Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hello!

Vet inte exakt vad som hänt med mig men på senaste har jag blivit smått paranoid och fått för mig att folk kan hacka sig in på ens dator lättvändigt och komma ut information som lösenord och andra privata uppgifter.

Har alltid spelat på Svenska spel då det känns tryggast ( kanske pga det är statligt ägt, svensk bas och svensk talande support ) men flyttade nyligen till Partypoker.

Är dessa utländska siter "osäkrare" än tex Svenska Spel?

Hur kan man på bästa sätt motverka risken att bli hackad?

Är det större risk ifall man spelar med trådlöst internet?

Hur gör ni som spelar mycket och har betydande summor inne på diverse siter?

Förstår inte varför tankarna drabbar mig just nu eftersom jag spelat i snart 3 år utan några som helst problem men man kan väl aldrig vara för försiktig.

Postad

Var löjligt paranoid förut också och håll på att kolla vilka processer som kördes 24 7 mm. Säkert relativt försiktig fortfarande och brukar inte gå in på vilka länkar som helst osv och rensar cookies och så ofta. Kör all tankning, porrsurf, crackfinds och vad det nu kan vara från annan dator.

Ur säkerhetssynpunkt är det nog inte säkrare på svs än någon annanstans, tror tom det kan vara lättare där mtp att man måste ha jävla 6siffrig kod.

Postad

Hej!

Så vitt jag vet gäller det för vissa licenser (Malta bla enligt trådar på detta forum) att pengarna på folks poker-konto måste bara skiljda från pokerbolagets pengar. Så om pokerbolag med detta upplägg går i KK borde pengarna på poker-konton finnas på ett bank konto. Men hur detta funkar i praktiken är ju en annan fråga..

Postad
Säkerhetsmässigt är Stars och Redbet bäst (där kan du ju beställa "bankdosa"). Restenhar mer eller mindre samma risk för hackningar/keyloggers mm (inkl SvS).

Sedan finns ju konkursrisken också.

Stars kommer snart införa nya säkerhetsgrejer som gör att de lätt kommer att vara grymmast. Har tyvärr ingen källa på det, men det finns ett system så att hackers inte kommer kunna komma in på kontot även om de har säkerhetsdosan och keyloggers.

Postad
Stars kommer snart införa nya säkerhetsgrejer som gör att de lätt kommer att vara grymmast. Har tyvärr ingen källa på det, men det finns ett system så att hackers inte kommer kunna komma in på kontot även om de har säkerhetsdosan och keyloggers.

Man kommer att behöva legitimera sig live inför starspersonal, i alla större städer.

Postad
Hej!

Så vitt jag vet gäller det för vissa licenser (Malta bla enligt trådar på detta forum) att pengarna på folks poker-konto måste bara skiljda från pokerbolagets pengar. Så om pokerbolag med detta upplägg går i KK borde pengarna på poker-konton finnas på ett bank konto. Men hur detta funkar i praktiken är ju en annan fråga..

Jo så är det, men i de fall det har hänt (som jag har orkat sätta mig in i) att sajten konkat och dragit med sig spelarnas pengar så har det varit så att sajten rent juridiskt inte ingått i ett nätverk. Då har de, grovt förenklat, varit skins till skins så att säga.

Lär bli en del sajter som ryker de närmsta två åren så det kan vara värt att kolla upp. Och utan att göra egenreklam eller hacka på småsajter så är det givetvis rent naturligt så att det är de mindre sajterna som löper störst risk att gå under.

Postad

Stars är å andra sidan inte särskilt säkert utan dosan, då man kan logga via annat land eller tom på andra sidan atlanten och få kontot plundrat utan att några alarmklockor startar...

Sedan att man har obegränsat antal försök på sig att knappa in lösenordet gör ju inte saken bättre.

Inte för att måla fan på väggen, men att logga in med ett användarnamn som är samma som det som visas vid bordet är inte bra någonstans.

Det är inte många sidor som har kvar ett så förlegat system längre.

Postad

Jätte bra svar! Så om vi ska försöka sammanfatta bra säkerthetsåtgärder man kan göra för att gå så säker som man möjligt kan då?

Kom på en riktigt bra grej med svenska spels säkerthetsgränser.

Man kan ställa in hur mycket man får förlora per dygn vilket är väldigt bra i säkerhetssyn.

Ex jag har 10 000 kronor på siten. Ställer in att jag max kan förlora 3000 per dag/vecka what ever.

Om någon försöker logga in och av någon anledning lyckas, kan denne inte "förlora medvetet"/"chipdumpa" till någon annan större än den inställda summan. Good? :roll:

Postad
Om någon försöker logga in och av någon anledning lyckas, kan denne inte "förlora medvetet"/"chipdumpa" till någon annan större än den inställda summan. Good?
Jovisst är det så, men det är ju bara ett "fattigmansskydd" - det första hackaren gör är att byta lösenord, och sedan får du brottas med SvS support och få dessa låsa kontot.
Postad
Jätte bra svar! Så om vi ska försöka sammanfatta bra säkerthetsåtgärder man kan göra för att gå så säker som man möjligt kan då?
Absolut säkraste skyddet är att ha en dator till poker och en till allt annat. Aldrig kolla på nakna tanter på pokerdatorn, typ.