp och ställt turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ar det feltankt av mig att istallet tolka hans betsize som ett overpar som vill fa in pengarna eller fa a-k hjarter att lagga sig-betala av mera? Kanns som han lika garna kunde beta 2/3 om han kanner for att bluffa hem det.

 

Hade synat floppen generellt iaf och om han checkar turn pa blank betat hem det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Later det battre i dina ateistiskt fina oron om jag for att omformulera mig lite granna istallet "analyserar hans betsize baserat pa tidigare empiriska utfall"?

 

Edit: Eller levlade jag migsjalv nu hmm, forsokte vara extremt sjalvkritisk i mitt forsta svar for att satta tonen pa mitt finfina inlagg och ditt inlagg var mer menat att det ej var fel av mig att "tolka" hans betsize?

 

Javla svart det har med internet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Later det battre i dina ateistiskt fina oron om jag for att omformulera mig lite granna istallet "analyserar hans betsize baserat pa tidigare empiriska utfall"?

 

Edit: Eller levlade jag migsjalv nu hmm, forsokte vara extremt sjalvkritisk i mitt forsta svar for att satta tonen pa mitt finfina inlagg och ditt inlagg var mer menat att det ej var fel av mig att "tolka" hans betsize?

 

Javla svart det har med internet...

 

Hur gör du när du tolkar betsizes? När blire fold kontra check eller raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nar jag raknat pa hans av mig tilldelade range som baseras pa hans betsize fattar jag ett beslut, givet ;) Betsizes i sin tur "tolkas" pa tidigare erfarenheter av motstandare i allmanhet och motstandaren ifraga och ganska ofta "dessvarre" pa vad jag skulle gora i samma lage med vilka hander. Hoppas svaret i fraga duger for forgylla din vardag ytterligare mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nar jag raknat pa hans av mig tilldelade range som baseras pa hans betsize fattar jag ett beslut, givet ;) Betsizes i sin tur "tolkas" pa tidigare erfarenheter av motstandare i allmanhet och motstandaren ifraga och ganska ofta "dessvarre" pa vad jag skulle gora i samma lage med vilka hander. Hoppas svaret i fraga duger for forgylla din vardag ytterligare mer :)

 

Sätter du han på en range utifrån hans betsize? Har jag förstått dig rätt då?

 

Hm, hurvida du gör en sak med en hand på en gata är väl ingen intressant information att gå på när du ska besluta hur du ska göra utifrån vad fi gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter du han på en range utifrån hans betsize? Har jag förstått dig rätt då?

 

Hm, hurvida du gör en sak med en hand på en gata är väl ingen intressant information att gå på när du ska besluta hur du ska göra utifrån vad fi gör?

 

Men om du spelat liknande hander mot flertalet FI kan du generalisera och fatta ett mer korrekt beslut forstar du mig ratt? Hur svart ska det vara att forsta att det va just det jag skrev i tidigare inlagg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet ar det inte bra att generalisera men som du vet maste man gora det for annars blir det for mycket information att handskas med, finna monster etc som du sakerligen redan vet.

 

Sen misstolka jag det sista du skrev Tottyville men en liten liten del om an ej alltfor relevant del baserar jag pa varfor han gor just sa, nar skulle jag beta pa det sattet... ej valdigt relevant alls dock som sagt.

 

Lojligt av mig lojligt av er... iaf lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...