Gå till innehåll

Kvastfan is struggling & o Cash lirar stabilt!


FishFTW

Recommended Posts

överspelad AA ???

 

Full Tilt Poker Game #15342585087: $12 + $1 KO Sit & Go (112494453), Table 5 - 40/80 - No Limit Hold'em - 19:43:12 ET - 2009/10/14

Seat 1: Arturo Gato (2,823)

Seat 2: twinkie6969 (2,715)

Seat 3: jamauras (4,360)

Seat 4: randy_sc_39 (6,607)

Seat 5: zicoTJ (4,155)

Seat 6: MaddM1ke (1,765)

Seat 7: TrustNostalgia (2,900)

Seat 8: Kianpower (5,975)

Seat 9: renstahl (3,350)

Kianpower posts the small blind of 40

renstahl posts the big blind of 80

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to renstahl Ace of ClubsAce of Hearts

Arturo Gato folds

twinkie6969 folds

jamauras calls 80

randy_sc_39 folds

zicoTJ folds

MaddM1ke folds

TrustNostalgia raises to 400

Kianpower folds

renstahl has 15 seconds left to act

renstahl raises to 1,575

jamauras folds

TrustNostalgia has 15 seconds left to act

TrustNostalgia folds

Uncalled bet of 1,175 returned to renstahl

renstahl mucks

renstahl wins the pot (920)

*** SUMMARY ***

Total pot 920 | Rake 0

Seat 1: Arturo Gato didn't bet (folded)

Seat 2: twinkie6969 didn't bet (folded)

Seat 3: jamauras folded before the Flop

Seat 4: randy_sc_39 didn't bet (folded)

Seat 5: zicoTJ didn't bet (folded)

Seat 6: MaddM1ke didn't bet (folded)

Seat 7: TrustNostalgia (button) folded before the Flop

Seat 8: Kianpower (small blind) folded before the Flop

Seat 9: renstahl (big blind) collected (920), mucked

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

skönt att vakna upp med världens förkylning idag.. Cash ringer och väcker mig och frågar om jag ska med ut och festa.. skoj att man skulle bli sjuk idag då.. :/

för vem vill inte följa med cash ut i gävles brudtätakrogliv!? :)

 

Blir att sitta hemma och försöka blir frisk istället.

 

Hoppas jag är pigg nog att orka med en session inatt, ikväll siktar vi på 400$ upp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte vad jag ska säga om detta spel:S ? hur ska den spelas? :)

 

Full Tilt Poker Game #15358856569: $12 + $1 KO Sit & Go (112613785), Table 9 - 80/160 - No Limit Hold'em - 16:22:40 ET - 2009/10/15

Seat 1: bossdog95 (4,185)

Seat 2: TalkOfTheToon (8,235)

Seat 3: Merck1983 (1,460)

Seat 4: birkenstrasse (1,295)

Seat 6: Cardio_Crazy (5,690)

Seat 7: sprint1973 (14,180)

Seat 8: renstahl (7,900)

Seat 9: AcesTom (2,445)

sprint1973 posts the small blind of 80

renstahl posts the big blind of 160

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to renstahl King of ClubsAce of Spades

AcesTom folds

bossdog95 folds

TalkOfTheToon folds

Merck1983 folds

birkenstrasse folds

Cardio_Crazy folds

sprint1973 raises to 480

renstahl has 15 seconds left to act

renstahl raises to 1,120

sprint1973 calls 640

*** FLOP *** 6 of SpadesKing of SpadesAce of Diamonds

sprint1973 has 15 seconds left to act

sprint1973 bets 640

renstahl calls 640

*** TURN *** 6 of SpadesKing of SpadesAce of Diamonds2 of Spades

sprint1973 has 15 seconds left to act

sprint1973 bets 1,120

renstahl calls 1,120

*** RIVER *** 6 of SpadesKing of SpadesAce of Diamonds2 of Spades2 of Clubs

sprint1973 has 15 seconds left to act

sprint1973 bets 1,120

renstahl has 15 seconds left to act

renstahl: so sick bad played this hand

renstahl calls 1,120

*** SHOW DOWN ***

sprint1973 shows King of HeartsQueen of Diamonds two pair, Kings and Twos

renstahl shows King of ClubsAce of Spades two pair, Aces and Kings

renstahl wins the pot (8,000) with two pair, Aces and Kings

*** SUMMARY ***

Total pot 8,000 | Rake 0

Board: 6 of SpadesKing of SpadesAce of Diamonds2 of Spades2 of Clubs

Seat 7: sprint1973 (small blind) showed King of HeartsQueen of Diamonds and lost with two pair, Kings and Twos

Seat 8: renstahl (big blind) showed King of ClubsAce of Spades and won (8,000) with two pair, Aces and Kings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer förmodligen flopp, annars höjer jag turn och spelar för stack.

 

ps. jag är turrefisk

 

 

Jag tänkte såhär!

 

Han höjjer ju pre, sen synar han min reraise, då sätter jag honom på antingen Ax eller lågt pocket. sen på floppen bettar han ut direkt, därför tar jag bara en syn och hoppas på att han ska fortsätta bluffa eller om han har A för top-par, är väl turn i såfall jag ska raisa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte såhär!

 

Han höjjer ju pre, sen synar han min reraise, då sätter jag honom på antingen Ax eller lågt pocket. sen på floppen bettar han ut direkt, därför tar jag bara en syn och hoppas på att han ska fortsätta bluffa eller om han har A för top-par, är väl turn i såfall jag ska raisa?

 

Hans bet på flopp är ju så liten i förhållande till potten. Med en så stark hand som vi har så vill jag ge mig själv chansen att få hela stacken de gångerna han har en hand som AQ,AJ,AT. Med så lite action på flopp så blir detta mkt svårare. Dessutom är det en spot där jag vill kunna bluffa trovärdigt också då jag ofta kommer höja flopp där de gångerna jag missat eller har drag.

 

Men som sagt. Om vi inte höjer flopp så måste vi höja turn imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans bet på flopp är ju så liten i förhållande till potten. Med en så stark hand som vi har så vill jag ge mig själv chansen att få hela stacken de gångerna han har en hand som AQ,AJ,AT. Med så lite action på flopp så blir detta mkt svårare. Dessutom är det en spot där jag vill kunna bluffa trovärdigt också då jag ofta kommer höja flopp där de gångerna jag missat eller har drag.

 

Men som sagt. Om vi inte höjer flopp så måste vi höja turn imo.

 

 

Ja du har rätt, har han AQ,AJ,A10 kommer han ha fruktansvärt svårt att släppa den..

 

Med AK på denna flopp vill jag få in den, har han färgdrag kommer han inte häller släppa handen. så det var inge vidare spelat av mig. måste få mer betalt där! men men. lär sig av sina misstag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar lite snabba tankar såhär på kvällskvisten, ber om ursäkt att jag inte orkar förklara allting i mitt tänk (osäker att jag ens kan det, kör mycket på den gamla hederliga "magkänslan":-)).

 

KQo: Ställer all in pre. Fi försöker nog stjäla en hel del och får du syn ligger du helt okej till mot allt utom QQ+ och AQ+.

 

AJs: Är det mot en okänd spelare i en turnering med normal struktur (dvs ganska brant) så synar jag rätt ofta. Många galningar gillar att göra liknande moves med naket färgdrag (du har nötfärgdraget) eller till och med naket stegdrag men det är så gott som aldrig Fi dyker upp med set eller liknande nöthand.

 

AQo: Standard, wp!

 

AA: Ställ all in istället, du kommer aldrig folda mot en push så ser bara onödigt starkt ut att raisa med halva stacken. Många gillar att smeta in med småskräp på lägre nivåer så tycker det är helt okej att ställa där.

 

AKo: Tycker du kan 3-beta lite större pre nu när det är tidigt i turneringen (folk med stora stackar tycker det är billigt att se en flopp). Efter floppen tycker jag faktiskt det inte är så tokigt att syna flopp och turn. Fi betar inte direkt jättestort men du har :As: så du behöver inte vara orolig för jobbiga riverkort. MEN du har visat så lite styrka på fram till river att där måste du verkligen pusha och få värde av alla Ax.

 

 

Kör hårt och fortsatt lycka till! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar lite snabba tankar såhär på kvällskvisten, ber om ursäkt att jag inte orkar förklara allting i mitt tänk (osäker att jag ens kan det, kör mycket på den gamla hederliga "magkänslan":-)).

 

KQo: Ställer all in pre. Fi försöker nog stjäla en hel del och får du syn ligger du helt okej till mot allt utom QQ+ och AQ+.

 

AJs: Är det mot en okänd spelare i en turnering med normal struktur (dvs ganska brant) så synar jag rätt ofta. Många galningar gillar att göra liknande moves med naket färgdrag (du har nötfärgdraget) eller till och med naket stegdrag men det är så gott som aldrig Fi dyker upp med set eller liknande nöthand.

 

AQo: Standard, wp!

 

AA: Ställ all in istället, du kommer aldrig folda mot en push så ser bara onödigt starkt ut att raisa med halva stacken. Många gillar att smeta in med småskräp på lägre nivåer så tycker det är helt okej att ställa där.

 

AKo: Tycker du kan 3-beta lite större pre nu när det är tidigt i turneringen (folk med stora stackar tycker det är billigt att se en flopp). Efter floppen tycker jag faktiskt det inte är så tokigt att syna flopp och turn. Fi betar inte direkt jättestort men du har :As: så du behöver inte vara orolig för jobbiga riverkort. MEN du har visat så lite styrka på fram till river att där måste du verkligen pusha och få värde av alla Ax.

 

 

Kör hårt och fortsatt lycka till! =)

 

 

TackTack för hjälpen, så fruktansvärt mkt att lära mig så skönt att ni kikar in o hjälper mig! behövs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som hade som mål att vinna 400 dollar ikväll. men efter denna start på natten blire jobbigt. har nog ALDRIG spelat såhär dåligt på länge, ligger 200 dollar back tror jag!

 

så här bra spelar jag ikväll, ett smakprov.. alltså hjärnsläpp!!!!!!!!!!!!!!!

 

SNÄLLA SKRATTA ÅT MIG!!!

 

 

Full Tilt Poker Game #15362355273: $10 + $1 Sit & Go (112639062), Table 2 - 60/120 - No Limit Hold'em - 19:14:01 ET - 2009/10/15

Seat 1: FlashbackAA (2,985)

Seat 2: MonaRats (1,515)

Seat 3: edusimao (2,290)

Seat 4: notmeitsu (1,930)

Seat 5: renstahl (1,205)

Seat 6: powerpokerBR (1,640)

Seat 7: Swiftus (2,640)

Seat 8: debbieringo (1,600)

Seat 9: wiredpr (1,655)

FlashbackAA posts the small blind of 60

MonaRats posts the big blind of 120

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to renstahl Ace of ClubsAce of Diamonds

edusimao calls 120

notmeitsu folds

renstahl raises to 360

powerpokerBR folds

Swiftus folds

debbieringo folds

wiredpr folds

FlashbackAA folds

MonaRats has 15 seconds left to act

MonaRats calls 240

edusimao calls 240

*** FLOP *** 7 of Clubs9 of Hearts8 of Diamonds

MonaRats bets 1,155, and is all in

edusimao raises to 1,930, and is all in

renstahl calls 845, and is all in

edusimao shows 6 of Hearts5 of Hearts

renstahl shows Ace of ClubsAce of Diamonds

MonaRats shows 9 of Clubs6 of Clubs

Uncalled bet of 775 returned to edusimao

*** TURN *** 7 of Clubs9 of Hearts8 of Diamonds9 of Spades

*** RIVER *** 7 of Clubs9 of Hearts8 of Diamonds9 of SpadesKing of Diamonds

edusimao shows a straight, Nine high

MonaRats shows three of a kind, Nines

edusimao wins the side pot (620) with a straight, Nine high

renstahl shows two pair, Aces and Nines

edusimao wins the main pot (3,675) with a straight, Nine high

renstahl: nice play

*** SUMMARY ***

Total pot 4,295 Main pot 3,675. Side pot 620. | Rake 0

Board: 7 of Clubs9 of Hearts8 of Diamonds9 of SpadesKing of Diamonds

Seat 1: FlashbackAA (small blind) folded before the Flop

Seat 2: MonaRats (big blind) showed 9 of Clubs6 of Clubs and lost with three of a kind, Nines

Seat 3: edusimao showed 6 of Hearts5 of Hearts and won (4,295) with a straight, Nine high

Seat 4: notmeitsu didn't bet (folded)

Seat 5: renstahl showed Ace of ClubsAce of Diamonds and lost with two pair, Aces and Nines

Seat 6: powerpokerBR didn't bet (folded)

Seat 7: Swiftus didn't bet (folded)

Seat 8: debbieringo didn't bet (folded)

Seat 9: wiredpr (button) didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kikade igenom mitt spel lite snabbt, blev 15 turrar utan någon ITM, SNG varians, vad är det ?? :)

 

Spelade fruktansvärt dåligt. hade säkert 5 händer jag bustade på när jag mötte AA, och då hade jag 44-1010, ingen all in pre!, varför inte vika ?????

 

Sitter i min ensamhet i gävles "ghetto" hos en polare som ligger o sover...

Cashstar o ludwwig hörde precis av sig till mig efter sin krogkväll, lät skitlyckliga och bra fulla, båda hade fått hem en varsin tjej ikväll! WTF :o

 

Ludde ringde o frågade efter en tjejs nummer efter krogen, Jag hör en tjejröst i bakgrunden...

 

Kvast, Vem är tjejen? :)

 

Ludde, Men du, Amsterdam vore inte helt fel ? WTF??

 

Kvast, haha va ? säg nu vem tjejen är!!!

 

Ludde, Ja men, Amsterdam ? ringer dig i morgon! klick...

 

Eftersom han inte svarar och byter samtalsämne måste det ha varit ett takras Ludde drog hem? :D WP Ludde

 

TACK, grabbar att ni ringde o berättade det! jätte roligt att höra det när man sitter här och har världens förkylning och spelar sitt livs sämsta poker!!! FML

 

 

Just nu 220$ back, kommer bli en lååång natt, vägrar gå back!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades till slut rädda tillbaka lite. slutar 156$ back ikväll. orkar inte spela mer pga trötthet, annars hade jag spelat tills jag var plus igen :)

 

Började med att spela så kasst jag någonsinn spelat tror jag.. världens fisk och orkade aldrig lägga en hand..

 

Startade om FTP och lagade lite mat, sen spelade jag 12 st sngs igen. Spelade bättre denna session. men lyckades göra några misstag som kostade ITM placeringar.. Lyckades hitta 2 st ITM på hela natten, kallt.

 

Blev totalt: 27 sng's

 

12st, 12$ = ingen ITM

 

15st, 10$ = 1a och 5e plats som bäst...

 

fruktansvärt jobbig natt.. nya tag i morgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Känner inte storheten i denna låt, försöker verkligen, men hittar inge looove! ;D

 

Busta 80k precis innan första pausen, JJ vs AK all in pre.. A flopp :/

 

Din tid kommer m8!

 

AA: Ställ all in istället, du kommer aldrig folda mot en push så ser bara onödigt starkt ut att raisa med halva stacken. Många gillar att smeta in med småskräp på lägre nivåer så tycker det är helt okej att ställa där.

 

AKo: Tycker du kan 3-beta lite större pre nu när det är tidigt i turneringen (folk med stora stackar tycker det är billigt att se en flopp). Efter floppen tycker jag faktiskt det inte är så tokigt att syna flopp och turn. Fi betar inte direkt jättestort men du har :As: så du behöver inte vara orolig för jobbiga riverkort. MEN du har visat så lite styrka på fram till river att där måste du verkligen pusha och få värde av alla Ax.

 

 

 

Första punkten här tycker jag du ska tänka extra mycket på kvasten.

Folk _älskar_ att syna allin med låga pockets osv. Push ser oftast svagare ut på lägre nivåer. Överbetspusha gärna med överpocket, du kan få syn av vad f*n som helst på 10dolls nivån.

 

Andra punkten, +1111 :-)

 

kikade igenom mitt spel lite snabbt, blev 15 turrar utan någon ITM, SNG varians, vad är det ?? :)

 

Spelade fruktansvärt dåligt. hade säkert 5 händer jag bustade på när jag mötte AA, och då hade jag 44-1010, ingen all in pre!, varför inte vika ?????

 

Sitter i min ensamhet i gävles "ghetto" hos en polare som ligger o sover...

Cashstar o ludwwig hörde precis av sig till mig efter sin krogkväll, lät skitlyckliga och bra fulla, båda hade fått hem en varsin tjej ikväll! WTF :o

 

Ludde ringde o frågade efter en tjejs nummer efter krogen, Jag hör en tjejröst i bakgrunden...

 

Kvast, Vem är tjejen? :)

 

Ludde, Men du, Amsterdam vore inte helt fel ? WTF??

 

Kvast, haha va ? säg nu vem tjejen är!!!

 

Ludde, Ja men, Amsterdam ? ringer dig i morgon! klick...

 

Eftersom han inte svarar och byter samtalsämne måste det ha varit ett takras Ludde drog hem? :D WP Ludde

 

 

TACK, grabbar att ni ringde o berättade det! jätte roligt att höra det när man sitter här och har världens förkylning och spelar sitt livs sämsta poker!!! FML

 

 

Just nu 220$ back, kommer bli en lååång natt, vägrar gå back!

:mrgreen:

Hahahha. han ringde mig också. Han drog nyss härifrån efter en snabbvisit och trodde han hade snackat med dig enbart inatt. Men snacka säkert med mig 15 min haha, Hur fan ska detta gå en hel vecka :S

 

Lyckades till slut rädda tillbaka lite. slutar 156$ back ikväll. orkar inte spela mer pga trötthet, annars hade jag spelat tills jag var plus igen :)

 

Började med att spela så kasst jag någonsinn spelat tror jag.. världens fisk och orkade aldrig lägga en hand..

 

Startade om FTP och lagade lite mat, sen spelade jag 12 st sngs igen. Spelade bättre denna session. men lyckades göra några misstag som kostade ITM placeringar.. Lyckades hitta 2 st ITM på hela natten, kallt.

 

Blev totalt: 27 sng's

 

12st, 12$ = ingen ITM

 

15st, 10$ = 1a och 5e plats som bäst...

 

fruktansvärt jobbig natt.. nya tag i morgon!

 

Blir kanske game för mig ikväll, malmö-brudarna kommer ju upp men fan, poker vs malmöbrudar. Får fundera på den, är sugen att köra en sista grind innan tripen.. we´ll see :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner inte storheten i denna låt, försöker verkligen, men hittar inge looove! ;D

 

Men fisk! grym låt IMO

 

 

:mrgreen:

Hahahha. han ringde mig också. Han drog nyss härifrån efter en snabbvisit och trodde han hade snackat med dig enbart inatt. Men snacka säkert med mig 15 min haha, Hur fan ska detta gå en hel vecka :S

 

Hahaha, du kommer få dej ett helvete där nere johan :)

 

Blir kanske game för mig ikväll, malmö-brudarna kommer ju upp men fan, poker vs malmöbrudar. Får fundera på den, är sugen att köra en sista grind innan tripen.. we´ll see :)

 

Men vafan haru inte sagt nåt att dom kommer upp för ? fuck poker ikväll isåfall :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte 80k nästan direkt. går den att spela annorlunda ?? :S

 

PokerStars Spel #34156720255: Turnering #203040576, $50+$5 USD Holdem No limit - Omgång III (25/50) - 2009-10-17 15:30:15 ET

Bord '203040576 176' 9-max Plats #4 har knappen

Plats 1: manda0 (2060 i marker)

Plats 2: 8ballcol (3315 i marker)

Plats 3: Sylliya (3690 i marker)

Plats 4: pithiki (3045 i marker)

Plats 5: andyt83 (5640 i marker)

Plats 6: chris2903 (2565 i marker)

Plats 7: reggirt 2 (2155 i marker)

Plats 8: rusty6700 (2865 i marker)

Plats 9: acedpar4103 (2750 i marker)

andyt83: lägger lilla mörken 25

chris2903: lägger stora mörken 50

*** HÅLKORT ***

Utdelat till manda0 [Ac Qc]

reggirt 2: lägger sig

rusty6700: lägger sig

acedpar4103: lägger sig

manda0: höjer 100 till 150

8ballcol: lägger sig

Sylliya: lägger sig

pithiki: synar 150

andyt83: lägger sig

chris2903: lägger sig

*** FLOPP *** [Tc 3d Jd]

manda0: satsar 225

pithiki: synar 225

*** TURN *** [Tc 3d Jd] [6c]

manda0: passar

pithiki: satsar 450

manda0: höjer 1235 till 1685 och är all-in

pithiki: synar 1235

*** RIVER *** [Tc 3d Jd 6c] [7h]

*** VISNING ***

manda0: visar [Ac Qc] (högt kort ess)

pithiki: visar [Qs Jh] (par i knektar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...